Bukefalos 28 år!

Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Knapplån

Jepp jag ska sälja Jorunn.. har tappat intresse och vill satsa 100% på Bodyfitness som är mitt andra stora intresse.:)
Men att hinna med bägge har jag insett att det inte går tyvärr.
Och har haft häst sedan jag var 8 år gammal... nu vill jag testa på något nytt:)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Knapplån

Skärp er. Varför sitta här och diskutera Nielas prissättning? Mobbingfasoner tycker jag. Nu var det väl inte direkt igår som hon var ute på annons för det första. Min häst kommer också att bli dyrare när hon är i bättre trim. Jag tycker att jorunn verkar vara välriden och fin, i topptrim och med en mycket fin tölt om man vill ta fram den. Hon är dessutom riden mycket för instruktör och varit ivägskickad på träning i flera omgångar. Synd att manen är ryckt det sabbar ev. årets tävlingssäsong om man inte kan få dispens vill säga. Men välutbildade hästar är efterfrågade och kostar därefter.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag är inte ute efter att mobba Niela, inte alls, det är hennes ensak hur hon prissätter sin häst.

DÄREMOT skulle jag vilja ha en vettig diskussion utan arga påhopp ang termen prissättningen av en VÄLUTBILDAD ISLANDSHÄST.

I mina ögon är en 120 000 kronor islandshäst en häst som MED LÄTTHET töltar i takt i ALLA tempon och snittar 6,0 på tävling MED LÄTTHET.

Å andra sidan ligger hon ute som C ponny tydligen (har inte läst annonsen) och jag har ingen aning om i vilken prisklass utbildade C ponnier ligger, om det är rimligt eller inte.

Och innan Niela (eller någon annan) går upp i falsett och börjar gasta om att Niela göra hur hon vill, jag vill som sagt bara ha en vettig diskussion.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

En C ponny för 120 000 sek, vad ska den kunna, enligt dig?

En isis för samma pris, vad ska den kunna, enligt dig?

Enbart nyfiken.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Edit: såg nu annonsen, häst 95 000, inkl utrustning 120 000. Så den korrekta frågan är väl egentligen vad en isis/C ponny i 95 TSEK klassen "skall kunna"...
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Oavsett vad det är för ras på en häst, så ska man i dagsläget få ut priser runt 120.000 eller så så gäller det att hästen antingen är ung och lovande, gärna med bra stam eller redan har presterat.

När det gäller islandshästar så kan man exempelvis få förstaklassbedömda hästar, hästar som är kvalade till a-klass eller talangfulla unghästar med stor potential till det priset. Egentligen är det bara att titta på saluannonserna men vara lite skeptisk, alla får inte ut begärt pris direkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Bara att jämföra med andra annonser. Du får en ponny som tävlat nationellt med placeringar.

Isisar är inte mitt område men vad jag kan se får du en välutbildad och tävlad häst för de pengarna.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Finns flera här som säljer hästar.. märkligt att ni inte sitter och ska ha seriösa vettiga diskustioner om alla andras försäljningar men så fort Niela skall sälja så skall de genast inledas en utförlig sönderanalyserad diskussion om det hela..
Mkt mkt extremt mkt märkligt.


Men visst har ni inge vettigare för er än att prata om min häst och vad jag vill ha för henne så låt er hålla på..

Suck är allt jag kan säga!!!!!!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Nej!!! Fy :( Vad har hänt med liten?

Vet inte :( Antagligen har dom busat i hagen eller så har Laukur jagat honom från maten så han halkat eller nåt. Hagen är ju väldigt blöt just nu, en del lera och fortfarande is under.

Hade vet ute till honom igår och han är svullen på insidan knät på vänster bak. Han reagerar mest när man tar på svullnaden inte när man lyfter eller böjer benet. Hon kunde inte helt utesluta fraktur tyvärr, så han ska äta finadyne i några dagar och gå i en mindre hage eller stå inne mer, tur han är såpass cool och snäll! Vet ville att det skulle bli stor skillnad fram till fredag annars ville hon att vi skulle åka in för röntgen. Tycker han haltar lite mindre sen han fick sprutan igår och att svullnade gått ner, men som sagt jag får inte röra benet :p Håller tummarna för att det "bara" är nåt i muskeln och inte nåt i knäleden!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag har ingen aning om att andra här inne säljer hästar, om jag hade kopplat ihop en Bukefalist med en annons med orimligt pris på en häst hade jag gärna tagit den diskussionen också.

Du ser allt som sägs i diskussioner som rör dig som personligt, sorry, världen snurrar inte runt dig.

Du har lagt ut en annons på en häst som JAG personligen finner som orimligt högt prissatt. VAR står det att vi inte får diskutera såna saker?

Snälla skilj på sak och person.

Jag har många vettigare saker att göra än att diskutera din häst men att diskutera orimlig prissättning överlag tycker jag är intressant så då väljer jag att göra det. Oavsett om det är Niela, Michis, Bison eller Lobelia som säljer hästen.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Finns flera här som säljer hästar.. märkligt att ni inte sitter och ska ha seriösa vettiga diskustioner om alla andras försäljningar men så fort Niela skall sälja så skall de genast inledas en utförlig sönderanalyserad diskussion om det hela..
Mkt mkt extremt mkt märkligt.


Men visst har ni inge vettigare för er än att prata om min häst och vad jag vill ha för henne så låt er hålla på..

Suck är allt jag kan säga!!!!!!

Håller faktiskt med dig! Blir lite väl utpekat mot just en specifik annons. Skulle själv inte vilja att det uppstod en diskussion om min prissättning om jag skulle sälja min häst.

Tycker för övrigt att det tråkigt att du ska sälja henne, hon verkar vara en härlig liten häst :) Men det är ju så att man inte hinner med allt så man får prioritera och huvudsaken är ju att du är nöjd :)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jädra halkiga hagar just nu :(
Livrädd att mitt yrväder ska halka så som han far runt!!

Då håller jag tummarna för att det ger med sig för din lille och att det inte behövs en röntgen :)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Ja det är inget kul underlag just nu! Laukur som har brodd klarar sig ju bättre, men lillen är som bambi på hal is vissa gånger!

Nej det vore tragiskt om han är allvarligt skadad och inte äldre än han är :(
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Nä det får inte vara nåt allvarligt! Han är ju bara bebis ju :(
Uppdatera hur det går med lillhjärtat!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Ja det hade vart riktigt orättvist och han går ju bara i hagen och har det gott och busar med Laukur :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp