Bukefalos 28 år!

"Dölja" länk

Maran

Trådstartare
Vore snällt om någon kan förklara eller hänvisa till gammal tråd, FAQ el dyl där det förklaras hur man gör för att få en länk att visas som ett ord istället. Typ abc i stället för [U]http://abcxxxxx[/U] Erkänner mina usla kunskaper i webbiska.:o
 
Sv: "Dölja" länk

Nu ska jag tala om :angel: Mark lärde mig :D

När du klickar på jordgloben i verktygsraden så får du upp att du ska lägga in länken, lägg in den och klicka på okej.

I svarsrutan får du sedan upp hela länken + mörkare kopia av länken, tryck på delete medans den fortfarande är markerad och skriv sedan in det du vill precis där markören är:idea:


Jösses vad svammligt men jag hoppas du förstår. :)
 
Sv: "Dölja" länk

* Kopiera länken med ctrl + c

* Klicka på
createlink.gif


* Klistra in länken med ctrl + v i rutan du får upp, klicka OK. (Obs - se upp så att du inte får dubbla http://)

* Nu ser du din länk i dubbel upplaga, den andra omgången är blåmålad. I det blåmålade skriver du in ditt abc.
 
Sv: "Dölja" länk

Du klickar på den lilla "jordgloben" ovanför meddelandefönstret, en ruta kommer upp som ber dig skriva in länken på den länk di vill länka till :D
Sen klickar du OK, en länk blir 2 länkar, varav den ena är markerad, och du kan då skriva "Kolla här" eler nått.:D

Bra jagär på att förklara då.
 
Sv: "Dölja" länk

*KL*
Tack snälla för förklaringarna!:) Då måste jag genast testa det här: Buke

Och det funkade! Jag som alltid irriterat har suddat bort den markerade länken och undrat vad det är för bug som gör att det blir så.:o
 
Sv: "Dölja" länk

Ja, i så fall borde jag nog inte ha tillgång till en dator.;)
 
Sv: "Dölja" länk

Av någon outgrundlig orsak funkat inte detta för mig, det blir bara en grå ruta och sen en länk. Fast va fasen, inget att hänga läpp över.:D
 
Sv: "Dölja" länk

* Kopiera länken med ctrl + c

* Klicka på
createlink.gif


* Klistra in länken med ctrl + v i rutan du får upp, klicka OK. (Obs - se upp så att du inte får dubbla http://)

* Nu ser du din länk i dubbel upplaga, den andra omgången är blåmålad. I det blåmålade skriver du in ditt abc.

NOT

once again
 
Sv: "Dölja" länk

no shit

Tackar och bockar :bow:


:o efter några försök....:o
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 237
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 552
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 270
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 521
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp