Bukefalos 28 år!

Det där med namn på travare..

Sv: Det där med namn på travare..

Måste nämna Deweycheatumnhowe döpt efter en fiktiv advokatfirma Dewey, Cheatem & Howe (Do we cheat'em? And how!) Sen att hästen var ett riktigt monster på banorna och nästan alltid lurade konkurrenterna på prischeckarna gör ju inte saken sämre.. ;)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Måste nämna Deweycheatumnhowe döpt efter en fiktiv advokatfirma Dewey, Cheatem & Howe (Do we cheat'em? And how!) Sen att hästen var ett riktigt monster på banorna och nästan alltid lurade konkurrenterna på prischeckarna gör ju inte saken sämre.. ;)

:bow: Tack! Har funderat ett bra tag på det där "konstiga" namnet:D :bow:
 
Sv: Det där med namn på travare..

Kvinnoidealet
Livet är en Strid
Leksak

Mr Playstation
Markatta (som vann på Valla 3 Januari :D)
Karkkipäivä (Godisdag på svenska)
Nomoremrniceguy (Finns ett avsnitt av House som heter likadant :D)
Run Bitch Run
Gusten Grodslukare
Liviluckan


Det här är några jag kommer på just nu... Kanske kommer på fler sen :P
 
Sv: Det där med namn på travare..

Star Tarey (''startar ej'' :P)
Spring Erom
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Det där med namn på travare..

Fan sökte just på stc på startar ej har ju bara hört de på banan och tänkte att fan måste ha hört fel :P Så de var Star Tarey ;)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Jag har fött upp två hästar vars mammor kom ut på Riks 80 under Julhelgerna & blev påkörda & blev väldigt illa däran, det var så illa så den ena höll på att kasta sitt föl men fick akutvård på Strömsholm (båda fick det ) Men ut kom två fölungar på vårkanten & de fick heta SIX FEET UNDER & HALF WAY TO HEAVEN, ganska passande namn tycker jag. Två år senare fick Sixten en lillebror & allt kändes mycke bättre då så han fick heta HEAD OVER FEET./Sixten
 
Sv: Det där med namn på travare..

Livet är en strid är våran gamla:D

Mitt ex var inte så förtjust i livet alla gånger och vi måste ha varit väldigt bittra eftersom vårat favoritcitat var:
Livet är en strid som man aldrig kan vinna!
Därför fick hästen det namnet:D
 
Sv: Det där med namn på travare..

min personlige favorit är en nordis som hade Granar som pappa och hette Urskog, helt underbart.

Själv betäckte jag en gång med Björn och fick en hingst och han hette såklart Teddy
Vi hade ett sto som hette Ökenstormen (har ni läst boken?) och hennes fölungar hette Stiljtje, Gobi och Efter Stormen.
Jag gillar när man kan se en orsak till varför hästar heter som de gör.
Tussi
 
Sv: Det där med namn på travare..

KL

Har bara skummat igenom tråden, så någon kanske redan nämnt det här namnet, men det är ett av mina absoluta favoritnamn; Shesellseashells:D.
Försök säga det efter ett glas vin:p! (Jag kan ju iofs inte uttala det riktigt två gånger på raken ens spik nykter:angel:)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Minna heter utbird och forever boss =) vet inte vf :P sen har vi haft all stars crown felicia star dollar swing jojo spik jacket jib miss darling mm :P
 
Sv: Det där med namn på travare..

Sillochnubbe tycker jag är ganska charmigt..

Jobbig Sand [/B] har jag alltid undrat över.. ;)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Såg att Min Mamma hade nämts, och det tycker jag är ett väldigt coolt och genuint namn (andledningen till att hon fick namnet)! Alla reagerar på det... min gamla passhäst! :)

Vi har en häst som heter Photo Taxi... inte speciellt snyggt :crazy: Döpt efter far (SPK) och en delägares taxibolag.
 
Sv: Det där med namn på travare..

kl

På en tidigare arbetsplats hade vi Regina Lund. var kanske inte så originellt med tanke på att hon kom från Danmark, men det var ju artisten/skådisen man tänkte på i första hand.

En Dag På Sjön tycker jag är ett rätt konstigt namn..
 
Sv: Det där med namn på travare..

lånar min egen knapp

en annan som jag aldrig kommer glömma är mamman till en häst jag hade en sommar: Remember My Name.
 
Sv: Det där med namn på travare..

Då jag sitter och jobbar med elit katalogen så ser man ju en del roliga namn ibland spontant så dyker dessa upp:

BADABINGBADABOO försök säga de ett par gånger

MONEYWONTGETUTOFAR

Eller vad sägs om dessa släktingar :p tycker de är lite kul när avkommerna får "liknade" namn
CLASSIC CASETTE
EJECT
EJECTOR
EJECTABLE
DISKETTE
SCAN DISK



TIGER AS gör mig lite nyfiken på hur han ser ut :p
 
Sv: Det där med namn på travare..

Vet inte om det räknas som ett konstigt / udda namn, men det är lite väl fantasilöst. Min favorita kallblodstravare bär namnet Virmari, hon är efter Virmar och undan Marini.. Kan dock inte svara på varför hon just fick namnet, men tycker det är lite komiskt att de valde sådant fantasilöst namn.

hndig-0377.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 890
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 854
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 263
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp