Diskutera Kaninnamn!

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Wilmakanin

Hej allihopa ! Vilka namn tycker ni är sötast till en Kanin?:confused: :confused: Tycker ni typ moderna som tillexempel Stampe vitnos o.s.v eller gammeldagsa namn typ som greger , stina , Elsa........:bump:
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Namn som passar kaninen och namn som är ovanliga :love:
Har bara haft ngra kaniner med "vanliga namn"...
Stampe tror jag de hette :crazy:
Har haft kaniner med äldre tant namn; Annie/Anita och Svea och så en Albin som egetligen skulle heta Junior :cool:

Har haft en Pussy-kanin :o och sen en Kandy-kanin men just nu har jag en kanin som heter Sigma :love: (uppfödaren som döpt henne till det)
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Tja, är ganska förtjust i blom-namn. :)

Mina kaniner heter:

*Zvinto (tycker det namnet är sött, men mobbat.) Uppfödaren som döpt.
*Fia (smeknamn; Gumsegos)
*Mimi
*Goman (Uppfödaren som döpt)

*Dragon
*Iris
*Krasse
*Lilja
*Teo (lillsyrran som döpt)
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

alla våra tre kaniner har hetat Agnes Lotta och Snobben..
Agnes och Lotta är väll gammeldagsa men snobben är väll mer mordent..:)
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Min kaniner heter

Crazy- just för hon är så crazy :p

krummelur: det passade honom så bra på nåt sättb

Bulan: när hn kom hade hon en gigantisk bula på sidan. Värsta varbölden ucch..

Sen ahr vi tindra: hon ja fick heta det för jag vet inte riktigt :p
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Wilmakanin skrev:
Hej allihopa ! Vilka namn tycker ni är sötast till en Kanin?:confused: :confused: Tycker ni typ moderna som tillexempel Stampe vitnos o.s.v eller gammeldagsa namn typ som greger , stina , Elsa........:bump:

Udda namn är roligast tycker jag!:)
Min första hette nåt så spännande som Lille Skutt, den andra döpte min syster till nåt så flashigt som True Love, kallades Trulle.
Nuvarande Kaninen hette Ariel:eek: när hon kom till mig, döptes omgående om till Kenny en vecka senare såg vi att hon var en kille, och han kallas numera, KillKen, Killer Kenny, Ken, Benny, Bennet och självklart när han sköter sig Kenny. vad säger man kärt barn har många namn!:)
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

jag tycker om både lite äldre namn och lite ovanliga / knasiga namn ^^ tycker dock inte om sånna där jättevanliga namn egentligen, men endel kaniner har det ändå pga förra ägarna döpt de.

just nu har vi: fia, fläckis, dee dee, cookie, snövit, tarzan, tufs, baloo, panik, skrik, bambi, tiger, ludde, ninni, doris, skrållan, nemo, simba, elliot, haylin, greger och håkan.
+ sex stycken kaninungar som inte är döpta än.

har även haft melker, putte, uddan, skruttan och linus.
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

vaddå moderna å gammeldagsa namn? Ja tyckte dom du räknade upp var vanliga kaninnamn och människonamn.

Själv har jag aldrig tyckt om att ha människonamn på djur, och så även på kaniner.
Min kanin snövit hade fått sitt namn redan inna hon anlätt te mig ;)
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Ok;) Mina Kaniner heter Elsa , Wilma och Melker(Melle):) :bump: :banana: :cool:
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Har haft några kaniner genom åren..
Bla.

-Sweet as Candy (Godis)
-Sunset´s Miss Bazzy (Bazzy)
-Sunset´s Lilja (Lilja)
-Sunset´s Liljekonvalj (Valle)
-Tiara (Pluffsan)
-Sunset´s Boy With Angeleyes (Plutten)

Osv... Osv..
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Våra heter Ziri, Lina och Tintin - fina och lätta namn :)

Lina hette från början Hugo men sen upptäckte vi att det var en tjej och då blev det Hugolina för att sen bli Lina... nu är det verkligen lilla Lina :love:!

Våra kaninungar genom åren har haft dessa namnen; Safir, Tusse, Snobben (Sixten), Bäbis, Smaragd, Pluto, Hugo (Lina), Skrållan, Mille, Tintin, Timon, Ludde, Milton, Zack, Lucie och Mynta... en blandad skara :) Har ganska bra fantasi ibland..
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Hej. Mina kaniner som jag haft har hetat:

*Nicke
*Mimmi
*Mollie

Kommer få en ny kanin och har tänkt mig något av dessa namn nedan:

Flickor:
*Moria
*Lady
*Bella
*Nova

Pojkar:
*Demon
*Joker
*Dumle
*Zingo
:)
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

Vi har två kaniner dom heter Vitnos och Långöra:love:
 
Sv: Diskutera Kaninnamn!

*kl*

nee, de är så vanliga namn och tråkiga. Nästan varje kanin heter ju Stampe eller Lilla- skut..

Lite udda namn är finast. Gärna hitta på egna;)
 
Jag har haft många kaniner, har två nu. Zíngo och den andra heter Pysslingen men vill byta namn på honom.
Dom andra kaniner jag haft har hetat:
Hanar; Oskary, Oskar, Black, Lillen, Elvis, Stampe, Sotis, Findus, Little King, Bonjour och Blaze.
Honor; Ida, Antonia, Långöra, Spring, Annie, Mysan, Twixi, Lill-Ida, Anastasia och Merliah.
 
Min nyaste kanin heter KF, Kanin fan. Med tanke på rymlingar och problem att stänga in är det passande.
Andra heter Stampe och den avlidna honan hette Kanelia.
 
Jag tycker att Hoppsan är det gulligaste kaninnamnet jag råkat på.
Men för övrigt tycker jag inte att kaniner klär bäst i söta namn utan kan gott ha "tuffare" namn som Rambo, Rocky, Fanders, Ozzy, Killer...
Men just gulliga namn vore väl förutom Hoppsan så Timotej, Betula, Kanina,Vidar, Vide, och Sippan.
Men i sig är väl det mesta gulligt på en kanin. Jag hörde om en unge som döpt sina till Victoria och Madeleine och nej, jag tycker väl inte namnen i sig passar kaniner men det lät ju för roligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hoppning Hej! Jag och min mamma kom i en diskution om en sak och jag skulle vilja veta vad andra tycker :bump: Och det är, vad räknar ni som...
Svar
17
· Visningar
1 895
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 188
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 309
Senast: Intejag
·
Äldre Nu i svallvågorna efter SDs framgångar tycker jag det är läge att diskutera definitionen av svensk essens och svenskhet vilket är vad SD...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp