Bukefalos 28 år!

"Det kunde ha gått riktigt illa"

(Dagbladet (Sverige))
Hästen som attackerades av en kamphund i Nolby i söndags klarade sig undan utan skador - men de två flickor som var ute och red när det hände blev skärrade. - Där tänker vi inte rida någon mer gång, säger deras mamma. Relaterat Det var i söndags kväll som flickorna, 14 och 17 år gamla, red längs Nya ...

Läs mer...
 
Sv: "Det kunde ha gått riktigt illa"

Jaja, kamphundar hit och kamphundar dit. Konstigt då det alltid hamnar i media då det gäller en (påstådd) KAMPHUND, men aldrig annars. Min häst blev attakerad av en gråhund, inte f*n hamnade det i media! Min bekant fick sin häst attakerad av en schäfer, inte f*n hamnade det i media heller! Denna häst fick dessutom inga skador, våra hästar fick sys och gå på medicin, samt att min bekants häst var tvungen att stå på boxvila rätt länge också. Polis blev kontaktad båda gånger, men inte hamnade nåt av detta i media för det! Är så less på sånt här! :mad:
Otur att de blev attakerade, säger inget om det, men då det alltid handlar om "kamphundar" så är de snabba med att få ut det i media, och många gånger så är det ingen "kamphund" heller. Och förresten så förstår jag inte varför de kallas för kamphundar överhuvudtaget. En kamphund är inte en ras, det är en individ som är TRÄNAD för att kampa. Kan de inte skriva ut rasen istället? Nej, tydligen inte, för de vet väl knappast inte vilken ras det handlar om heller, utan drar alla raser som LIKNAR en så kallad "kamphund" över samma kam. Helt idiotiskt! Tycker media ska börja rensa upp i sitt dike och ta reda på lite mer fakta om vad det för sorts HUND och inte skriva att det är någon som är TRÄNAD för att gå till attack! :mad:
 
Sv: "Det kunde ha gått riktigt illa"

Bockar och bugar! Det du skrev stämmer helt och hållet, varför skriver man kamphund? För att det säljer!
Jag är övertygad om att det sker MINST lika många olyckor och attacker inom andra blandraser, raser och hundtyper, men vem vill läsa om en tråkig "labbe" som anföll en anna "tråkig" labbe? Inte mina grannar i alla fall...
 
Sv: "Det kunde ha gått riktigt illa"

tydligen var väl hunden tränad för kamp då den attackerade hästen.. eller finns det någon annan naturlig förklaring till varför hunden attackerade hästen?

mina hundar skulle aldrig drömma om att försöka attackera en häst, det finns nog inte i deras gener, men då har ju jag pudlar.. men pudlar är ju den rasen som stod för flest bitskador hos människor för några år sen.. (troligtvis pga att de bärs i trygga famnen när en främling sträcker dit fingrarna mot lilla söta morrloppan.. :grin: )

flexikoppel hatas ju av samma anledning som dessa "kamphundar", okunnig hundförare..

edit: du skulle ha sagt till tidningen att hästen din attackerades av en kamphund. sen sagt några dagar efter artikeln kommit ut att det var en gråhund.. röra om lite i kamphundsgrytan..
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 441
Senast: manda
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 511
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 689
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
19 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp