Du är inte min talman!

CillaW

Trådstartare
Andre vice talman Björn Söder (sd) intervjuas i Dagens Nyheter och säger bl a att samer och judar inte är svenskar.

Hur dum får man vara? Nu måste han väl ändå avgå som talman. Jag vill verkligen inte att en man med såna öppet nazistiska åsikter ska få representera riksdagen och Sverige.





(räknar sekunderna tills lbb skriver nåt om kommunism)
 
Andre vice talman Björn Söder (sd) intervjuas i Dagens Nyheter och säger bl a att samer och judar inte är svenskar.
Klart dom inte är, det är inte du heller (och inte jag heller) för alla är vi världsmedborgare. :D
 
Andre vice talman Björn Söder (sd) intervjuas i Dagens Nyheter och säger bl a att samer och judar inte är svenskar.

Hur dum får man vara? Nu måste han väl ändå avgå som talman. Jag vill verkligen inte att en man med såna öppet nazistiska åsikter ska få representera riksdagen och Sverige.
(räknar sekunderna tills lbb skriver nåt om kommunism)

Det var inte det han sa i intervjun, det är ett lösrykt citat, alltså rent tillrättalagt ljug.
Björn Söders kommentar är här : http://sdkuriren.se/med-anledning-av-pastaenden-i-medier-kring-judar-och-samer/
 
I slutet av den långa artikeln i DN står att BS har läst och godkänt texten, t o m med en smiley.

Citatet kommer här för den som inte orkar läsa hela artikeln:

"Hemma i Malmö mejlar jag Björn Söder hans intervjusvar. Jag ber honom kolla så att jag inte missförstått något.

Han kommer säkert att vilja ta tillbaka en del, tänker jag när jag klickar på ”send”. Det han säger om att betala invandrare för att lämna landet, och att man inte kan vara jude och svensk samtidigt … det är en hårdare, mer radikal retorik än den SD-topparna använt offentligt de senaste åren. Björn Söder gillar att avsluta sina tal inför partivänner med ett Per Albin Hansson-citat: ”Sverige åt svenskarna – och svenskarna åt Sverige!”

Egentligen säger ju Björn Söder faktiskt samma sak som tidigare partihöjdaren Erik Almqvist sa till komikern Soran Ismail den där järnrörsnatten som blev Almqvists fall: Det är inte ditt land, det är mitt land.

När mejlsvaret kommer från Björn Söder visar det sig att han är nöjd: ”Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand”.

SD:s partisekreterare lägger till en smiley, :). "
 
Det var inte det han sa i intervjun, det är ett lösrykt citat, alltså rent tillrättalagt ljug.
Björn Söders kommentar är här : http://sdkuriren.se/med-anledning-av-pastaenden-i-medier-kring-judar-och-samer/

Har du ens läst intervjun i DN? Det var knappast ett lösryckt citat utan kontexten framgår mycket väl. Björn Söder har dessutom läst igenom hela intervjun innan den publicerades och reagerade då inte på att något skulle ha tagits ur sitt sammanhang.
 
Det var inte det han sa i intervjun, det är ett lösrykt citat, alltså rent tillrättalagt ljug.
Björn Söders kommentar är här : http://sdkuriren.se/med-anledning-av-pastaenden-i-medier-kring-judar-och-samer/

Vad det egentligen handlar om är värre än så. I alla fall om man får tro Oisin Cantwells analys. Det mest manipulativa partiet som någonsin fått tillträde till vår folkförsamling.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20025389.ab
 
Andre vice talman Björn Söder (sd) intervjuas i Dagens Nyheter och säger bl a att samer och judar inte är svenskar.

Hur dum får man vara? Nu måste han väl ändå avgå som talman. Jag vill verkligen inte att en man med såna öppet nazistiska åsikter ska få representera riksdagen och Sverige.





(räknar sekunderna tills lbb skriver nåt om kommunism)
Särskilt Dagens Nyheter. Väldigt skum skrift.

Ja usch, den trycks ju på papper, har anställda journalister och kollar fakta.
 
Att SD fått så många röstar är så jävulskt obehagligt så det finns inte. Att de som sitter i toppen gång på gång uttalar sig så öppet rasistiskt utan att mycket händer är riktigt skrämmande

Jag tolkar det tyvärr som att det motsatta händer - fler rasister ansluter sig.
 
Andre vice talman Björn Söder (sd) intervjuas i Dagens Nyheter och säger bl a att samer och judar inte är svenskar.

Hur dum får man vara? Nu måste han väl ändå avgå som talman. Jag vill verkligen inte att en man med såna öppet nazistiska åsikter ska få representera riksdagen och Sverige.





(räknar sekunderna tills lbb skriver nåt om kommunism)

SD är inte ett parti som alla andra. I SD-världen så kan man säga så utan att någon rynkar på näsan. Vi andra i den verkliga verkligheten, ser referenserna om främmande element i nationens kropp.
 
Andre vice talman Björn Söder (sd) intervjuas i Dagens Nyheter och säger bl a att samer och judar inte är svenskar.

Hur dum får man vara? Nu måste han väl ändå avgå som talman. Jag vill verkligen inte att en man med såna öppet nazistiska åsikter ska få representera riksdagen och Sverige.





(räknar sekunderna tills lbb skriver nåt om kommunism)
Kraus sa "agitatorna roll är att göra sig lika dum som sina väljare så de tror att de är lika kloka som han"
Det otäckaste är alla dessa människor som går i SD's försvar, som uppenbarligen inte har IQ nog att fatta att de är just otäcka och att de jobbar hårt på att bevisa att (vissa) människor aldrig lär sig av historien.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp