Bukefalos 28 år!

Det här med avatarer

malumbub

Trådstartare
Har man "rätt" enligt dig/er att här på Buke ha den avatarbild man vill? Eller är det oskrivna regler som gäller?

Om man är i Senioråldern, ska man då automatiskt se till att ha en mogen avatar? Nåt speciellt tema att följa?

Behövs det avatarpoliser som säger Fyyyy när man valt fel och som har rätt att kritisera medlemmarnas val?
Eller har vi alla lika rätt att välja vilken bild vi har som avatar?

Så, diskutera det här.
Varsågoda, damer, den här tråden är till er.
 
Sv: Det här med avatarer

Spännande tråd.

Jag tycker att din avatar ser lite hemsk ut malumbub. Tror dock att jag ska kunna sova inatt iaf :)
 
Sv: Det här med avatarer

Varför lindar du in det så dant?

Skriv det du menar: mandalaki är skitdum som frågar Mark om hans avatar.

Du är en fantastiskt lojal liten stödtrupp. Tycker du inte att han verkar kunna tala för sig själv?
 
Sv: Det här med avatarer

Jag tycker den är rätt lik henne själv. :D


*springer och gömmer sig för malumbub*
 
Sv: Det här med avatarer

Jag har ingenstans skrivit "Fy, Mark - du har valt fel". Däremot så vill jag veta på vilken sorts sida bilden finns, men det verkar ju varken du eller Mark vilja svara på.
 
Sv: Det här med avatarer

Vanligt sunt förnuft är nog den bästa regeln...

Porrbilder, våldsbilder eller bilder på saker som kan verka stötande är inget JAG skulle välja att ha iaf.

Och visst, min FBK-logga kan väl verka stötande för en Djurgårdare, men det är väl kanske inte riktigt så jag menar... :D
 
Sv: Det här med avatarer

vill jag veta på vilken sorts sida bilden finns, men det verkar ju varken du eller Mark vilja svara på.

Skriver jag på ett sätt så att du inte heller förstår?

Jag kan inte erindra mig var jag hittade bilden. Har länge haft den på min dator och minns därför inte var jag har funnit den.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer.

Dock är det rimligt att jag har hittat den på flashback eller sporthoj. Det kan jag dock inte bekräfta.

God natt
 
Sv: Det här med avatarer

Varför har jag inte rätt till att ha en egen åsikt utan att bli en liten stödtrupp helt plötsligt? VA?
Bara för att jag inte tycker som du, så är jag alltså ENDAST lojal? Min egna åsikt spelar noll roll?
Intressant.


Fakta: Jag tycker inte du är skitdum, mandalaki. Jag tycker du har en hel del vettigt att komma med. Men ibland så snedtänder det. Du är inte ensam om det.
Men det var inte den här tråden handlar om. Diskutera det här med avatarer här nu. Eftersom den andra tråden inte handlade om det.

Tråden är öppen för alla och deras åsikter.
Behövs det regler för avatarer? Behöver vi avatar-kontroll såsom på en del communitys, med en massa regler?

Jag t ex stör mig en massa på blinkande avatarer som byter bild varannan sekund. Men jag blundar för dem. För jag vill kunna ha mina egna val kvar.
 
Sv: Det här med avatarer

Jag har inte påstått att du gjort det. Eller att det ens handlade om nån specifik bild. Jag gjorde en koppling till Modepoliserna, en tv-serie.

Ang var jag sett bilden, så har jag redan svarat på det. Har du försökt göra som jag föreslog?
 
Sv: Det här med avatarer

Den ÄR lik mig, speciellt idag, så kom tillbaka du från bakom soffan! :D
 
Sv: Det här med avatarer

Varför har jag inte rätt till att ha en egen åsikt utan att bli en liten stödtrupp helt plötsligt? VA?
Bara för att jag inte tycker som du, så är jag alltså ENDAST lojal? Min egna åsikt spelar noll roll?
Intressant.

Kära du, det är inte dina åsikter som gör dig till stödtrupp. Det är ditt uppförande.

Oavsett vem som haft den avatar som Mark har just nu så hade jag ställt exakt samma frågor. Det är DU som anser att jag jagar Mark och därför rycker ut - som vanligt.

Och nu gör du det med en tråd där du raljerar om avatarpoliser - vilket är rent löjligt efter mina och break_a_legs rätt enkla FRÅGOR.

Förmodligen hoppas du att få fortsätta raljera ihop med dina kompisar samt locka hit andra som tror att det faktiskt är avatarer i allmänhet som tråden handlar om - så att break_a_leg och jag ska känna oss utanför. Bara för att vi var fräcka nog att ifrågasätta din egen favorit-stackars-liten på nån enda punkt.

Dagisbeteende:crazy:
 
Sv: Det här med avatarer

Generellt så tycker jag inte det verkar som att Seniorerna vare sig kräver av sig själv eller andra att ha något som kan liknas vid "mogna" användarbilder.

Däremot är min naturligtvis fortfarande finast! :)
 
Sv: Det här med avatarer

Jag ville bara veta om du hade hittat den i ett sammanhang där den skulle kunna tolkas på det sättet du gör, dock tror jag inte att jag räknar SH och FB dit - tyvärr.
 
Sv: Det här med avatarer

Oavsett ursprunget till tråden, så tycker jag att ämnet är lite kul. Lagom lättsamt.
 
Sv: Det här med avatarer

*tjyvar din knapp*

:angel: Vi är några som ägnar oss åt avatarlekar..:rofl: :D ;)

Det tycker jag är lite småkul för det lättar alltid upp med lite urspårning. :angel:
 
Sv: Det här med avatarer

Du får tolka som du vill och du får se mig som du vill, men sanningen är den att du har fel, hur svårt du än har att tro mig.

Läs mina svar till dig, både här och i den andra tråden, i kväll eller i morgon eller när du vill, så ser du förhoppningsvis, om du slutar feltolka mellan raderna hela tiden, vad denna tråd handlar om.
Eller så kan du fortsätta tro vad du vill.


Jag har LÄNGE funderat på vad som är tillåtet och vad som inte är tillåtet. Bara för att jag känner Mark privat gör mig till stödtrupp. Nice to know.
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 166
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 839
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hunden Arthur, gatuhund importerad från Ecuador, fick sin rabies spruta i går enligt aftonbladet och andra medier. Nu tänker jag inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 320
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp