Det verkar ha skitit sig :-(

...eller så är han sjuk. Jag kan inte rädda honom från stress och monster :(

Nja.
Det beror nog mycket på vad du lägger i ordet "rädda". Rädda i tanken att plocka bort honom från det farliga, så nej..det går inte. Rädda i tanken att finnas där som hjälp, stöd, bollplank när ångest, stress, monster, etc tornar upp sig...så ja, det går. Det går...o det behövs.

Att förstå och ta till sig acceptansen..är det tuffaste. Sen gäller det "bara" att hålla bollen i rullning. ;)
 
Nja.
Det beror nog mycket på vad du lägger i ordet "rädda". Rädda i tanken att plocka bort honom från det farliga, så nej..det går inte. Rädda i tanken att finnas där som hjälp, stöd, bollplank när ångest, stress, monster, etc tornar upp sig...så ja, det går. Det går...o det behövs.

Att förstå och ta till sig acceptansen..är det tuffaste. Sen gäller det "bara" att hålla bollen i rullning. ;)

Du får det att låta så romantiskt...
Tack men nej tack! Ska jag själv hamna i träsket av att bara få skit och sura miner, då han inte själv inser att han behöver hjälp? Allt jag gör är ju fel, typ. Jag HAR försökt prata och diskutera, jag har försökt hjälpa och uppmuntra tidigare, men allt har eskalerat till max nu, verkar det som. Han blir bara arg och sur. Jag är inte där hos honom fysiskt och skulle inte komma att vara det heller nästan alls de kommande månaderna pga hans fritidsprojekt.
Jag vill inte få skit för att jag försöker hjälpa. Det har jag fått nog av. Vuxen man måste ha lite insikter själv också - även tuffa sådana.
 
Du får det att låta så romantiskt...
Tack men nej tack! Ska jag själv hamna i träsket av att bara få skit och sura miner, då han inte själv inser att han behöver hjälp? Allt jag gör är ju fel, typ. Jag HAR försökt prata och diskutera, jag har försökt hjälpa och uppmuntra tidigare, men allt har eskalerat till max nu, verkar det som. Han blir bara arg och sur. Jag är inte där hos honom fysiskt och skulle inte komma att vara det heller nästan alls de kommande månaderna pga hans fritidsprojekt.
Jag vill inte få skit för att jag försöker hjälpa. Det har jag fått nog av. Vuxen man måste ha lite insikter själv också - även tuffa sådana.
Du tänker rätt tycker jag. Intresset verkar inte finnas kvar. Tråkigt, men antagligen bäst för er båda.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 135
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: kolja
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp