Bukefalos 28 år!

Det är synd om oss...

Jag hade satt upp någon annan, till och med jag har lämnat över hästar som reser sig, trots att det är typ mitt jobb att rida sånna hästar ;) Skillnad att hoppa upp på en häst man är rädd för, men som inte är farlig. Jag tycker att stegringar är farligt. Jag rider vissa hästar som stegrar ändå, men jag har även lämnat över till andra, för man vill inte hamna under en som går runt. Trots att det har hänt ändå... Jag hatar även att låta hästen vinna i de situationerna.

Vi har snälla hästar, du kan komma till oss istället ;)
 
Sant, men jag tycker inte att det du är rädd för är värt att vara rädd för, därför tvingar jag dig att göra sånna saker, eller lurar dig eller nåt :rofl:

Nej alltså vara rädd för att ens sitta upp på en ridskolesnäll, gammal lugn kuse (before Hassö Eventing) inser tom jag att det faktiskt är begränsande o inget annat :rofl:

Att våga åka på studiebesök hos dig på Blädde var typ det bästa jag gjort i hela mitt liv :love:
 
Denna gången var det bara ännu läskigare med att hästen började resa sig.

Jag är så sjukt imponerad av hela din hästbit med C, ditt tålamod o din ödmjukhet till din häst :love:

Men det är ändå bra att du blivit lite mer rädd nu för det blir väldigt farligt när de vill stå på två ben. Ofta får jag en känsla av att de inte riktigt har koll heller när de reser sig i affekt. Trycker de till lite extra om de är mer arga så slår de runt. Skillnad på en som kickar mer eller bockar mer/vänder snabbare, det blir liksom inte så mkt farligare än att man åker av.
 
Jag hade satt upp någon annan, till och med jag har lämnat över hästar som reser sig, trots att det är typ mitt jobb att rida sånna hästar ;) Skillnad att hoppa upp på en häst man är rädd för, men som inte är farlig. Jag tycker att stegringar är farligt. Jag rider vissa hästar som stegrar ändå, men jag har även lämnat över till andra, för man vill inte hamna under en som går runt. Trots att det har hänt ändå... Jag hatar även att låta hästen vinna i de situationerna.

Vi har snälla hästar, du kan komma till oss istället ;)
Är inte rädd för andras hästar :p, inte varit tidigare i alla fall. Är nog mest att rida själv jag inte trivs med. Är det en till med så kan jag reda ut det mesta men är jag själv så vågar jag sällan ta bråket.
 
Det är skönt att vara tant för då behöver man inte skämmas över att ha en tanthäst. :D

Däremot kan man behöva skämmas över att inte kunna beställa tanthästens medicin utan att klanta till dig. Lyckades lägga order på 1 tablett istället för 1 förpackning men som tur var hann dom inte skicka iväg den där förskrämda lilla tabletten alldeles på egen hand så den fick med sig 159 st kompisar.
 
Det är skönt att vara tant för då behöver man inte skämmas över att ha en tanthäst. :D

Däremot kan man behöva skämmas över att inte kunna beställa tanthästens medicin utan att klanta till dig. Lyckades lägga order på 1 tablett istället för 1 förpackning men som tur var hann dom inte skicka iväg den där förskrämda lilla tabletten alldeles på egen hand så den fick med sig 159 st kompisar.

Jag vill iaf ha roligt när jag rider, så jag rider bara hästar jag litar på. :)

Sen har jag ju ridit in alla själv, så de blir som jag vill ha dem. :angel:
 
Jag vill iaf ha roligt när jag rider, så jag rider bara hästar jag litar på. :)

Sen har jag ju ridit in alla själv, så de blir som jag vill ha dem. :angel:
Var ju lite så att när jag köpte denna så hade jag inga problem öht med henne :)(med rädslan då ;)), och då var hon 20gånger värre på alla sätt och vis (fråga bara @Equilina ;))

Men nu när hon är mycket mer ridbar, tryggare i sig själv och väldigt mycket mer väluppfostrad så är det jag som blir rädd och fegar :(. Dvs gått från att rida ut barbacka på bockade häst utan broms och 3km senare komma på att man glömt hjälmen och ändå fortsätter uteritten, till att knappt våga rida 500m hemifrån utan sällskap...

Hjärnspökena har antagligen flyttat från hästen över till mig genom åren...
 
Var ju lite så att när jag köpte denna så hade jag inga problem öht med henne :)(med rädslan då ;)), och då var hon 20gånger värre på alla sätt och vis (fråga bara @Equilina ;))

Men nu när hon är mycket mer ridbar, tryggare i sig själv och väldigt mycket mer väluppfostrad så är det jag som blir rädd och fegar :(. Dvs gått från att rida ut barbacka på bockade häst utan broms och 3km senare komma på att man glömt hjälmen och ändå fortsätter uteritten, till att knappt våga rida 500m hemifrån utan sällskap...

Hjärnspökena har antagligen flyttat från hästen över till mig genom åren...

Jag om någon har nog förståelse för att du blir rädd för din häst! Eller ja, hovslagaren också. Det tråkiga med henne är att hon HAR riktigt fina kvalitéer, hon har bara så jävla tråkig attityd (vilket jag tror är osäkerhet). Jag skulle velat ha henne ett tag faktiskt...
 
Jag om någon har nog förståelse för att du blir rädd för din häst! Eller ja, hovslagaren också. Det tråkiga med henne är att hon HAR riktigt fina kvalitéer, hon har bara så jävla tråkig attityd (vilket jag tror är osäkerhet). Jag skulle velat ha henne ett tag faktiskt...
Hon är faktiskt bara hovslagarens näst värsta häst ^_^!
Ja tråkig attityd mot allt som inte passar henne och hon har väldigt mycket att sätta emot så fort hon inte vill ngt.

Är bara ryggen som som ska redas ut, och antagligen sadel också. sen tar jag gärna all hjälp jag kan få :).
 
Håller tummar och tår för att vi är på väg UR denna tråd! Återbesöket hoss veterinären gick bra. Mycket bättre påskjut osv. Fortfarande något sämre h-bak men inte så pass dålig att de ville behandla igen. Han är dessutom både dåligt och ojämt musklad just nu vilket också påverkar. Väger bara 542kg, har när han var i form vägt 60kg till i muskler.

Så vi blev hemskickade med igångsätting där fokus ligee på att han måste ta i lika mycket med båda bakbenen och rekommenderad genomgång av musklerna (massage etc). Visserligen är 30 min skritt uppsuttet på rakt spår inte mycket roligare en 30 min skritt på rakt spår för hand. Men det är ett steg framåt!
 
Håller tummar och tår för att vi är på väg UR denna tråd!
Jag håller en tumme för er här borta.

Själv ska jag idag skicka Långa Hästen på spa i fyra veckor. Vattenträning ska förhoppningsvis hjälpa till att muskla på rätt delar. Vi får se vad jag får hem igen. Fast lite läskigt är det att lämna bort :heart sådär.
 
Idag var hästens ET ute. Alltså jag vill eg ha ute henne var 3 månad men vet inte hur länge sedan det var sist pga att han inte varit fräsch. Han var iaf fin i kroppen förutom då bakbenet som fick djupvågor (alltså vad det finns många olika saker, det var alltså inte chockvågor l inte stötvågor). Hela hästen vibrerade :D

Vi ska en snabbis till Spångfors nästa vecka o ULa höger bak, kolla korsbandet o ev muskelskador som Ulrike var inne på.

Red iaf igår lite mer i galopp i på böjt spår över lite bommar för att se om han blev ofräsch av det på något vis men han kändes bara kalasbra att trava av.

Och bara han behåller skorna ska Anna äntligen rida honom på onsdag. Hade verkligen behövt få veta vad hon känner!
 
Det skulle såklart stå RUFSET :rofl:

Iaf så tyckte hon inte hästen kändes halt, han hade bytt sida men det var ändå bara marginellt att hålla under kontroll. Och så måste jag rida framåt massa mer :laugh: Alltså när hon sa han gick bra o sen ur det skulle jag rida lite fram tänkte jag "nu blir det slängtraaaaaav" men lilla hästen gasade bara iväg utan att hänga det minsta i tyglarna :o Alltså vad man helt tappar konceptet när man rider själv!

Dessutom är det alltid så bra att han får lära sig fortsätta galoppera under henne. Jag är för långsam så han bryter bara av eller så jagar jag på tills han inte går av sig själv :p
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 617
Senast: Fiorano
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 434
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 696
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 400
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp