Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Kan rida dit henne, bara 2 mil....
Kan hon springa och galoppera i hagen kan hon springa till veterinären också :-)
Men den lilla magen hon har så är det kanske långt till beräknad fölning OM hon är dräktig?
Då borde det räknas som mer än 4 veckor kvar?
Hur räknar man där? Efter inseminering eller efter magens storlek eller juvrens storlek?
Hur vet man när det är 4 veckor kvar?
Jag har ju trott att hon var dräktig och trott att hon skulle föla varje dag nu i en månad?
Svårt att veta...?!

Man räknar från sista inseminering.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL

Sto nr 2 är nu på dag 245. Lite drygt 3 månader kvar alltså ... Jag börjar tvivla på om hon är dräktig eller inte? Tycker inte hon är tjock alls, eller har jag gått och blivit förblindad på den andra högdräktiga märren jag har som ser ut att spricka närsomhelst? :o Fosterrörelser har jag inte känt heller på sistone. Däremot har hon inte brunstat det minsta i vår. Och den här märren rinner det ur när hon är brunstig ... :o Vad tror ni? Kan det vara något där inne? Hon är förstföderska och ska inte betäckas något mer oavsett om hon är dräktig eller ej.
Hon utfodras som hon vore dräktig, kanske ska tilläggas.




Tycker tyvärr inte hon ser dräktig ut alls.

A
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Sådär såg min ut vid första dräktighet när det var ungefär 6 veckor kvar.
Nu ser hon ut som en spärrballong och har 3 månader kvar (räknade ut att det är ganska exakt 100 dagar kvar)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Om hon är förstföderska och med den kroppen och 3 månader kvar så kan en fölunge gömma sig i magen :)

Dock tycker jag nog att du får fodra på stoet _ännu mer_ .

Jag tycker hon är tunn . Det är nu fölungen börjar växa och mamma sto måste ha något att ta av vid digivningen sen .
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Tycker tyvärr inte heller hon ser dräktig ut? När är hon dr.hets undersökt? Kastar de efter 90 dygns så syns det...
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Går det någon tidsgräns vid resorbtion kontra kastning?

Borde man inte se om det finns ngt föl mest i ljumsken/ flanken på en så tunn förstagångsföderska?

Jag har tvivlat många gånger på att det finns ngt liv i min, men humöret, den växande magen samt kvällsnickningarna med huvudet säger annat.
Har inte sett sparkar. Möjligtvis små rörelser.
Tacka vet jag hund o katt med en bråkdels dräktighetstid. Det här är ju en evighet:nailbiting:

Min grannsekt är så nyfikna så de nästan spricker.
De håller sig ajour med att läsa här. Urtrist med skadeglada hinhåle kärringar till grannar.:wtf:
De vet inte om att sektledaren även grimaserar om de sina. :banghead:

Sorry för irrelevant för tråden:o

Väntar ju på lyckade fölningsberättelser/ bilder som verkar utebli:crazy:
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Hon får just nu 3kg kraftfoder (avelsfoder) och 15 kg proteinrikt hö. Hon är dock väldigt liten. Bara 155 hög ... har provat ge mer men då lämnar hon ... :meh:

Hon är enbart kollad på dag 14. Sen tog vi hem henne från stuteriet eftersom det var så sent på säsongen och dom andra hästarna vi har skulle hem.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL

Nu är den här tråden uppe i nästan 2000 inlägg så jag stänger den och öppnar en ny.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 071
Senast: Karro-Lina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
34 769
Senast: Jaasse
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 987
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden
  • Elitloppet – en gång om året!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp