Det verkar ha skitit sig :-(

Annat att tänka på än att komma till vad han vill, säkert. Han behövde ju tid för att känna vad han vill.
Han skrev iaf nu att han har analyserat sig själv och relationen lite. Vackert så.
Alltså, det där med att kvinnor och män lever på olika planeter, stämmer bättre än man tror. Vi är experter på att tro att gubbarna ska kunna läsa våra tankar. När de sedan inte kan det och därför inte ger oss det uttömmande svar vi förväntar oss så får vi panik och läser in en hel massa konstigheter i de mindre uttömmande svaren vi faktiskt får.

Du kan kräva att han är mer tydlig med hur han vill ha det, men samtidigt måste du vara mer tydlig med hur du känner och vill ha det. I den situationen han är i just nu kan han behöva hjälp med besluten sas. Ser han dig som en anledning till varför han mår dåligt eller inser han att det är andra saker som gör att han mår dåligt? Där tror jag svaret ligger.

Nu svamlar jag på precis som den kärring jag är, men jag hoppas att du förstår vad jag menar :P
 
Hur menar du?Vad tycker du jag ska göra?
Jag är inte @Jeffery men jag tolkar hans svar som att han menar att du mentalt ska ställa in dig på att förhållandet har paus. När/om din partner hör av sig kan du fundera på vad du känner och vill - då.

Efter chattmeddelandet tycker jag det känns rätt kört, i alla fall för tillfället. Oavsett orsak tycks mannen inte prioritera ert förhållande.
 
Tycker många gett bra svar i tråden.
Det jag funderar på Ts är varför du tycker det "verkar" ha skutit sig, och du funderar på om ni skall vara tillsammans eller ej när ni ju redan gjort slut?
Personligen tänker jag att har ni gjort slut så är det bättre att leva utifrån det (ungefär som jag tolkar @Jeffery ). Skulle ni hitta tillbaka till varandra så är väl det toppen (om båda vill det), men i dagsläget är det slut och då behöver du inte höra av dig/vänta på att han skal höra av sig.

Ny kanske jag är kite för svart-vit jag med, men det är somsagt lätt att se det så utifrån.

Sen ifall du hör av dig för att du vill ha tillbaka dina grejer/ni bytt nycklar/eller vad helst det kan vara, gör det då, men försök inte se det som ett försök att rädda något.

Tråkigt att det blev som det blev, lät ju bra när du skrev om det i dejtingtråden vill jag minnas!
 
Ja fy fan, säger jag! Tack för alla svar! Jag har nu under förmiddagen försökt föra en vettig, lugn och vuxen diskussion med honom. Inget snyft och elände och "ta mig tillbaka", utan bara diskutera hur vi ser på saker. ...bara det att jag inte får se på saker för då blir han frustrerad. På riktigt så är det nog så nu, att han får vara. Han mår inte bra och han måste själv ta tag i sitt liv! Gör han det och vill ta upp kontakten igen nån gång så får han väl göra det och så får vi se. Nu går det inte. Det bara surrar och skriker i hans huvud. Synd att det är så, men för mig finns inget annat att göra än att lämna det här bakom mig.
 
Vi skulle ju fixa det - tillsammans.

Och det kan man ju göra. Om bägge vill och känner att de kan uppföra sig fungerande och är beredda att lägga in vad som krävs även om det är obekvämt.

I sådana här lägen går jag till dr Phil. Som så vist sagt: He's Just Not That Into You. Och det har stämt för scenerna i mitt liv. När man vill går det mesta att lösa utom döden.
 
Och det kan man ju göra. Om bägge vill och känner att de kan uppföra sig fungerande och är beredda att lägga in vad som krävs även om det är obekvämt.

I sådana här lägen går jag till dr Phil. Som så vist sagt: He's Just Not That Into You. Och det har stämt för scenerna i mitt liv. När man vill går det mesta att lösa utom döden.

...eller så är han sjuk. Jag kan inte rädda honom från stress och monster :(
 
Och det kan man ju göra. Om bägge vill och känner att de kan uppföra sig fungerande och är beredda att lägga in vad som krävs även om det är obekvämt.

I sådana här lägen går jag till dr Phil. Som så vist sagt: He's Just Not That Into You. Och det har stämt för scenerna i mitt liv. När man vill går det mesta att lösa utom döden.

Ibland är han bra Dr. Phil. Det var också han som sa angående fritidsintressen där en i förhållandet har massor av intressen och utövar dem för att sedan komma hem och vara sur eller inte ha tid för partnerna.
Den med intresset sa att partnern inte ville att intresset skulle utövas men partnern tillbakavisade det ganska skarpt.

Då sa Dr. Phil till utövaren att "It´s not what you do, It´s what you don´t do"

Dvs, det är inte intresset som är felet utan den tiden där intresset inte utövas. Hur används den tiden med partnern? Det är den tiden som är viktig.
 
Det gick så fort och var inte riktigt meningen, om man säger så. Vi skulle ju fixa det - tillsammans.
Vadå inte meningen?

Är det slut så är det. Annars får ni gemensamt besluta att det inte är slut. DU kan inte ensam bestämma dig för att ni fortfarande har en - om än strulig - relation.
 
Vadå inte meningen?

Är det slut så är det. Annars får ni gemensamt besluta att det inte är slut. DU kan inte ensam bestämma dig för att ni fortfarande har en - om än strulig - relation.

Jaja. Allting är inte svart eller vitt, som jag konstaterat förut i tråden.
 
Jaja. Allting är inte svart eller vitt, som jag konstaterat förut i tråden.

Eh jo.... Är det slut är det slut... inget mellanting...
Sen att du vill att det ska "vara" ett mellanting är inte gemensamt.

Tycker det låter som att han gått vidare... Även om han pratar med dej så är det svävande svar som i en killes "jag vill inte såra henne men är inte intresserad svar"...
 
Eh jo.... Är det slut är det slut... inget mellanting...
Sen att du vill att det ska "vara" ett mellanting är inte gemensamt.

Tycker det låter som att han gått vidare... Även om han pratar med dej så är det svävande svar som i en killes "jag vill inte såra henne men är inte intresserad svar"...

Hmm...gått vidare har han inte gjort enligt förmiddagens mailkonversation. Förvirrad är bara förnamnet. Men jag vill inte älta och förklara nåt här mera. Jag har fått hjälp av kloka människor i den här tråden och jag har kommit till nån slags insikt. Jag nöjer mig med det nu. Tack!
 
Alltså, det där med att kvinnor och män lever på olika planeter, stämmer bättre än man tror. Vi är experter på att tro att gubbarna ska kunna läsa våra tankar.
Nja...vet i tusan om det beror på kön? Jag har genom åren stött på både tjejer och killar som begär att den andre "borde" har förstått saker och ting. Det behöver ju inte handla om partner i förhållande, utan kan vara familj, vänner och arbetskollegor.
När de sedan inte kan det och därför inte ger oss det uttömmande svar vi förväntar oss så får vi panik och läser in en hel massa konstigheter i de mindre uttömmande svaren vi faktiskt får.
Här är jag nog benägen att hålla med. Tjejer/kvinnor analyserar och diskuterar med kompisar och söker _goda_ råd och en anleding att hålla kvar något.
gulan
 
Nja...vet i tusan om det beror på kön? Jag har genom åren stött på både tjejer och killar som begär att den andre "borde" har förstått saker och ting. Det behöver ju inte handla om partner i förhållande, utan kan vara familj, vänner och arbetskollegor.
Hehe... Ja, det kan nog stämma ;)
 
...fast vi gjorde ju slut -snabbt och dramatiskt. Utgår då ifrån att alla våra planer är borta.
Det är svaret på hans "jag behöver tid"-mail som han inte kommenterat på nåt sätt alls. Inte ett pip sedan dess, alltså.
Ja jag vet inte hur mycket tid han skall få...

Ok, måste ha missat att ni gjorde slut.

Svårt när han själv vägrar säga något. Du får nog ta en funderare själv på hur mycket tid du är villig att lägga på väntandet. Ingen annan kan välja det åt dig, jag bara rekommenderar för ditt eget att inte lägga för mycke tid på det. Från mina egna erfarenheter.
 
Ok, måste ha missat att ni gjorde slut.

Svårt när han själv vägrar säga något. Du får nog ta en funderare själv på hur mycket tid du är villig att lägga på väntandet. Ingen annan kan välja det åt dig, jag bara rekommenderar för ditt eget att inte lägga för mycke tid på det. Från mina egna erfarenheter.

Jag slutade vänta och tog kontakt. Finns att läsa här i tråden. E tuff, men på nåt sätt (iaf stundvis) förlösande dag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 135
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: kolja
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp