Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Vi ska nog ha samtidigt. Min är uträknad till 22 april men har tyvärr inte fått något juver alls än. Och hon brukar sätta 1 månad före, så det blir väl väntan. Jag har inte börjat kolla nätterna än men är så lyckligt lottad:) att jag bor vägg i vägg med stallet och har både kamera kopplad till tv:n och en fölvakt som jag sätter på henne när det börjar närma sig.

A

Här är det dryg väntan;-) mitt sto är nu på fredag tre veckor sen!
Förvisso gör de inte så mkt me tanke på vädret så sätt men jag vill se fölis NU! !
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Åh då kommer ni inte missa det, förstår om ni börjar bli trötta :)

Malmir, hoppas hon fölar snart! Gulligt av dina föräldrar att ställa upp.

Summerwind, min är seminerad 21 maj så 21 april blir ju 11 månader.

Hon går in på dygn 314 nu och själv är hon ju född på dygn 323 så hon borde ju kunna föla däromkring själv, bara 10 dagar kvar i så fall. Och tittar man på juvret så är det ju ingen omöjlighet.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Det cirklade en stork ungefär en kilometer från Tingelings gård för en stund sedan, men jag tror det tar ett tag innan den hittar fram :-)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Meduza har börjat bli grå och öronen har växt otroligt och nu börjar mulen likna en snabel så hon konverterar nog till elefant och går 12 månader till!
seriöst dygn 350 och enligt rådfrågade så har hon bara ödem och ingen mjölk då juvret går ner över dagen när hon varit i rörelse...?!
Skall hon sätta juver riktigt lär hon gå minst 3 veckor till...!
Skall bli minst 3 grader på natten nästa vecka så då kommer de väl igång...
16 april har hon gått 365 dagar... sjukt snart ett år!
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

delvis knapp

mitt äldsta sto ska enligt tidigare ägare alltid gå tre veckor över tiden.. Det ger härliga 350 + dygn..:crazy:
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Nä hon är nog bara tjock av allt extra foder...
Rörelsen jag ser på magen kan vara tarmrörelser så jag kanske skall sluta dygnsvaka!
Hade varit riktigt skönt att sova en hel natt nu!
Får titta på ny hingst nu och betäcka i mitten av April...
Vad tror ni om Sir Donnerhall eller Sandro Hit?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Det är ju väldigt enkelt att ringa ut vet för rektal koll.
Skulle hon nu vara dräktig så får du enligt kag inte transportera henne.
Kan väl oxå berätta att jag 2009 hade ett sto som gick 383 dagar,men hon var kollad redan vid 9mån dräktighet och läckte mjölk som en kran vid ca 11 mån ,tyvärr fick hon avlivas pga att fölet låg i felläge.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Kl

Idag ska jag hämta larmet, igår var första natten inne för märr nr 2 som jag tror kommer att föla först av de dräktiga..

Igår i hagen låg hon ner flera gånger, låg raklång, tittade på magen, rullade sig och donade. Antar att antingen så labebisen sig rätt eller så hade hon förvärkar.
Igårkväll när dom kom in så stod hon och lyfte på svansen och småkissade, viftade med svansen och hytte med bakbenen.

Är beräknad till 8/4 men har innan fölat några dagar tidigt :nailbiting:

Så såhär kommer kvällarna se ut framöver
7DBA7144-E8DF-4E19-B7F8-352C7AA3FB20_zpslfhd9rtt.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Där ser du ju bra :)


Vad har ni för alarmsystem som väcker er, alltså alarmklocka? jag skulle prova med telefonen igår men jösses så omständligt, råkade även trycka på snooze så den väckte mig var 10 : de minut :meh:

försökte även ställa klockradion men jag var så trött o yr i natt att jag gjorde fel.

Finns det någon bra app att ladda hem så man kan ställa telefonen på larm en gång i timmen? Jag funderar annars på någon form av "äggklocka" som man helt enkelt bara vrider upp. En gång i timmen måste man ju minst kolla när det börjar närma sig.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Vet ju inte vad du har för telefon? Jag har iphone, ställer bara in larmet på hur många gånger och när jag vill att den ska ringa. Snooze kan man stänga av i inställningar tror jag? Kanske funkar på andra telefoner med?

Jag ställer den alltså på tex 01, 02, 03 osv
Så behöver jag inte ställa om klockan varje gång jag vaknar.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Jag försökte men det gick inte... typ 50 tryckningar för att få en enda ringning. Höll på att kasta telefonen ut genom fönstret :D
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Amen allvarligt nu... Nu får ju hästarna se till att börja föla :D

Jag kommer ju att bli skvatt galen annars. Själv får vi ju inget föl förrän i början av juni... o det är ju LÅÅÅÅÅNGT kvar :(:wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 076
Senast: Karro-Lina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
35 003
Senast: thoora
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 996
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp