Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom ut till stallet ikväll och fölvakten satt helt plötsligt på _min_ häst? :o Tydligen hade hon fyllt i juvret mer än gammeltanten och fortare så nu ligger jag nedbäddad på höloftet. Blev dödstrött bara han nämnde orden "gå upp" och "natt" så kände att jag kan lika gärna sova på plats. ;)
 
Kom ut till stallet ikväll och fölvakten satt helt plötsligt på _min_ häst? :o Tydligen hade hon fyllt i juvret mer än gammeltanten och fortare så nu ligger jag nedbäddad på höloftet. Blev dödstrött bara han nämnde orden "gå upp" och "natt" så kände att jag kan lika gärna sova på plats. ;)
Spännande! Jag blir nog sist kvar för här händer inte ett skvatt :banghead:
 
Idag är damen /grinig/ så det står härliga till. Fick absolut inte borsta svansen imorse, det räckte att titta på henne så blev hon sur :o
Fyller juver sakta men säkert och börjar bli slapp där bak. Kanske finns det hopp trots allt :bump:
 
Visst lurade morsan byxorna av mig.... Tyckte inte det hände nånting jag hela gårdagnatten eller igår. Var här till 18-tiden och diskuterade huruvida jag skulle sova på loftet igen. Vid 22 samtal på nytt, då var allt fortfarande lugnt så det var tal om att kanske ta av vakten på henne, men tydligen hade hon fått behålla den på.

Kl 05.40 fick jag sms och då var den lille rackaren ute. Allt hade gått bra och han stod precis upp men ramlade igen (nu står han). Pigg som en mört. Morsan drabbades nog av latmasken en stund för hon var mer intresserad av att nappa gräs än att resa sig. :p När hon väl gjorde det så släppte efterbliven så fint. 324 dygn gick hon, och enligt mig hade hon inte speciellt tydliga tecken, men så har jag en fantastisk stallägare återigen som kan se när det är fara på färde när jag inte gör det.
 
:crazy::crazy::crazy::crazy:Går upp vid kvart ö 2 inatt för jag ska köra ner till Skåne och dräktighetskolla o hämta hem ett av avelsstona.Kollar den högdräktige o såklart stod hon med vaxpropp !In i huset igen väcka en trött sambo och säga han måste fölvaka!Så nu är det bara hoppas hon kniper tills jag är hemma igen!
 
Så tråkigt!allt gick som det skulle den bara inte andades

Men åh vad sorgligt.

Jag har en bekant som varit med om exakt samma sak. Allt var helt normalt, enkel komplikationsfri fölning och fölungen var bara död. De försökte både swinga och ge konstgjord andning, men hjärtat slog inte. Det enda som var lite ovanligt var att ungen hade tänder när den föddes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 086
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: Pritchel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp