Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

milosan

Trådstartare
Hittade ingen tråd på TRAV så startar en här :) Finns det ngr som har dräktigt varm/kallbl. Vilken hingst har ni anv och när är beräknad födelse ? Moderator kan ta bort tråden om det redan finns ;)

Har själv ett kallblodssto betäckt med Wiking Blesen BF 24/4
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Jag har ett sto e:Troll Jahn som är dräktig med Krageboen, bf 15 juni. Stoet är mycket rutinerat, men jag har bara fått ett föl tidigare, spännande:)

Vem är ditt sto efter?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Två ston som ska föla

Västerbo Divine f. 1999 e. Super Arnie, dräktig med Turbo Sund (140303)
Jungle Belle f. 1998 e. Valley Victory, dräktig med Jaded (140519)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Min är E: Busbra . Det är hennes första dräktighet och det är min andra fölning :) Men man är så himla nojjig, men det är så spännande va det är för ett busfrö där inne :D
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

YW1966 Då är det inte långt kvar till fölning för dig ;) Har du haft föl tidigare ?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Skrev visst fel, det ska vara 140403 för Västerbo Divine!

Vi har haft några föl tidigare!
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Hillary Clinton dräktig med The Best Madrik 13/3
Kewpie " 25/4
Livi Champagne " 23/4
Alfas Etta Extra Orlando Vici 6/4
Vanity Ås Chocolatier 28/3
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Bologna dräktig med Super Photo Kosmos (140607) det blir hennes 6.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Finns det ngn annan tråd som man kan diskutera om själva dräktigheten Inrikning trav ? ;) , bilder på de söta dräktiga damerna och hur fölningarna gått och sedan 2014 travföl .Ja allt möjligt som har med dräktighet att göra Annars kanske vi kan göra det här ?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Jag har två ston dräktiga. =) Det blir mitt 3:e och 4:e föl (om allt går bra).

Det ena stoet är e. Schuvar och det blir hennes första föl. Hon är dräktig med Bork Odin med BF 20/6-14.

Det andra stoet är e. Friggbest och har fått tre föl tidigare. Hon är dräktig med Järvsöviking och BF är 12/6-14.

Skönt för mig att dom ska ha ungefär samtidigt. Ska ha semester i juni, så jag ser fram emot en hel månad av bäbis-passning. =)

Har tänkt betäcka om båda dessa damer, om allt går bra. Kanske ni som skriver vill tala om vad ni tänker betäcka med 2014 också? =)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Om allt går bra med mitt sto, funderar jag på att låna ut henne eller ta ett till föl inte bestämt mig än. Men det börjar nog bli dax, tiden går fort . Vet ej hingst ännu isf, kanske finns tips och ideer här ;)


Va härligt att få 2 fölisar, då kan de busa med ngn I sin ålder också.
Själv ska jag leta reda på ngn, som sällskap om allt går bra.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Klart du ska ta ett till föl! =) Vi måste se till att betäckningssiffrorna på kallbloden ökar igen. ;)

Ja, det känns jättekul att få två st, om allt går bra. =) Det var inte alls planerat, för jag hade redan betäckt ett sto, och så blev min starthäst skadad i juni och då skickade jag i väg henne på betäckning också. :p

Har ni koll på om det är lätt att sälja unghästar nu? Jag har verkligen som avsikt att behålla båda mina, men om jag betäcker om båda stona kanske jag kan sälja det ena fölet då, 2016 eller vad det nu blir. =)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Jo det blir nog ombetäckning, men vet du om man kan man få semin till alla hingststationer om man skickar efter ?
För ca 4 år sedan föddes ett föl I samma stall som oss e:järvsöviking va det hans första avkommor då 2010?
Måste fråga har du fått en borkfärgad fölis ? ;) Jag kunde inte se bilden I den tråden . Dom är jue för fina med den färgen :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Vilken sida kan man se bade norska/svenska hingstar och dera statistic på betäckningar och avkommor ? Finns det ngn bra sida med all info :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Numera är Blodbanken.nu även uppdaterad med norska hästar och resultat, du måste dock betala abonnemang för att kunna se hingststatistiken!

ST har betäckningsresultat på sin hemsida, om norska förbundet har det vet jag inte!
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Hoppsan var så länge sen jag loggade in att jag glömt både lösenord till Buke och lösenordet till min gamla mejladress den är kopplad till :banghead:

Så här kommer en ny användare så länge meh:

Rexbo Tösen planeras föla den 3/7 dräktig med Farmbaron.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Ja det där med lösenord är inte lätt att komma ihåg när det inte används dagligen ;) Farmbaron är han bork eller minns jag fel ?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014 TRAV Varm/kallb

Det är så fin färg , kanske blir en borkfölis hos dig då :)
 

Liknande trådar

Avel Fortsättning på tråden för årets dräktiga ston. OBS för ston som ska föla 2014. För de som betäcks i år kommer en ny tråd. Görel...
66 67 68
Svar
1 348
· Visningar
147 803
Senast: cirkus
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 187
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Ca 10+ min promenad från var mina hästar står finns ett stall med 4 hästar, ägaren har nu lånat ett bete som ligger över 300 m bort från...
2
Svar
24
· Visningar
3 610
Senast: Sammet
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 320
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp