Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betydligt lugnare och mer harmonisk i går när jag tömkörde så tänkte rida idag.

Min sambo fick en filmsnutt på volten. Men han har valpen med sig så lite blandat valp och häst 😁

Fick ladda upp fil.en på min Youtube som jag inte använt på 100 år. Har ju inte lagt filmen på några sociala medier.

Försökte bara få honom lugn och balanserad.

 
Så stolt över min fina ponny 🥰 en andra plats på 67.8% idag bland 9 stora hästar i LB2❤️❤️❤️
IMG_4902.jpeg
 
Idag var det dags att rida LB:1 på hemmaplan. Inte världens bästa förutsättningar under uppvärmning (det var rejält blött i paddocken), men fick Barka att kännas riktigt framåt. Stora pölar ger visst lite längd i steget. ;)

Jag är nöjd med att jag satsade ordentligt utan att börja pusha med sitsen, men det blev lite hastigt här och där och jag skulle ha andats några gånger. Vi hamnade precis mitt i fältet på 12 startande med 61.964. Tar speciellt med ett par delar ut slutkommentaren. "Maffig häst med framåtbjudning" (det sista är verkligen inte självklart!) och "Stadig sits i balans, även utan ena stigbygeln" (den smet i första galoppen).

PXL_20240407_112751085.MP.jpg
 
Betydligt lugnare och mer harmonisk i går när jag tömkörde så tänkte rida idag.

Min sambo fick en filmsnutt på volten. Men han har valpen med sig så lite blandat valp och häst 😁

Fick ladda upp fil.en på min Youtube som jag inte använt på 100 år. Har ju inte lagt filmen på några sociala medier.

Försökte bara få honom lugn och balanserad.

Ser ju ut att kunna bli himla trevlig både vad gäller trav och galopp! 👍
 
Betydligt lugnare och mer harmonisk i går när jag tömkörde så tänkte rida idag.

Min sambo fick en filmsnutt på volten. Men han har valpen med sig så lite blandat valp och häst 😁

Fick ladda upp fil.en på min Youtube som jag inte använt på 100 år. Har ju inte lagt filmen på några sociala medier.

Försökte bara få honom lugn och balanserad.

Jag gillar valpen också :heart :D
 
https://www.instagram.com/p/C5d9xpYtzYTUKEzu_5JWzE-CV9XLptTeCoPqa40/?igsh=MThxZHBzcmF2d2d1aw==
Vet inte om det funkar att länka när kontot är privat?
Fick gång i pivon igen, funkade ok fram till telefonen låste sig och visade fyra lila bilder på trädet i bakgrunden så ingen galopp med.
Första tävlingen för året om 2 veckor, inte bestämt om jag ska rida la1 og la2 eller 2 og 3 ännu. Tänk om jag mirakulöst också kunde lära mig att hålla fast om tyglen innan dess :angel1:
 
https://www.instagram.com/p/C5d9xpYtzYTUKEzu_5JWzE-CV9XLptTeCoPqa40/?igsh=MThxZHBzcmF2d2d1aw==
Vet inte om det funkar att länka när kontot är privat?
Fick gång i pivon igen, funkade ok fram till telefonen låste sig och visade fyra lila bilder på trädet i bakgrunden så ingen galopp med.
Första tävlingen för året om 2 veckor, inte bestämt om jag ska rida la1 og la2 eller 2 og 3 ännu. Tänk om jag mirakulöst också kunde lära mig att hålla fast om tyglen innan dess :angel1:

Testade min nya pivo på tävlingen idag också. Inte helt optimalt att filma uppifrån läktaren, men ganska bra klarade den det.

 
Vi kämpar på med igångsättningen. Är uppe i 14 minuter trav/galopp nu och vissa pass är hon jättefin och andra känns som skit🫣
Det är väldigt beroende på hennes energinivå. Är hon superpigg och har överskottsenergi har vi ofta fina pass, men de passen då hon är mer lugn så blir det jäkligt kämpigt. Hon kan behöva lite tid för att komma igång ordentligt och det hinns knappt med innan våra minutrar tar slut. Galoppen brukar dock funka ok även de gångerna så jag undviker helt enkelt att trava 🤪

Jobbar mycket för hand och där börjar hon kännas väldigt fin igen. Sen att jag just nu inte klarar att plocka fram samma sak uppsuttet är en annan femma🫣

IMG_0546.jpeg
 
Vi har kommit igång med att åka och träna dressyr. Det är så himla roligt och Ärtan är så fin och ger så mycket glädje och en härlig känsla varje gång 😍
Film från första träningen, har varit iväg några gånger till och det blir bara bättre för varje gång.
Hon är toppen att åka med, kan lasta och köra själv, hon står snällt när ska sadla osv.
Hon är lite het och vill gärna bli lite kort fram och snabb i takten. Det är vad vi jobbar med mest och det har även blivit bättre, fram med näsan och hitta lugnet.

https://www.instagram.com/reel/C3z1TatoIPcsG1ZotHcrgjuTKBa-WdalylHMS80/?igsh=MWpjbTczbDA5NGU1NQ==
 
Vi har kommit igång med att åka och träna dressyr. Det är så himla roligt och Ärtan är så fin och ger så mycket glädje och en härlig känsla varje gång 😍
Film från första träningen, har varit iväg några gånger till och det blir bara bättre för varje gång.
Hon är toppen att åka med, kan lasta och köra själv, hon står snällt när ska sadla osv.
Hon är lite het och vill gärna bli lite kort fram och snabb i takten. Det är vad vi jobbar med mest och det har även blivit bättre, fram med näsan och hitta lugnet.

https://www.instagram.com/reel/C3z1TatoIPcsG1ZotHcrgjuTKBa-WdalylHMS80/?igsh=MWpjbTczbDA5NGU1NQ==
Det går inte att se filmen, ditt konto är privat. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
263
· Visningar
21 534
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
2 434
Senast: sthu
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
385
· Visningar
23 353
Senast: Cavallo
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
763
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp