Bukefalos 28 år!

Det här med avatarer

Sv: Det här med avatarer

Jag har liksom för mig att man inte får just ladda ner en bild eller musik.
Då själva den viljemässiga handlingen "att spara" skulle vara olaglig.
Med den beskrivning av vad man får göra som du nu gav, så borde även nedladdning av musik och att lyssna på den för privat bruk vara lagligt.

Från och med 1 juli 05 får man INTE ladda ner musik och film för privat bruk längre.

Däremot får du spara ner bilder för privat bruk MEN skulle du göra dessa offentiliga på hemsidor, i tidningar, osv osv så får du INTE då Copyright gäller. Alltså...så länge dessa bilder inte lämnar din dator så är det okej.
 
Sv: Det här med avatarer

Som svar på ursprungsfrågan, får man ha vilken avatar man vill, så är svaret, NEJ.
Samma regler skall gälla för avatarer som för resten av forumet.

När det gäller copyright förutsätter jag att ni har rätt att använda de bilder ni har som avatarer.

Jag tycker inte om Marks avatar, dock ansåg jag inte att den krävde ett omedebart agerande. Jag ansåg den inte vara tillräckligt stötande för det, då den kan tolkas på lite olika sätt. (Den skulle kunna vara ett inlägg i den amerikanska vapenlags-debatten, m.m.)

Eftersom Mark troligen nu uppnått sitt syfte med sin avatar ber jag honom byta till en annan.

Vissa användare här inne, de kan nog räknas på en hand, står för en väldigt stor del av den tid moderatorerna lägger ned här på forumet.
Jag skulle önska att de skärpte till sig lite, visst det är roligt att provocera, och sådana diskussioner kan vara intressanta och få folk att tänka till, men det får kanske finnas vissa gränser för hur "grälsjuk" man får vara.

En avstängning av dessa individer skulle kunna vara ett bra sätt att minska arbetsbördan och troligen höja stämmningen här inne. Tyvärr kan jag tänka mig att en del av dessa användare inte skulle acceptera en avstängning, vilket skulle få till följd att en sådan avstängning inte är till mycket nytta, annat än som en markering.

Det bästa från er andra användares sida är nog att försöka ignorera den här typen av användare, självklart bör ni dock reagera om de går över gränsen och bryter mot några regler. Men i dessa fall kanske bästa sättet inte är att skapa en tråd om det, utan höra av sig direkt till mig eller moderatorerna. Så slipper dessa användare få mer utrymme på forumet än de förtjänar.
 
Sv: Det här med avatarer

Tack, Gunnar, för ditt svar!




Jag har fått svar på mina frågor, som jag LÄNGE funderat på, t ex att vi INTE behöver avatarpoliser, utan att var och en har sitt eget ansvar och omdöme att välja efter forumets övriga regler samt att vi alla användare får helt enkelt kontakta Faderator eller moderatorerna om vi anser något olämpligt, precis som med trådar och inlägg.

Vi kommer aldrig kunna vara överens om vad som är snyggt/inte snyggt, bra eller dåligt och vad som är humor (speciellt då 90% av Sveriges befolkning inte förstår ironi eller sin grannes humor), så lika bra då att förstå att man inte alltid förstår hur den andra tänker.
JA, det är kul att diskutera, men ibland når man inte fram till den man diskuterar med, vilket även jag helt enkelt får inse.
 
Sv: Det här med avatarer

Åhå, tack för svar.
Jag visste det där om musik och film, men inte om att man faktiskt fick ha bilder.
Då så finns det en bild som jag skall hämta på ett ställe "för privat bruk".
Det är en mycket bra bild på en vän till mig.
 
Sv: Det här med avatarer

, utan att var och en har sitt eget ansvar och omdöme att välja efter forumets övriga regler samt att vi alla användare får helt enkelt kontakta Faderator eller moderatorerna om vi anser något olämpligt, precis som med trådar och inlägg.

Jag ser att jag nog måste förklara för dig ännu en gång, malumbub:

jag tog diskussionen med Mark i stället för att anmäla hans avatar. Jag ansåg nämligen inte att den var ett anmälningsfall.

Under åren har jag anmält några avatarer eftersom jag tyckt att de varit så stötande att de bryter mot netikett och regler. Marks var inte en sån. Däremot tyckte jag att den var så illa vald att jag ville fråga honom om den och även kritisera hans val. Och det är fortfarande inte förbjudet så länge det sker i hövliga ordalag.
 
Sv: Det här med avatarer

Nu skriver jag det här sista gången, mandalaki:
Den här tråden handlar inte om dig, inte om Marks avatar och inte på nåt sätt om att peka ut folk.

Du får tro vad du vill, men det är faktiskt sant att jag länge varit på väg att starta tråden.
 
Sv: Det här med avatarer

Eftersom Mark troligen nu uppnått sitt syfte med sin avatar ber jag honom byta till en annan.


Min avsikt var inte att provocera. Jag tycker om bilden och jag anar du har läst hur jag ser på saken. Diskussionen om den kan läggas till historien.

Har nu skaffat mig en ny avatar, hoppas att den inte provcerar nån.

Nu ska de lagas herrmiddag för en.

Trevlig helg alla!

Alternativ Mark
 
Sv: Det här med avatarer

Men om du skriver som du gör.
Så är det ju inte du som har kontrollen här.

Det är då vi användare som själva skall/får hantera användare som inte mår bra - utan tar ut sin skit här.

Dessutom tycker jag att det verkar väldigt att naivt att be folk skärpa sig. Människor är väldigt olika.
Alla är inte på detta forum för att diskutera, utan en och annan bråksatke är här för att de behöver få ur sig sin frustration över det som går dåligt IRL.
Att be dem skärpa sig är ju inte förenligt med syftet för deras närvaro här...

Om det vore så enkelt att alla vore lika och bara behövde skärpa sig skulle vi inte behöva ha vare sig fängelser eller mentalsjukhus...


Däremot får jag nog ta och tacka för min tid här - att jag effektivt behandlats mot min överdrivna respekt för auktoriteter.

Med undantag för dig själv och tifo så har jag tappat all respekt för dina modertorer.


(givetvis med undantag för de forum jag inte besökt)
 
Senast ändrad:
Sv: Det här med avatarer

Det är aldrig ens fel att två träter!
Har du tänkt på det?

Sen kan vi ju fundera på hur många andra vi träter med, som du nu utser till psykfall och kriminella som borde sitta i fängelse, hi hi..:rofl: :rofl: du e rolig du!! :D

Jag vet i alla fall att DU är den enda jag drar åt svångremmen på lite extra ibland, anledningen till det vet du redan och behöver inte tas upp igen.

Men de du har problem med är MÅNGA, säger inte det dig något :idea:
 
Sv: Det här med avatarer

och varför tog du åt dig?

Jag tog inte åt mig på det sätt du vill att jag skulle :smirk:

Det är bara så roligt att du anser dig vara så orättvist behandlad, när det är du själv som spyr mest galla över andra här på Bukefalos...:idea: :idea:

Sen är det helt otroligt att du har mage att skriva så om användarna här! Att om det räckte att säga till folk så skulle vi inte behöva fängelser eller mentalsjukhus.
Till och med jag uppför mig mer civiliserat än vad du gör som är 40+ :eek: :eek:

Tycker nog att du ska välja dina ord lite bättre...

Förresten, hur många gånger har du tackat för dig nu??

PS: Läs mitt förra inlägg igen och tänk igenom vad det verkligen står...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Det här med avatarer

*kl*
Törs man fråga vilken bild Mark hade som avatar, det kan väl inte vara den som han har just nu va??
 
Sv: Det här med avatarer

Har inte adressen till den, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det.
 
Sv: Det här med avatarer

Vad var det för bild då??

Det var denna

avatar26938_2.jpg
 
Sv: Det här med avatarer

Har läst och kände stor olust och irritation för bilden efter den beskrivning som har varit, trots att jag då inte hade sett den.

Nu har jag sett den och jag önskar att jag hade sluppit. Bildtexten gör att den blir fruktansvärd.

Din "humor" hoppas jag att du är ganska ensam om.
 
Sv: Det här med avatarer

Din "humor" hoppas jag att du är ganska ensam om.

Ja, tyvärr är det inte så.

Jag vet flera som har liknande humor och har kommenterat den för att dom ahr blivit roade. Den ena var det min gode vän med en utvecklingsstörd lillasyster.

Tur att vi alla har olika humor :smirk:
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 166
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 839
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hunden Arthur, gatuhund importerad från Ecuador, fick sin rabies spruta i går enligt aftonbladet och andra medier. Nu tänker jag inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 320
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp