Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

En olycka kommer sällan ensam??:D Hoppas din häst kryar på sig i tid till din kurs.

Ja dessa djur vad de kan hitta på, spelar ju som någon skrev, ingen roll var de befinner sig för de gör ju irrationella saker hela tiden pga sitt flykt beteende. Att rulla fast i en box som man bott i "100" år är ju höjden men lika vanligt som att de spränger staketen pga nåt som skrämt dom. Min väninna var på 90-talet en sån där "jag madrasserar in" mina hästar, dvs de hade stallbandage, skydd i hagen, stod på box mest o gick i pyttehage. När hennes bästa häst ändå drog på sig en större skada så bestämde hon sig för att hon hade fått nog. Sen dess går alla hennes tävlingshästar i hage många timmar per dag, inga stallbandage o inga skydd! Och hon har nog haft lika mycket eller lika lite skador som hon skulle haft med "madrasserat" liv men psykiskt mår nog hennes hästar bättre.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Ja eller hur? Man har alltid mycket kvar att lära.

Jag tror faktiskt att hovproblem ofta kan ligga under andra problem som uppstår precis som med din häst.
Jag känner en häst som varit knackig från och till, som nu visade sig ha en enorm hålvägg som inte hittats tidigare och som hela tiden legat och påverkat.
Den är tidigare behandlad för olika symtom, men detta är nog grunden till det hela tror man nu. Tänk om dom kunde prata och säga ifrån hur det känns :(
 
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Tråkigt! Ibland tänker jag att de som inte har hästen i hage har en poäng. :grin: Men men, han älskar sina stora gräshagar, kan inte ta ifrån honom det. Han är bra igen nu iaf! :)

Har ju naturbeteshagar så det finns lite att snubbla på... Men har sprungit runt och stängslat in alla stubbar nu. Där det bara fanns en enslig har jag markerat med en stolpe. Riskminimering.

Hoppas alla halta hästar kryar på sig!

Skönt att han piggat på sig så snabbt!:)

Jag har alltid föredragit att ha min i rejäla hagar med kompisar. Det har heller aldrig varit något problem tidigare. Förra året flyttade jag henne dock o den enda hagen som erbjuder både gräs och skog ligger i en ganska brant sluttning med grinden längst ner. Det innebär att marken vid grinden och utmed staketet längst ner blir jäkligt söndertrampad och lerig. Hästarna kommer alltid i full galopp nerför slänten och gör slidestops i den djupa leran när de ska in. Nu har min skadat sig två gånger i den hagen så nu får det vara nog med att gå där. I våras sparkade hon sig på knäet i samband med nån vansinnes galopp där och nu har hon vrickat sig i samband med nått svinrace. Känns helt hopplöst att ha henne där. Det ironiska är att hade grinden legat längst upp så är jag övertygad om att de flesta skadorna som uppkommit i den hagen hade försvunnit.:meh:

Jag skulle helst ha en välplanerad lösdrift till henne bredvid anläggningen faktiskt.:) Det skulle hon gilla! Men det alternativet finns inte tyvärr. Anläggningen där hon står nu har allt utom just bra hagar så det är lite trist.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 8

*KL* Nu har 2000 inlägg passerats för ett bra ta sen. Jag låser och hoppas att ni startar en ny tråd att prata i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 811
Senast: Mirtai
·
Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
888
Senast: sthu
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 544
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp