Bukefalos 28 år!

Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag tycker inte att resonemanget "x var dum, så då får vi vara dumma tillbaka" passar på ett forum där vuxna människor vistas. För att hårdra det lite. Känner man att någon upprepade gånger provocerar en, kanske det bästa är att strunta i vad den skriver. :idea: Framförallt om vi vill vara måna om att det är ett trevligt klimat här inne. Man kan bara styra över sitt eget beteende (och vara ett gott föredöme för andra)! :)

Jag håller med dig också. Men måste också medge att jag ibland fått spunk - och kanske i onödan. Dessvärre är det väl så att det rinner över för vissa ibland, tex mig. Inget jag är stolt över alls, men men...
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Ok, kanske bara är jag som tycker det är värre att snacka skit bakom ryggen än att slänga det i ansiktet. För det är ju faktiskt skitsnack det handlar om.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag var där! Impulsköpte en betäckning, så vi får fler bebisar nästa år ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag tycker det är betydligt värre att diskutera en specifik användares häst än att diskutera en icke namngiven "anonym" häst som är på annons.

*kl*
Ingen som var på hingstfestivalen i helgen?
Jag skulle dit men fick lite problem söndagsmorse och missade det hela.
Men Vaki var där såklart! Bästa Vaki. Ska bli så roligt att se hur det går på visningen i vår!
hingstfestival1-750x542.jpg

hingstfestival3-750x598.jpg

Han är ju bara föööör snygg!! :love::love:
Lätt en av mina favorithingstar!

Har blivit såld på fuxar, kanske syns i min hage just nu? :angel:
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Men jag har väl inte sagt något om att "vi får vara dumma tillbaka"?

Vad jag säger är att jag förstår att det blir diskussioner om Niela - pga hennes eget uppförande, pga mängder av inlägg där hon dissar gängse islandshästhållning och går på om sin dressyrstjärna. Själv läser jag mest här, för att få kontakt med hästvärlden igen, så jag klickar bara vidare när hennes inlägg drar för mycket fokus i trådarna. Men jag förstår om det ibland rinner över för de som verkligen är aktiva och skriver så mycket läsvärt.

Och säg att Niela inte funnits här. Om någon hade hittat en annons där en obedömd islandshäst annonserades ut som c-ponny för 120 000, uppgavs jobbas i piaff och passage och utan vidare kunna nå SM-nivå i tölt som den inte rids i - då är det stor sannolikhet att annonsen hade diskuterats här.

Jag ser dessutom inga påhopp på Niela om annonsen, bara folk som reagerar på priset.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Kan f ö säga att jag är imponerad av tålamodet härinne, islandshäst är nog det delforum på buke där tonen är allra trevligast - även när den är under attack:angel:;)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Men jag har väl inte sagt något om att "vi får vara dumma tillbaka"?

Vad jag säger är att jag förstår att det blir diskussioner om Niela - pga hennes eget uppförande, pga mängder av inlägg där hon dissar gängse islandshästhållning och går på om sin dressyrstjärna. Själv läser jag mest här, för att få kontakt med hästvärlden igen, så jag klickar bara vidare när hennes inlägg drar för mycket fokus i trådarna. Men jag förstår om det ibland rinner över för de som verkligen är aktiva och skriver så mycket läsvärt.

Och säg att Niela inte funnits här. Om någon hade hittat en annons där en obedömd islandshäst annonserades ut som c-ponny för 120 000, uppgavs jobbas i piaff och passage och utan vidare kunna nå SM-nivå i tölt som den inte rids i - då är det stor sannolikhet att annonsen hade diskuterats här.

Jag ser dessutom inga påhopp på Niela om annonsen, bara folk som reagerar på priset.

:up::up:

Som om jag hade skrivit det själv och med detta kan vi ju lägga ner diskussionen.

KL:

Vi är i status Q gällande bett/träns/bettlöst etc etc. 2 veckor med micklem och nu hänger han i tränset och är tjurig som satan:yuck:
Ridit med 2 delat med kopparrullor samt utan nosgrimma de senaste gångerna och det gick bättre men aldrig BRA.
Börjar få slut på möjligheter. Min instruktör tror att han är felinlärd på bett, han är TOTALT okänslig!!!!!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Min sadel har kommit :D Tjohoo va den är UNDERBAR!!
Men!!! Hon glömde byta koppjärn så det blir ingen ridning ändå, skit åxå!! :(

Igår hade vi löshoppning med hästarna, det va full storm så det va inte lämpligt med en ridtur, min grabb tycker väl hoppning e sådär ;) Men han gjorde det :D

Lite sega va dom nog också, för hela flocken hade rymt ur hagen och levt loppan på dagen, tur dom inte går så långt utan höll sig på fälten nära stallet!
Mardröm utan dess like!!
Det va antagligen min som hade jagat nya valacken så han sprängde staketet :(
Nu får nykomlingen gå i egen hage brevid dom andra ett tag, min grabb goes crazy om han kommer nära stona!!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Lite bilder från gårdagen :)

Mitt yrväder :D
551283_10151384632700222_1872154497_n.jpg


Bus bus bus!!
557919_10151384633125222_1701128380_n.jpg


Fullt ös :D
538050_10151384633630222_1079238583_n.jpg


Showar för töserna ;)
547812_10151384634405222_583964867_n.jpg


HOPP :D
549056_10151384635350222_616847995_n.jpg


Töserna gör honom riktigt tjusig ;)
17894_10151385333080222_1816056194_n.jpg
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Fast snacka skit och snacka skit, det man inte vet lider man inte av (även om jag är av åsikten att det man säger om någon ska man kunna säga rakt till personen, vilket jag själv inte har något problem med). Det finns liksom alltid folk som har åsikter och som gärna luftar dem bakom ryggen. Sånt är livet - det är inget att göra åt folks osäkerhet och muppigheter.

Men när man gång på gång blir påhoppad (av inte bara en!) såfort man gör något, det är sån fruktansvärt ful psykisk mobbing. Jag blir verkligen skitförbannad och jag är trött på att behöva bli det gång, på gång, på gång.

Självklart kan man få ta en diskussion om vad en islandshäst ligger i pris, men att använda EN PERSON (som dessutom är aktiv i tråden!) som exempel.. "För att personen ska få försvara sig"???!?.. Det går att skriva på så mycket olika sätt. Men det här var verkligen obehagligt och otrevligt nästan direkt.
Hade det handlat om mig hade jag också tyckt att det var riktigt obehagligt. Tur att jag har svårt att sälja hästar.. ;)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Stämmer bra det :) Hon var med och busade runt igår, luggen hennes bara stod rakt opp i vinden :D ha ha ha
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag var där! Kom lite sent dock så missade bla Vaki.

Generellt sett var jag inte jätteimponerad, ffa tråkigt att se så många hingstar som gick med hjorthals- ingen annan som tänkte på det?

Mest gillade jag skimmelskäcken Ómi, mycket gummi i honom! Samma med Kraftur, roligt med två fina Gustur-ättlingar i landet. En av mina absoluta favorithästar på Island är syster till òmis mamma så stammen lockar också. Överlag tycker jag det känns som om vi behöver avla på något annat än Orri, Ofeigur och Askur här i landet, snart blir det ju helt inavlat. Mitt sto ex är linjeavlad på Ofeigur och Orri så där ryker väl 75% av landets hingstar att betäcka med. Hästar med Askur och Flipiblod är sällan min typ av häst heller. Gillar mindre typen av häst med mycket gummi i rörelserna.

Kolbein-Vilken hingst?:)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Det blev Viglundur som vi betäcker med i år. Gillar den hästen, var inne på honom redan förra året.
Budade med en kompis till mig, som jag har ett slags samarbete med. Så det kommer bli jätteroligt och se vad det blir för föl!
Nu längtar jag dock mest till årets föl kommer ut.. Det sparkar i den där magen på kvällarna :)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag kände samma sak förra året - var inte imponerad. Det var bara några få hingstar som stack ut för mig då.
Samt många som var tråkigt ridna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp