Bukefalos 28 år!

Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Nu är operationen äntligen klar och jag är hemma igen! Allt gick enligt plan, nerven var väldigt klämd och det var hög tid att operera. Har inget ont än, men bedövningen sitter fortfarande i ordentligt:) Nu är det vila som gäller!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Härligt att det gick bra :) Vila på nu. Själv blir jag bara mer och mer nervös inför min op nästa tisdag..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl
Igår va jag i göteborg på Gottfries igen. Och nu har jag mina papper på att jag har både fibro och ME, det känns skönt eftersom jag trott det länge. Praktiskt gör det ju ingen jätteskillnad, ska dock fortsätta med B vitaminen eftersom den har hjälpt en del på värken
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det som gjorde mest ont va att sätta kanylen;) sen blev jag nerdrogad och joddlade mej igenom operationen. Kände ett litet hugg, men så fort jag sa det så fick jag mer droger!
Nu har bedövningen släppt så nu känns det rejält, men helt ok ändå!

Håller tummarna för att din op också går bra!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tack! Jag är svinaktigt trött nu när spänningen släppt och allt är över! Känns gott att jag och sambon gjort klart alla akuta måsten nu när jag inte får göra något på några veckor, slipper jag känna mej stressad över det:) Ska passa på att ta igen mej riktigt ordentligt nu. Känns som det kan behövas!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

det får du göra :)

*kl*
Här snurrar det i huvudet nu sista veckan. Började som sekundsnabba "stötar" i skallen men nu är det yrsel när jag rör på mig. Har periodvis lågt blodtryck och då kan det ju snurra när man reser sig osv, men nu är det när jag är i rörelse det kommer. Har testat röra huvudet i olika positioner men lyckas inte framkalla det.. Har kollat blodtryck och det är normalt. Med tanke på hur trött och matt jag är kanske jag ska be om en koll av järnvärde? Svaren från MRTn borde ju komma nu, var en vecka sedan i fredags, så jag får väl höra med läkaren när jag ändå pratar med dem. Äckligt att bli yr när man kör bil :crazy:

Har njutit av vårvädret och pillat lite i trädgården idag, fick bli lugnt och med en timmes sömn som avbrott. Längtar intensivt tills det blir varmare så man kan sitta i hammocken och äta helgfrukost i bersån! Sett att blåmesen har spanat in ett av träden i bersån (hamlade träd) vore kul om de ville bo där i år igen. Hoppas ni också fått njuta av våren!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

jo faktiskt så har jag både idag och igår fått lite vårmys :) fast idag har jag mått pecka, min sömn är helt vrickad pga RLSen, den dyker upp kring 3 på natten (det verkar normalt, men hur kan en sjukdom tiden?) så inatt såg det ut såhär

03.15- lyckas till slut somna
04.00- RLS drar igår, försöker gå runt lite för att bli av med det, funkar inte
04.30- tar treo comp, fortsätter gå runt
06.00- lyckas somna igen..

Och neurologen vill inte ens undersöka mig :meh:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Var hos min husläkare häromdagen och pratade om min trötthet. Fick ta prov på d-vitamin och visst visade de lite lågt.
Så hoppas att det kan bli ordning på skåpet nu när jag hittat ännu en orsak.

Idag var dock en sån där sova-dag. Var igång nästa hela dagen igår (trädgårdsarbete) så sambon tyckte definitivt att jag fick vila idag, men det känns psykiskt att behöva sova...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det är ju så trökigt att att alltid få bakslag.. Hade en supermysig dag igår med fikagäster och mkt tid i friska luften, idag var det fårklippardag (kommer ut en gubbe och gör det) och även dags att ta upp dem till betet. Trots att jag knappt gjort något på 2dagar så var jag tvungen att lägga mej och vila både igår och idag. Tror visserligen att jag är mer påverkad av operationen i fredags än jag velat erkänna:meh:
Men äntligen är det vår!!!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

FAN, fick betala för det lilla jag gjorde igår :(
Handlederna (somjag hade lindade) pajjade ihop helt, ont att röra, lyfta, använda tummen osv. Höfterna sämre, axlarna sämre (rörlighet men väldigt, väldigt ömma och gör ont att röra ovan axelhöjd), knän, fötter och händer gör ont. Och rygge då, men den är inte det värsta, men den vill att jag ska variera positon och gör ont att sitta (plus att det gör mer on t i axlar och höfter) sitter uppallad i sängen så gör den ont, ligger jag p rygg fungerar det en stund men jag kan inte ligga på sidorna pga höfter och axlar. Höfterna gör inte bara ont på utsida länge utan även i ljumskarna och när jag gör saker som känns i höfterna gör det ont en bit ovanför knäna också som verkar hänga ihop med höfterna..

JAG ÄR SÅ LESS NU!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

ringde VC och svaret på MRT hade kommit. Läkaren ska ringa upp vid ett halv två. Om allt hade sett bra ut hade de väl sagt det på en gång eller? Jag hoppas verkligen på någon form av svar!
Fö går tiden som sirap nu fram tills han ringer, är otåååååålig på att få svar...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

jaha, och allt såg bra ut.... Ska samla mig och ringa för att boka en ny läkartid. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

orkar inte så mycket mer snart...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag var och fotograferade en islandshästtävling i söndags i Borlänge, SM-kval. Måndag var jag skitdålig o kunde inte ens åka o träna i bassängen. Vad gör knäppa Prosit sen då? Jo, åker på ett kvälls-kval igår.... så idag har jag i princip sovit hela dagen. Men det är så jäkla kul att fota, och det är värt att bli dålig av det. Nu har jag vaknatt, iom att jag slaggat hela dagen... suck. Ska försöka sova några timmar framåt morgonen, så jag klarar att åka till sjukgymnasten på förmiddagen. Sen får jag försöka hålla mig vaken resten av dagen så jag kan vända dygnet rätt.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Mitt liv består endast av stress just nu. Stress att fixa på jobbet inför op:en, stress att inte orka jobba en sekund mer än 75%, stress över allt jag inte hinner och orkar, stress över att så mkt måste hinnas och orkas. Gaaah. Just nu är det en dagsregel att behöva sova på em för att orka kvällen. Det är svårt som småbarnsförälder. När bara tonåringen är hemma gör det inte så mkt, men den mindre.. Om jag inte sover på em somnar jag alltid på kvällen och sover desto längre. Man skulle kunna tro att jag inte kan sova på nätterna då men icke, jag somnar som en stock direkt. Hade främmande hela helgen och det tog enormt på krafterna. Är det konstigt att man blir lätt deprimerad??
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Funderar på dina stötar i huvudet.. jag fick nåt liknande när jag slutade med SSRI!
Obehagligt! Men det gav sig med tiden.


Kl

Har riktiga skitdagar nu. Dras med en eländes förkylning som aldrig släpper.
Fk har beslutat att jag inte ska få sjukpenning.Ska överklagas. Överansträngde mig ordentlig i förrgår, med ridtur och en massa annat på samma dag. Låg hela dagen igår till Kl 15.
Sen läkarbesök och träningstitt när dottern red, hämta dotter två och Sen fick vi spontanbesök och massa telefonsamtal.. Ska försöka knåpa ihop en egenremiss till smärtklink.
Axlarna, höfter, händer fötter o ländryggsbesvär.. o trött både mentalt o fysiskt, något klarare i huvudet idag dock..

Men jag är omöjligt deprimerad, för jag tror jag ror iland den här skiten också!!! Förvånas för så mycket sämre kan det knappast bli för min egen del.. huset förfaller men orkar inte bry mig alls.
 
Senast ändrad:
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Nej, det är det inte. När du är sjukskriven kanske du får tid och orka att se över vardagen? Ibland finns det ju en del man kan organisera om för att göra det enklare, men när man är mitt uppe i vardagsstressen kan det vara svårt att se. Hoppas du får lite mer energi snart,
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Har funderat på det, slutade med fluoxetin för ett par veckor sedan. Är ju en bra förklaring :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Hoppas det löser sig med försäkringskassan. Hoppas det löser sig och att du även får komma till smärtklinik, borde vara självklart, särskilt om det innebär bättre liv för dig och att du kan komma tillbaka till arbete igen. Borde vara en investering även för samhället, men sjukvårdssystemet är så galet så jag vet inte vad..

*kl*

Pratade med den grekiske läkaren idag och fick en ny tid för provtagning på måndag morgon, för reumaprover. Så får vi se vad det ger, jag vill ha en röntgen av mina händer med tanke på svanhalsfingrarna och att jag tycker pek och långfingrar börjat vika sig mot lilfingersidan, får se om det går att ordna. "Greken" har lite jobbigt att prata på telefon eftersom han varit i Sverige ett halvår och även om han pratar _väldigt_ bra svenska med tanke på det så är det alltid svårare att förstå över telefonen. Men han verkar vara väldigt bra läkare och försöker lyssna så jag hoppas på honom..
Det som nog irriterar mig mest i det här är att jag själv måste driva utredningen, man får träffa olika läkare hela tiden om man inte står på sig som f-n och varje läkare börjar om från ruta ett med sina egna teorier och många lyssnar inte mer än ett par minuter innan de bestämt sig för något. Jag blir tokig, bara för att de tar ett prov och det är negativt betyder inte att jag mår bra eller att det duger så. :banghead:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det är så drygt... Jag vet inte hur många läkarbesök och utredningar jag har gått på de senaste 13 åren:crazy: Man vet att något inte stämmer och söker en massa information om symptomen, när man sedan lägger fram det man tror det kan vara för läkaren blir man ofta totalsågad av läkaren och möter motstånd.. Man riskerar ju att bli tokig på kuppen!!

*kl*
Talade med handläggaren för sjukersättningen igår, nu har i alla fall alla papper de behöver kommit in. Nu är det 1månad kvar innan de ska börja titta på det och sedan ska de ta beslut. Tack och lov är det inte samma kvinna som sist jag sökte för det va en riktig apekatta.. Skulle jag få avslag så har jag fixat back up, i form av en man som jobbat på f-k som nån typ av jurist inom sjukersättning. han kommer hjälpa mej att överklaga om det inte går igenom. Fast denna vändan har jag haft turen att få bra handläggare både för vanlig sjukskrivning och för sjukersättning, så jag hoppas det inte ska behövas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 214
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 710
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp