Sv: Hundval!

Den uppfattninge har jag med.
Jag har träffat fyra helsyskon. En tik och en hane som är kullsyskon, och två tikar som är kullsyskon som är 2 år äldre än de andra.

Hanen är världens mysigaste hund, älskar allt och alla och är super att träna. Den yngsta tiken är super att träna med, älskar andra hundar men är reserverad mot folk. En av de äldsta är mycket reserverad, har många rädslor och mycket svår att träna med. Den andra äldsta tiken är tikaggresiv och går inte ihop med valpar, men allt annat är super.
 
Sv: Hundval!

Ärligt talat så vet jag inte. Det stämmer nog som Cillamuffins och Squarepants säger att det är väldigt individuellt.
 
Sv: Hundval!

Hur mycket vallar du med din?
Förra året försökte vi komma iväg och valla minst en gång i veckan, i år har jag tyvärr inte haft tillgång till några får.:(
Skulle vilja ha en egen liten flock så småningom, men just nu finns inte riktigt tid för fårskötsel.
Vallning är fruktansvärt roligt men svårt och det bästa min hund vet!
Har du testat med din?
 
Sv: Hundval!

Förra året försökte vi komma iväg och valla minst en gång i veckan, i år har jag tyvärr inte haft tillgång till några får.:(
Skulle vilja ha en egen liten flock så småningom, men just nu finns inte riktigt tid för fårskötsel.
Vallning är fruktansvärt roligt men svårt och det bästa min hund vet!
Har du testat med din?

Nej, hon är ju av utställningslinjer så vi har mest kört lydnad (som går väldigt bra) och utställning, funderar även på agility för att se om hon gillar det, hon är ju liten och snabb och hennes mamma har gjort bra i från sig i agilityn, har testat lite hinder när vi är på brukshundsklubben och hon gillar dom verkligen, sen hänger det på matte att hon ska orka springa :angel:
 
Sv: Hundval!

Ärligt talat så vet jag inte. Det stämmer nog som Cillamuffins och Squarepants säger att det är väldigt individuellt.

Men finns det ingen uppfattning alls? 50/50? Eller är det undantagen som jag träffat? Eller är din hund undantag som har sådan härligt temperament?

Jag har egentligen inget emot hundar med integritet, men det är alltid trveligt att veta om innan vad man köper!! Annars tycker jag Tollaren är läcker med sin höga intensitet. Jag har funderat på en och två gånger. Men det känns som att det är lättare att få tag på en bra Aussie????
 
Sv: Hundval!

Vart bor du? Jag har en kompis med får och ingen hund som vallar. Ibland behövs det! Fler som är intresserade så PM:a mig om ort...
 
Sv: Hundval!

Tyvärr har jag för dåliga kunskaper om rasen i helhet för att kunna uttala mig. Jag vet bara att min tollare går ihop med de flesta hundar och funkar bra tillsammans med barn mm.
Dock skulle jag önska lite mer motor i min, men de flesta andra tollare kanske har högre arbetslust?
Vill du ha en hund att verkligen jobba med skulle jag hellre välja aussin faktiskt.
 
Sv: Hundval!

kl

Känner också en tollare som älskar allt och alla, går bra ihop med andra hundar. Hon kan dock sitta helt avslappnat, måste inte hälsa på allt och alla (det sistnämnda vet jag dock att det krävts mycket jobb för...).

Vet inte hur hon är att jobba med, men i övrigt verkar den jag känner vara en kanonhund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 730
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 383
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp