Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL

Kommer det inga föl snart!? Jag har följt tråden i flera veckor, nu vill jag se bebisar :p

Vi hade ett sto som fick föl förra året hos oss, första för oss men inte för stoet. Förra ägaren som fått flera föl från stoet sa till oss att det inte var någon idé att vaka än när vi beskrev stoet och tyckte det var dags, att hon går färdig länge innan hon fölar... men tji fick hon för nog kom det en liten fölunge samma natt! :d
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Här va det tyst!
Inga föl som behagat titta ut i helgen?

Vi passerade 330 dagar i lördags, komsi komsi lilla fölet!
Drömde inatt att älva fölade och ut kom en fux med bläs och vita fläckar på rumpan :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Ja det är dags för några att titta ut tycker jag allt. Så nyfiken! Känns ju som man känner flera och deras ston/kommande föl bara för att man läst om alla framsteg under snart ett års tid. Nu vill man se skapelserna :)

Nu kan ju din trycka ut sin i alla fall utan att det blir för tidigt. Hur är hon nu, känns det som det är på gång eller tror du hon väntar ett tag till? :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Inget föl är än i varje fall :) Juvret är nu hårt på kvällen vid insläpp med, den andra juverhalvan som var mindre innan är strax ikapp, dock bara klar vätska än så länge, så jag tror det dröjer en vecka till (hoppas jag). Dygn 322 idag.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Jag tror hon kniper en vecka till iallafall...
Står lite stilla nu men hoppas att värmen som ska bli i veckan sätter lite fart på det!
Vätskan ur juvret är mer gult än genomskinligt och hon går runt o slår mycket med svansen.
Inatt stod hon o tryckte i sig hö och halm hela natten!
Så mycket som hon äter nu har hon inte gjort sen i höstas..
Nu längtar jag efter bebis! (Och att få sova ;) )
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Älva har oxå fått en "pung" nu såg jag, som malmirs Meduza!
Idag hade hon oxå lite blod kring vulvans öppning.
Är det något man bör oroa sig för att hon haft lite blodiga flytningar en tid nu?
Vissa dagar syns ingenting , ibland ser man en slemig bloddroppe o ibland bara torkat blod på själva ytterläpparna.
Ibland har hon sett lite lila ut där med...
Antagit att det är slemproppen som går men kanske är nåt jag ska kolla upp?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

+ e_lin_a

Vad spännande, jag förstår att du gärna väntar lite. En vecka hade ju vari bra. Sen kan vi földansa. Känns som att det är ett par stycken här inne som behöver en földans snart. Typ som du e_lin_a :) känns som du behöver få sova snart ;) längtar lite tills det är dags för mig att fölvaka men det skulle känna lagom med 1-2 veckor inte mer. Då har jag lite vakhjälp och kan ha lite skift :) så det hade varit lagom. Längre än så och jag kommer officiellt dö men det får det vara värt :love:

Vågar inte svara på blodigt slem, då jag har noll erfarenhet men läser gärna svar på det själv om man skulle få samma sak själv :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Kollat runt lite och det verkar vara dom du säger, helt normalt :)
Hon har stått en timme i hagen o kliat rumpan, barnen har en koja där som hon kan backa in under o klia uppe på rumpan ;)
Kollade till henne o hon har blivit mer svullen i vulvan på den timmen hon vatt ute, juvret är hårt och "pungen" som går fram till juvrer kändes mer ifylld!
Åh vad jag hoppas på en bebis snart :)

Miiikaela_ Va skönt att ha några att byta av med!
Jag vakar själv med en sambo jämte mig i sängen som stönar högt varje gång jag inte vaknar av väckarklockan när det är dax att kika till henne ;)
Han önskar nog oxå att det är Över snart så vi kan få ett normalt liv igen hehe
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Haha ja förstår att du vill ha en nu så du kan börja leva lite igen ;) Jo det är jag tacksam över, även om jag säkert kommer vilja vaka till mesta dels själv för att ha 100 koll. Dock litar jag absolut på mina medvakare. Jag är dock lite kontrollfreak, ändå skönt att kunna gå lite i skift och i alla fall få sova en halv natt i stöten!

Jag hoppas på föl för dig snart, verkar ju hända lite igen i alla fall :) hoppas hoppas! *Földans :banana: *
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Varför är Dräktiga ston tråden inflyttad till Gnägg ,den tillhör väll avel i allrahögsta grad ?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Därför att den har prefixet gnägg.

Jag håller med om att den ska vara på avel. Alternativt stängs denna eftersom den ändå är så lång och en ny startas på avel. Vi väntar lite och ser vad som händer.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Varför är Dräktiga ston tråden inflyttad till Gnägg ,den tillhör väll avel i allrahögsta grad ?

Det är lite tråkigt med denna tråden. Jag läser gärna, och ger tips, men när det är 3 sidor med "földans, hon behagar kniiiiipa, så orkar inte jag leta igenom om nån frågar nåt seriöst.

Det borde vara en seriösare tråd, och en gnäggtråd.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Och jag tycker det är trevligt med blandning ;)

Kl
Ang om det är föl på gång eller inte, så är vi på 334 idag.
Och jag är på 11:e dygnet av sömnbrist :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Hur ofta tittar du på kameran nattetid?

Fendi är ju bara på 313 dygn men hennes juver har växt och magen har sjunkit ner och hon är slapp runt svansroten så nu kollar jag henne i alla fall 2 ggr per natt. Men jag tror ju inte att hon fölar ännu men gör det i alla fall.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Det kan jag iof hålla med om men om någon med din kunskap gått in och sagt att du lär få vänta i minst 3 veckor till så hade det kanske inte blivit så mycket kniipt i 3 veckor ;)

Samtidigt så är det ju ingen som, vet hur det stoet är och som kloka Naffa sa en gång det är bra mycket bättre med stoägare som **övervakar** sina ston än den som tycker att **stoet klarar sig själv**

Man får nog acceptera att vi alla har olika rutin i fölningar och jag hoppas du finns kvar att fråga för det är flera av de gamla som försvunnit :(

Sen upplevde jag det att det enda som Avel skulle handla om blev helt plötsligt hingst trådar och hingstval vilket kändes tråkigt .
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Vi har på monitorn hela natten fr.o.m. kvällsfodringen.
Sedan är min man vaken fram till midnatt och jag sover några timmar innan det.
Så från midnatt ligger jag i soffan och försöker sova, men det är jättesvårt.
Sätter kl på varje timme, men oftast är jag vaken när den ska ringa ändå.
Så som svar på din fråga: flera gånger i timmen :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Hur ofta tittar du på kameran nattetid?

Fendi är ju bara på 313 dygn men hennes juver har växt och magen har sjunkit ner och hon är slapp runt svansroten så nu kollar jag henne i alla fall 2 ggr per natt. Men jag tror ju inte att hon fölar ännu men gör det i alla fall.

Vi ska nog ha samtidigt. Min är uträknad till 22 april men har tyvärr inte fått något juver alls än. Och hon brukar sätta 1 månad före, så det blir väl väntan. Jag har inte börjat kolla nätterna än men är så lyckligt lottad:) att jag bor vägg i vägg med stallet och har både kamera kopplad till tv:n och en fölvakt som jag sätter på henne när det börjar närma sig.

A
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Jag får också hjälp nu! Pappa tittar till 01, mamma tar 02 och 03 och jag 04 och 05 sen går mamma upp 06...
Dygn 349!
Jag tror att det är på gång var och varannan kväll..
Låg temp, fyllda juver och slapp och mörkröd men sen händer inget och på morgonen är allt borta...?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 214
Senast: Karro-Lina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
17 18 19
Svar
370
· Visningar
41 643
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 778
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 150
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Beta slagen mark

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp