Bukefalos 28 år!

dissa krogen?

Sv: dissa krogen?

Ska vi äta så kollar jag så att jag kan se in i köket. Det är sällan jag är okej med att äta på ett okänt ställe där man inte kan se in i köket.

Men stämningen rent allmänt är väl egentligen det första jag reagerar på.
 
Sv: dissa krogen?

Om de inte har klisterlappen med schysta villkor synligt så är det första frågan efter att jag hälsat.
 
Sv: dissa krogen?

Hade ett bord bokat runt jul på en krog vi hört var bra förr iaf men vi avböjde bordet när vi kom dit. Annledningen var att rätt nära borden stor tre Jack Vegas automater. Vid varje automat satt spelare som var mycket ovårdade. I baren en bit ifrån satt ytterligare ett par gäster av samma kategori och några av dom var märkbart berusade och även högljuda. Nej tack....vi ville inte lägga hundratals kronor för att äta 2 meter ifrån högljuda fyllos och spelautomater. Lokalen var helt tom på gäster utöver oss och dessa så man kunde snabbt dra slutsatsen att detta var kvarterets fyllehak och värmeplats. Inte så romantiskt........
 
Sv: dissa krogen?

Jag är ju ölnörd så det jag kollar är ölutbudet. Ett ställe som har "stor stark" och inget annat brukar förhållandevis ofta inte ha någon spännande meny heller...

Förvisso kan vissa ha bra ölutbud men tråkig mat, men då löser man det genom att först gå på McDonalds och sedan tar man ölen... :D
 
Sv: dissa krogen?

Menyn är viktig. Den allmänna miljön, hög volym, mycket fylla osv. går bort. Får man vänta länge på personal går jag.
 
Sv: dissa krogen?

Fler än jag har gått ut från. Vid spontanbesök då. Annars så brukar vi kolla upp om de har kollektivavtal innan vi går dit.
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
980
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Törnrosa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 818
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp