Din oanade talang?

:D Och jag är extremt bra på att se igenom lögner och vet när nån ljuger för mig. Men sen är det inte säkert att jag avslöjar det jag vet utan spelar med i spelet :angel:

Det är väl det som är min talang - läsa av människor och därmed om jag vill (oftast) kunna styra dom om det behövs. Så jag är även bra på skådespeleri, jag kan spela något jag inte är. Dvs även om jag tex är supernervös för något så vet jag hur jag ska uppföra mig i kroppsspråket så det inte märks.

Det där verkar vara väldigt användbara egenskaper.
Skulle gärna kunna det... :)
 
Jag är brutalt dålig på matte överlag, så folk brukar bli förvånade över att jag har ett grymt bra sifferminne och är duktig på poker. :D

Bra där med överraskningsmomentet :D

Jag har en väldigt bra registreringsförmåga. Min man brukar fråga mig var en sak ligger, det är inte så att jag går och tänker "aha, där ligger hammaren" utan jag registrerar sånt omedvetet och kan nästan alltid svara.

Jag är också rätt bra på det, ganska bra i allmänhet på att observera saker. Min sambo är mer "inne i sin egna lilla värld" :p

Jag har också väldigt bra ögonmått. Skulle gissa att det har med hästar att göra, det ger många referenser. Vi skulle till exempel köpa stängsel till trädgården och jag "gissade" fel på 1,80 meter tack vare att jag jämförde med storleken på en 40x20-ridbana :D

Jag är sjukt bra på låtar också, är grym på musikquiz och på att komma ihåg låttexter.

Aha, så kanske det är! Typ "det är fyra galoppsprång" :D

Jag har väldigt bra minne när det gäller saker berättar för mig. Även på fyllan :D

Kan tänka mig att det inte alltid är en uppskattad talang ;)
 
Jag läser extremt fort och med mycket hög läsförståelse.
Däremot har jag förskräckligt dåligt minne.

Läser du varje ord då eller skumläser? Jag läser också ganska fort, kan skumläsa en text snabbt och ändå få med mig det mesta av innehållet. En egenskap som gör det ganska frustrerande att läsa texter samtidigt som någon som läser långsamt, jag får roa mig med att läsa texten tre-fyra gånger istället... :cautious:

Jag kan spänna ut magen så det ser ut som om jag är höggravid. Det är en ärvd egenskap. Min mamma, alla hennes syskon och även min bror besitter samma talang. Användbarheten är väl inte helt självklar dock.:D

Kan tänka mig att användbarheten är begränsad :D
 
Läser du varje ord då eller skumläser? Jag läser också ganska fort, kan skumläsa en text snabbt och ändå få med mig det mesta av innehållet. En egenskap som gör det ganska frustrerande att läsa texter samtidigt som någon som läser långsamt, jag får roa mig med att läsa texten tre-fyra gånger istället... :cautious:



Kan tänka mig att användbarheten är begränsad :D
Det beror på. Det har varit ett seriöst problem för mig, skolan var tortyr när jag hade läst ut boken och de andra tragglade sig igenom sidorna. För att inte tala om resor innan de uppfann e-boksläsare!
 
Jag har väldigt bra matminne - kommer ihåg maträtter som jag ätit vid möjliga och omöjliga tillfällen. Kan ha sett ett recept för flera år sedan i någon tidning som jag kan komma ihåg och sen plocka fram.

Egentligen vet jag inte om det är en talang, men eftersom min sambo tex aldrig kommer ihåg vad vi äter/dricker och är helt oförstående så måste det ju vara bågot som inte exakt alla kan :D (eller om han har en talang att glömma, vad vet jag..).

Dock verkar minnet mest gälla mat för mycket annat som är användbart är jag hopplös på att minnas..
 
Jag har också väldigt bra ögonmått. Skulle gissa att det har med hästar att göra, det ger många referenser. Vi skulle till exempel köpa stängsel till trädgården och jag "gissade" fel på 1,80 meter tack vare att jag jämförde med storleken på en 40x20-ridbana :D

Jag är sjukt bra på låtar också, är grym på musikquiz och på att komma ihåg låttexter.
Haha, jag mäter också sträckor med hjälp av ridbanemått=)
 
Jag är grym på koder och avancerade lösenord. Minns långa sifferrader eller bokstavskombinationer utan problem.
 
Bra ögonmått här också, tror också att referenser från hästvärlden hjälper mig ganska bra. Även min sambo blir frustrerad när vi "tävlar", speciellt när jag gissar lika rätt med mitt "fuskmätande" som han mäter med sin älskade tumstock :D

Läser snabbt, har alltid gjort.

Stavar (nästan) alltid rätt, har alltid haft bra känsla för hur ord ska stavas, både på engelska och svenska, samt i viss mån tyska (vilket är de tre språk jag behärskar). Däremot kan det såklart bli fel när man skriver fort på datorn...
 
Stavar (nästan) alltid rätt, har alltid haft bra känsla för hur ord ska stavas, både på engelska och svenska, samt i viss mån tyska (vilket är de tre språk jag behärskar). Däremot kan det såklart bli fel när man skriver fort på datorn...
Känner igen! Stavar aldrig fel på svenska och sällan på engelska. Har en känsla för hur ord ska stavas. Jo på datorn stavar jag fel...
 
Jag kan spänna ut magen så det ser ut som om jag är höggravid. Det är en ärvd egenskap. Min mamma, alla hennes syskon och även min bror besitter samma talang. Användbarheten är väl inte helt självklar dock.:D
Jodå min syster besitter samma egenskap och är fräck som få- har hon jobbat och är trött när hon ska hem från en lång dag så händer det att hon spänner ut magen och får på så sätt sittplats på tunnelbanan direkt!
 
Det beror på. Det har varit ett seriöst problem för mig, skolan var tortyr när jag hade läst ut boken och de andra tragglade sig igenom sidorna. För att inte tala om resor innan de uppfann e-boksläsare!

Samma här... Jag läser inte rad för rad utan snarare minst halva sidor i taget. Det gör att jag blir fullständigt knollrig om det är anteckningar i marginalen, radnummer eller liknande, för då bara fastnar blicken på de "utstickande krumelurerna" och jag tvingas läsa som vanligt. Vilket går så sakta att hjärnan får spunk. Pocket på engelska läser jag lätt 100 sidor i timmen.

Ljudböcker går bra sen jag hittade en spelare som tillåter uppläsning i dubbel hastighet! :love:
 
Är rätt bra på "svensk läsförståelse", läser snabbt med god förståelse alltså, och har även ganska lätt för att nosa upp människor i kris där jag får en funktion som temporär terapeut typ. är även superduktig på singstar, har blivit slagen en gång haha. har också alltid skrivit välstavade och kongrunta sms de gånger jag varit så berusad att en sjukhusinläggning potentiellt varit nära anstående
 
Senast ändrad:
Är grym på att veta vart saker ligger. Väldigt bra för min sambo är sämst på det.

Mindre bra talanger är att komma försent och att köra bil alldeles för fort.
 
Känner mig rätt talanglös nu faktiskt,men normalt sett läser jag oerhört snabbt både på engelska och svenska. Läser jag en faktatext två gånger kan jag se den framför mig när jag skriver prov. Kan vara en nackdel det med. Borde alltså haft toppbetyg i skolan,nja man måste ju faktiskt LÄSA böckerna då haha .
Annars är min talang att lyckas slå mig själv i ansiktet med saker. Värst var det nog när jag knockade mig själv med kylskåpsdörren och spräckte ögonbrynet.
svårt att förklara trovärdigt att jag faktiskt ÄR så klantig haha
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 936
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 336
Senast: Milosari
·
F
Hundavel & Ras Hej buke! Nu tar jag mod till mig och startar ännu en tråkig "hjälp-mig"-tråd. Men jag vet att ni är pålästa och duktiga så jag hoppas...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 816
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp