Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, tack för svar på frågan jag ej ställde. Jag förstår också att det kan vara dags för veterinären att kolla, men om hon då är dräktig så kvarstår mitt problem.
Eftersom det ännu inte gått fem veckor över tiden så ligger hon fortfarande inom den 'acceptabla' tiden att gå över, och eftersom hon redan börjat släppa bäckenband, bli slapp där bak och fylla juver + mår hur bra som helst så har jag ingen anledning till att tro att något är fel. Eftersom jag köpte henne dräktig och hon i stort sett gått på fribetäckning så är det ju svårt för mig att veta säkert hur det egentligen står till, möjligheten att hon har blivit ombetäckt finns ju och därför är jag inte så orolig.
Jag ringer vet. på måndag - kan vi gå tillbaka till min fråga nu?

Jag tycker det låter rimligt att hon har blivit ombetäckt!
För att återgå till din fråga - jag hade inte gjort det som var mest riskfritt! Å ena sidan om sällskapet hon har nu ska börja tränas och kanske åka iväg så finns väl viss risk att den drar hem smittor. Å andra sidan är det alltid risk att släppa ihop med nya hästar
 
Jag tycker det låter rimligt att hon har blivit ombetäckt!
För att återgå till din fråga - jag hade inte gjort det som var mest riskfritt! Å ena sidan om sällskapet hon har nu ska börja tränas och kanske åka iväg så finns väl viss risk att den drar hem smittor. Å andra sidan är det alltid risk att släppa ihop med nya hästar


Men hur skriver jag?

Jag hade alltså gjort det som var MEST riskrfritt - det smög sig in ett inte härovan
 
Har alla ston i tråden fölat nu, eller är det någon mer vi väntar på? :)
Jag är kvar, men vet ni vad?
H0XjHxy.jpg

Nu jävlar händer det grejer! :banana:
 
Vakat konstant sedan 14 i eftermiddags. Lade sig ner och rullade en stund senare, vandrat och betat om vartannat under resten av dagen. Nu är hon inne, låg ner och stönade i 10-15 min för ungefär en timme sen. Det enda som kommit ut är lite mjölk :banghead: Nu sitter vi här som ugglor i stallet och väntar :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 082
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: Pritchel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp