Bukefalos 28 år!

Dressyrtävling LC2:2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så var det dags för första riktiga dressyrtävlingen. Vi har övat fyra gånger på programmet, två gånger per varannan dag i påsk. Indra fullkomligen lös upp, detta var hennes grej! Hon ville inte sluta utan bara vara i framridningspaddocken och visa upp sig. Hon ville inte stå i transporten heller utan vi fick ta ut henne så hon fick full koll igen. Det har aldrig hänt på hopptävling. Duktig tjej. Inte bästa placeringen men lyssnade, tog galopperna utan sparkar och travade sakta även efter galoppen utan att dra iväg. Alla svårigheter gick bra. Blev extra stolt när det står i kommentaren att hästen har potential, vi behöver träna på formen och övergångarna. Precis, hon är ju faktiskt bara fem år snart och vi har enbart hopptränat. Får bli lite dressyr till hösten.

.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 486
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 134
Senast: Hippocampus
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp