Det där med namn på travare..

Sv: Det där med namn på travare..

De där med fantasilösa namn är nog ganska vanligt. Min travare bär namnet Opus Sofie V.J. och hon är efter Opus Broline och undan Sofie V.J. ;)

Nästan alla från samma uppfödare heter liknade tex Sara V.J, Min Sara V.j. Opus Sara V.J. :p
 
Sv: Det där med namn på travare..

Jag hjälper till med en travare som Heter Morning Gift e.Mr Moxy :D

och rider min kompis travare Buckingham och hans mamma heter Jessica James:D och hans mormor heter OJOJOJ :D:D Tycker att de namnen är roliga:bump::rofl:
 
Sv: Det där med namn på travare..

whitewinetothefish,Longwayhome,nobodybeatsthebest,Billyjojimbob,Hovnarren
kommer nog på mera sedan:D
 
Sv: Det där med namn på travare..

Första gången jag någonsin var på en travbana. Och första gången jag satsade pengar på trav. SÅ valde vi häst efter namn;) Hade ingen aning om den var bra eller inte;)

Och det blev..... Nils-Göran, (Om jag inte minns helt fel)

Dessutom så vann vi 20 kr hehe.
 
Sv: Det där med namn på travare..

min heter lövet :S


egentligen the leaf men de kan man ju inte kalla han så de blir ju lövet. eller leffe, men han passar lite som lövet, han e liksom ett löv:)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Svinesundsbron tror jag att det funnits en travare som hetat. ( Kommer ej ihåg om det var en varmblods eller kallis dock).

Däremot har jag lite roliga namn på galoppörer som en kompis haft:

Alocacoc och Adosnollah -det var hennes barn om fick hitta på namnen :D.

Sedan fanns det en galoppör som hette " No Dad So Sad". Det var visst så att man inte visste vilken av två fullblodshingstar som var far till hästen, men att man med säkerhet visste att de bara kunde vara någon av de två.
 
Sv: Det där med namn på travare..

Tyckolina tycker jag är lite roligt
 
Sv: Det där med namn på travare..

Hemma i stallet har vi LastCallForAlcohol som foderhäst, kallas "Groggen" till vardags... Fick höra av ägaren att hästen som uppfödaren fick efter Groggen fick hela StaySober... Hehe...

Sen har vi även Sirr, e. Zoot Suit. Obegripligt namn, förstår inte riktigt va dom fick det ifrån...
 
Sv: Det där med namn på travare..

Jag har ett sto som heter Razzia :p det enda hon plundrar är som tur är morötter :D
 
Sv: Det där med namn på travare..

Tazon Ideal. Här är det en lek med ord Han är efter Seth Bowl och Ideala Queen. Tazon = är spanska betyder bunke, skål. Bowl = bunke, skål.
Ideal fick han med efter sin mor Ideala Queen som i sin tur är efter Ideal Du Gazeau. Hästen kallas för "Tassen". Gillar det här med roliga namn på hästar
Vet en häst som heter Skabara.
 
Sv: Det där med namn på travare..

Menhammar har ju ofta roliga o fyndiga namn på sina hästar! De har oftast nån anknytning till vad mamma heter! Det "värsta" var nog Hooker (u. Flaming pasion) Andra roliga Temper tantrum (u. Kiss of fire), Information centre (u. Totaly lost), Glued (u. Tapped)Going Carzy (u. flaming passion), Elephant walk (u. hunting trail), Nollkoll och Holy cow... Sen döpte en jag känner som heter Björn Damm en häst efter sig själv, den fick heta Bear Dust...
 
Sv: Det där med namn på travare..

Min ena uppfödning döptes till Mr Jim, efter reklamen Mr Jim med det stora visit kortet.
Han skulle först döpts till romrävsatnafåm, må fan ta svärmor baklänges, men tyckte det var lite väl magstarkt :devil:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 890
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 854
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 251
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp