Bukefalos 28 år!

Dopingskandalen

Sv: Dopingskandalen

Ja det borde det göra om man jämför med när folk sitter häktade för andra brott så räknas det ju av från fängelsetiden...

Hm jag vet inte riktigt ang. Sveg men där togs prov även på andra hästar från andra klasser än FEI-ritten. Det beror nog på vem som beordrat testet och om det är ett svenskt labb som utför.
 
Sv: Dopingskandalen

Samtliga dopingprov från svensk travsport analyseras vid dopinglaboratoriet i Uppsala. Jag tror att de analyserar prov från ridsportens nationella tävlingar, då gäller ju samma karenstider som inom travet.

Vid FEI:s tävlingar gäller ju ett delvis annat dopingreglemente, de proven analyseras av ett annat laboratorie.
 
Senast ändrad:
Sv: Dopingskandalen

Ang. dopning så har en hopptävlande ponny nyligen blivit fälld för dopning. Ägaren/tränaren som är barnets mamma har blivit avstängd.

Detta har inte alls fått så stor uppmärksamhet. Anses det inte lika allvarligt att dopa en ponny som hoppar som en distanshäst????
 
Sv: Dopingskandalen

Jag tänkte oxå på det när jag såg den pyytepytte lilla notisen i senaste ridsport. Kanske är det mera "skandal" med distansen för att det var en FCI-tävling? Fast jag tycker att det är lika tråkigt oavsett ifall det "bara" är en lokal som en elit-tävling. Kolla in dopingskandalerna på OS. Tycker inte att det är sådant ramaskri kring det. Där är det ändå en riktigt toppryttare som varit med länge. Där passerar det nästan förbi omärkt. Typ *ojsan hoppsan* sen är det inte mer med det.
 
Senast ändrad:
Sv: Dopingskandalen

Ja när tex. Ludger Beerbaum blev avstängd för doping var det inte stora rubriker, kändes tvärtom som att det tystades ner. Jag tycker det är förfärligt när en sådan auktoritet inom ridsporten kan bli fälld utan att knappast bli klandrad! :crazy:
 
Sv: Dopingskandalen

Fast det är väl inte sant. Ridsport skrev en del då också. Och det är väl bra att det görs till nåt "stort"? Dessutom är ju detta en svensk ryttare. Det är väl bara naturligt att svensk media skriver mer när det är en svensk ryttare som åkt fast, än när det är nån tysk t ex.
 
Sv: Dopingskandalen

Jag tycker det är väldigt elakt! Så där behandlar man inte andra medmännsikor tycker jag! Och då syftar jag till sista stycket i artikeln!
 
Sv: Dopingskandalen

Jag fattar inte vad du menar?
Det är väl självklart att en häst som tävlat med otillåtna medel i kroppen ska fråntas sin placering och sina eventuella prispengar, oberoende på hur dopingen gått till?

Annars är vi väl illa ute, om man kan bli friad genom att hitta på tillräckligt bra bortförklaringar.
Man får anta att en del av de dopingfall som dyker upp faktiskt är helt omedvetna, men att få behålla sin placering i klassen/loppet? Nej!
 
Sv: Dopingskandalen

Men syftar inte Ranger på att det är elakt att skriva ut vem det är innan det är offentliggjort?
Själv blev jag väldigt förvånad, även om det naturligtvis är många som vet vem det är, att man skriver ut det i tidningen sådär.
 
Sv: Dopingskandalen

:o
Oops, reagerade inte ens på det, utan fattade det som att det "elaka" var att frånta en ryttare placeringen.
Kan ju ha varit intervjuobjektet som "skvallrat" om detta, och journalisten i sin okunskap skrivit det, och trott att det var offentligt och klart...
 
Sv: Dopingskandalen

Ett dagisbarn kan ju räkna ut vem det är efter det där. Det är ju inte som att resultaten från årets tidigare tävlingar är gömda.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
518
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
541
Senast: Myrten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
927
Senast: Queen
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 176
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp