Du är inte min talman!

Och vem är psykiskt sjuk? Hur definierar man det? Alla som har en psykiatrisk diagnos och alla som haft en? Räknas alla diagnoser, även depression?

Perkele, jag kanske ska börja dekorera mig med finska flaggor, trots att jag inte identifierar mig som finsk?

För min del var det mest aktuellt eftersom jag skulle få välja mellan en svart eller en röd triangel(eller ha båda). ;) Diskussionen jag var med i handlade mest om hur tydligt det skulle bli om alla som skulle tillhört en av nazisterna icke önskvärd grupp redan nu "registrerade" sig själva genom att t ex använda koncentrationslägerkoderna på sina profilbilder på facebook.

Alla diagnoser räknas garanterat inte, utmattningssyndrom är helt ok att ha. :angel:
 
Ok, nu har jag läst artiklarna i DN, AB ("nationer inom nationalstaten" O_o vad sjutton betyder det?!) och SD:s egna lilla nätpublikation... :crazy: Det känns som om för många av min hjärnceller har flytt i ren skräck (förmodligen för att de inte är pursvenska, jag är ju övervägande vallon).

@CillaW: Jag vet ju att du är ortoped men finns det något sätt att locka tillbaka hjärncellerna?!

#‎duärintemintalmanSöder‬
 
Ska bli intressant att se hur man löser det här.
om fler ignorerar talmannen (de gånger Söder presiderar) och sittande talman då brukar sin rätt att avbryta och fråntar ledamoten i fråga ordet.

Det måste ju finnas regler för detta, i riksdagen såväl som i vanliga stämmor.

För att vara korrekt så säger jag väl att "du är inte den jag röstade på, Söder"
För hur det nu än är så sitter han ju som 2;e vice talman , åtminstone till nästa val.
 
"
Vad är nationstillhörighet då?

– Ja, men vi har en svensk nation. Vi har idag fem stycken erkända nationella minoritetsgrupper som är erkända nationer i Sverige. Vi har samer, romer, tornedalningar, sverigefinnar och vi har… Sa jag alla? Struntsamma. Jo, vi har judar givetvis. Där har vi fem erkända nationella minoriteter. Att de är nationella minoriteter är för att de inte ingår i den svenska nationen. Hade de ingått i den svenska nationen hade dom inte behövt någon minoritetsstatus överhuvudtaget. Nationella minoritetsstatusen är för att dom har en religiös, språklig eller kulturell tillhörighet och en vilja att behålla sin identitet."

Ur:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20025488.ab

Hand å panna!
 
Hand å panna!

Double_facepalm.jpg



(lite så tänker jag)
 
Herregud spana in det här! :rofl: :rofl:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20025488.ab

Nu har gossen tagit sig vatten över huvudet. Verkar vara en sympatisk prick :idea:

"Nej, det har vi inte alls. Ska du sluta skrika på mig nu?

– Jag skriker inte. Däremot kanske jag pratar med hög röst eller stark stämma. Jag skriker inte.

När Söder går över till att diskutera och ifrågasätta min yrkesroll avbryts intervjun."

Strålande...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp