Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Nu har Savanna spräng fyllt juver å grumlig mjölk! Hon har även som lite torkat blod baktill (hon brukar ha de 2-3 dagar innan bebis kommer) så vi hoppas hoppas hoppas att den kommer snart! Vill hinna hem å sova i min säng en stund innan de e dags för nästa sto den 14/4!!! Lycka till allesammans!!
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Tack ändå för att du ville hjälpa mig :)

Får åka till maxi o köpa en äggaklocka ;)


Höll på att bli galen i natt, var så trött när jag höll på att försöka ställa om klockan på nytt larm så jag glömde titta på dataskärmen haha.

Lyckas ställa ett återkommande larm en gång per dygn, så himla dåligt :meh: måste ju finnas en app man kan ladda ner.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Välkommen till klubben :D
Här går man runt och irrar mest hela dagarna.
Gör mysko saker. Typ att man måste ta med sig bilnycklarna om man ska fodra hästarna??? Varför??? Pga total sinnesförvirring till följd av sömnbrist :D

Har du ingen timer på mobilen som skulle kunna fungera?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Jag har en Xperia Z1 och har haft en Xperia Active så du får gärna PM:a mig om du vill ha hjälp att ställa in alarmen :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Földans :bump::bump::banana::bow::banana:
Vi behöver få se lite föl i tråden nu!

Älva är så slapp där bak att man snart kan se fölet :meh:
Körde förbi en bil jätte sakta o glodde på mig nyss när jag stod i hagen o kikade under svansen :o
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Tack vad snällt :)

Nu tror jag att jag lyckades ändå med en app jag laddade hem , Timsignal heter den :p
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Haha, jag förstår att ni som vakat en tid börjar bli trötta, jag blev trött efter en natt.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fy vad hemskt... Värsta mardrömmen :(

Kl
Mandora hade lite torkat blod runt slidöppningen imorse... Klibbigare vätska med.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Haha, jag förstår att ni som vakat en tid börjar bli trötta, jag blev trött efter en natt.

Jag sa till min man att så här trött som jag är nu var jag ständigt mellan 20-25
Då sa han att det var för att jag hade småbarn då.
Kanske är sant.....hade tre barn när jag var 23.
Inte konstigt att den tiden känns som en dimma.....man sov ju aldrig!!!
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fölis är beräknad till 19 maj. Det är vårt första föl :) när jag ska.göra i ordning i fölboxen, ska jag ha torv under halmen?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Hon kan ju inte vara dräktig när hon inte ens har mjölk 3 veckor efter beräknad fölning och dessutom ingen mage så jag kan ju köra henne till Norrland om jag vill...
Får köra iväg och kolla henne hos veterinären och är hon mot förmodan dräktig så måste jag köra hem henne... Jag kan inte tvinga veterinären att ha kvar henne där??
Vad säger lagen om det ni som vet?
Har veterinären skyldighet att stalla upp dräktiga ston som inte får transporteras?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Det är din skyldighet att inte köra sto som man inte vet är odräktig,alt.4 v innan beräknad nedkomst (6v om det är längre stäcka)
Vet. plikt att anmäla till djurskyddet.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Kan rida dit henne, bara 2 mil....
Kan hon springa och galoppera i hagen kan hon springa till veterinären också :-)
Men den lilla magen hon har så är det kanske långt till beräknad fölning OM hon är dräktig?
Då borde det räknas som mer än 4 veckor kvar?
Hur räknar man där? Efter inseminering eller efter magens storlek eller juvrens storlek?
Hur vet man när det är 4 veckor kvar?
Jag har ju trott att hon var dräktig och trott att hon skulle föla varje dag nu i en månad?
Svårt att veta...?!
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Klart hon är dräktig ;)

Fortsätt du att vaka över henne som ni redan gör så har ni snart ett litet föl :love:



Jag har minsann lagt in larm varje timme på min telefon nu, athena arabians hjälpte mig !


Tingeling vi har ju en liten bebis nu, och de andra två är 8 och 5 år så jag är väl inte heller världens piggaste. Bebisen vaknar några gånger per natt o ska ha mat så i natt följde jag hennes schema och kollade datorn i stället för larmet som jag inte fick att fungera.
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL

Sto nr 2 är nu på dag 245. Lite drygt 3 månader kvar alltså ... Jag börjar tvivla på om hon är dräktig eller inte? Tycker inte hon är tjock alls, eller har jag gått och blivit förblindad på den andra högdräktiga märren jag har som ser ut att spricka närsomhelst? :o Fosterrörelser har jag inte känt heller på sistone. Däremot har hon inte brunstat det minsta i vår. Och den här märren rinner det ur när hon är brunstig ... :o Vad tror ni? Kan det vara något där inne? Hon är förstföderska och ska inte betäckas något mer oavsett om hon är dräktig eller ej.
Hon utfodras som hon vore dräktig, kanske ska tilläggas.


 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 071
Senast: Karro-Lina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
34 783
Senast: Jaasse
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 987
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp