Bukefalos 28 år!

Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Sitter nu och väntar på bussen, ska jobba idag och känner mig just nu inte det minsta motiverad. Har sovit skitdåligt och är supertrött. Tror det får bli mycket kaffe och hoppas alla är glada och snälla :D
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ok, knapphålsdeformitet?
Fingrar är små delar, men de är ju rätt praktiska :) Man märker väldigt väl när de börjar krångla. Hoppas det går smidigt och att inget hunnit gå av.

*kl*
Var riktigt pigg igår, behövde inte sova/vila på dan för första gången på evigheter! MR gick bra, nu ska jag bara ha tålamod att vänta på resultatet också.. ;) Ska ta en ridtur och sen se om jag kan gå en liten promenad iaf utan att höfterna protesterar. Käkleden känns bra idag, kanske jag vågar hoppas att det värsta skovet är över nu?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ok, knapphålsdeformitet?
Fingrar är små delar, men de är ju rätt praktiska :) Man märker väldigt väl när de börjar krångla. Hoppas det går smidigt och att inget hunnit gå av.

Precis, så heter det, himla vackert - Boutonnièredeformitet


*kl*
Var riktigt pigg igår, behövde inte sova/vila på dan för första gången på evigheter! MR gick bra, nu ska jag bara ha tålamod att vänta på resultatet också.. ;) Ska ta en ridtur och sen se om jag kan gå en liten promenad iaf utan att höfterna protesterar. Käkleden känns bra idag, kanske jag vågar hoppas att det värsta skovet är över nu?

Håller tummarna att det börjar gå åt rätt håll! Det vore ju riktigt härligt om du får en bra helg
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

[QUOTE=elgur86;15773410 , att denna ponny måste vara sänd från änglarna :love: .... efter 4 månaders uppehåll bär hon sej åt som om vi va ute i förrgår !!
Samma sak igår .. stencool !! :cool:

Jag har också en "himlaponny", obegripligt när man läser om folk som haft hästen stående en vecka och fasar sig;)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl och babblar i självömkan*

Förbannade jäkla väderomslag!!! Kroppen har varit som en förvriden skitkorv i flera dagar, trött som ett helt ålderdomshem är jag och är jäkligt less på skiten.

*färdiggnällt*

Fick brev ifrån operation, på fredag är det dags för karpaltunneloperationen. Jäklar vad snabba de varit på ortopeden! Nu är det bara att vänta på att det ska bli gjort:)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sån va min sista häst, världens snällaste och godaste lille quarterkille:love:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Förbannade jäkla väderomslag!!! Kroppen har varit som en förvriden skitkorv i flera dagar, trött som ett helt ålderdomshem är jag och är jäkligt less på skiten.

:cool: Du sätter ord på mina känslor med.... Jag måste oxå kräka ur mig lite. Skulle ju återkomma när jag piggnat till, det har jag inte gjort ännu, så jag kommer hit ändå.

Det här har varit mitt värsta år på mycket länge. Inte lika illa som 05 när jag satt i rullstolen, men fan inte långt ifrån. Sommaren som inte var nån sommar förra året gav ingen vila och avslappning. Normalt brukar kroppen kunna mjukna lite efter konstant värme ett par veckor. Men det var ju bara skitväder. Och så den här vansinnigt långa vintern på det är bara rena avrättningen för mig. Min kropp behöver slappna av, bli mjuk, vila.... :(

I ren protest mot värken har jag gjort en stor röjning här hemma. Allt har gåtts igenom, rensats, kastats, sorterats och placerats. Jag vill ha minimalt med grejer, lättstädat, fria ytor.... även om jag mår skit rent fysiskt, så behöver jag rensa ut o skapa frid mentalt. Så nu är jag inne på dag 5 av städning, o det känns ju.. rejält... men det blir bra. Får leva på Tramadol tills det är klart. :rage:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Stackare! Det blir iaf varmare men det måste vara jobbigt att påverkas av vädret :(
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ja sommaren var verkligen inte mycket, jag hoppas också hårt på en varm, skön sommar i år! Alla har ju inte möjlighet att kunna åka på solsemester ett par veckor heller. Hoppas storröjningen ger lite avledning iaf!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Har haft ett par riktigt vettiga dagar! Värken har varit på hanterbar nivå, tröttheten likaså. Igår orkade jag fixa lite inne och bakade kikärtsknäcke. Riktigt skönt att ha ork att göra något mer än leka zombie! Hyser mer förhoppning om att värsta är över nu. Ska ta en promenad idag och se hur det känns. Känner av höfter och axlar i vissa lägen och rörelser, men inte alls som förut. Har orkat ta tag i maten också, fått tillbaka aptiten så det blir vettigare ätet vilket jag är övertygad om hjälper upp också.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Kommer in och skickar lite kramar åt er alla. Sitter snabbt vid datorn och glor lite innan jag ska slänga i mig mat och ge mig iväg på hundkursen. Hoppas ni alla får en dräglig kväll oavsett vad ni ska göra :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl*

Gläder mig åt att snön nu försvinner i expressfart :D
Lite sämre igen idag, men ska ta och simma och se om jag blir piggare. Ska till sjukgymnasten i morgon så får vi se vad han säger. Tappat lite rörlighet i axlarna igen, även om det inte är alls så illa som det varit. Men simningen var ju bra för det.
Konstaterade att mitt andra pekfinger börjar böja sig åt fel håll det med.. Nu är det fyra fingrar som inte ser ut som de gjort, pek och lillfingrar, plus att ffa pek och långfingrarna vikt sig än mer åt lillfingersidan. Blir rätt orolig för det, särskilt med tanke på hur mycket sämre grepp jag fått, jag som alltid haft starka händer och nypor.. Märker tydligt när jag ska öppna förpackningar som aldrig varit problem tidigare som jag nu behöver sax och burköppnare för :(
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl
blä, ringde för nytt recept idag. Har 1.5 tablett kvar och läkaren kommer inte dit på en vecka.. kul, nu lär det ju inte bli nån sömn denna veckan...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl*

Körde skiten ur min kropp på bassängträningen idag. Jag blir ju dålig efteråt oavsett, så då kan jag lika gärna bränna lite extra fett. Eftersvettades i över en timme, svetten rann i pannan på mig där i bassängen. Jösses! Har haft en liten depp, men på vägen hem kändes det riktigt bra i humöret. Solen sken fortfarande, det var inte jättekallt, o jag var sådär helt vansinnigt utpumpad i hela kroppen. Fick ta lite Tramadol innan jag körde vidare hem till mamma. Passade på när jag hade lite adrenalin, åkte till henne o fikade. Fick ligga i soffan o dricka kaffet, men jag fick i alla fall lite socialt umgänge :) I morgon ska jag göra absolut INGENTING! :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Låter ändå som att du hade lite livskvalitet :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

bassängträning är härligt! Bara vara i vattnet ger energi tycker jag :) Skönt att du hittade ett andningshål!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Varit hos sjukgymnasten med axlarna och blivit tejpad, otroligt skönt! Värme, avlastning och stimulerar cirkulationen och jag kan simma etc med det. Kan rekommenderas om ni behöver avlastning någonstans :)
Jag har fått tillbaka rörligheten i axlarna som väl är, så han trodde det är inflammationerna som blivit värre just i axlarna, det är inget annat fel iaf. Pratade om träning och det jag gör är ju väldigt bra så jag ska fortsätta så och vara noga med att inte köra för hårt, det får göra lite ont, men inte obehagligt och det måste gå över på två timmar, annars ska jag halvera träningen och känna hur det går för att inte irritera något så inflammationerna blir värre. Har börjat lära mig att känna efter när jag tränar också och inte bara försöka stänga av och köra på tills det inte går, har rätt hög smärttröskel normalt.

Fö är det sol och 16 grader varmt idag, jag njuuuuter!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tack :) Jag har ingen aning. De skulle höra av sig när de visste något.

Jag lovade ju att skriva igen när jag hade hört något om kedjetäcket. Tyvärr visade det sig att jag inte ens fick ansöka om att få det :( Jag vet inte varför hon inte sa det när jag pratade med henne första gången men efter påstötningar ifrån min arbetsterapeut ringde hon idag igen och menade att jag inte ingick i urvals gruppen som fick ansöka. Det är enbart personer med ADHD, senil dementa och personer med spasmer som kan ansöka.

Jag blir så irriterad på att man inte kan få prova ens. Jag menar, de hade ju kunnat låna ut täcket några veckor och hade det då fungerat så hade jag väl fått ta ett lån och köpt ett själv. Jag menar, tänk att få sova en hel natt :love: Det vore så underbart att det inte ens går att beskriva. Men jag har tyvärr inte så gott om pengar att jag kan köpa ett täcke för 8000 kr bara för att prova.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

konstigt, jag har visserligen ADHD men jag har fått mitt bolltäcke genom smärtrehab och dom "bryr" sig inte om ADHDn.. jag fick det mest för att jag är så himla orolig när jag sover. Samt har svårt att gå ner i varv
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 458
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 464
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp