Dumma frågor del 3

Kan man hämta ut alkohol som man beställt till t.ex. mataffären (som man ju kan göra i vissa mindre byar/oorter nu) även utanför Systembolagets öppettider? Kan jag alltså hämta ut mitt beställda vin på en söndag trots att man inte "ska" kunna köpa alkohol då? Och hur gör den stackars personalen som tvingas neka Nisse att hämta ut sin dricka för att klockan är 18.04 en torsdag?
 
När jag hade långt (och slitet) hår fick jag toppar som var kluvna mitt itu så att säga, så det tänker jag är "kluvna toppar" iaf :)

Okej, jaa! Jag såg det nu för några dagar sedan att mina toppar var delade i 2 eller ibland 3 fransar, hade ingen aning om detta och har nu bokat klippning. :idea: Får se hur det blir efteråt! :D
 
Umm ännu en fråga! Man är ju bara SÅ frågvis! Är det skadligt att ha eyeliner på ansiktet? Tänkte göra tigerränder. :nailbiting: Har inte mycket smink alls men något borde man kunna åstadkomma! (En följdfråga på detta- bör jag ha något under? Tex. en "primer", vad det nu kan vara. :cautious:)
 
Det här med blu ray och dvd, kan man spela blu ray i en vanlig dvd-spelare eller måste man ha en blu ray spelare?
 
Hur betalas riktiga storvinster ut egentligen?
Säg att någon vinner högsta vinsten på tex lotto och får några miljoner (eller vad nu vinsten är på) sätter de in allt på ens vanliga konto bara eller hur gör de?
 
Har hittat lila sparris (som när man skalar den har den vanliga färgen man får när man skalar en grönsparris). Skulle man kupa denna sparris (som man gör med grön för att få vit sparris) så undrar jag om man kan få rosa sparris om man kupar lila sparris? :p
 
Nån som kan förklara hur en delegation går till? Jag ska få en delegation för att kunna ge inslulin.
På min arbetsplats (jobbar som USKA) ordnar en SSK ett frågeformulär där man får svara på 20-25 frågor om insulin, antingen har hon suttit med hela tiden eller så kan man fråga andra som man jobbar med, om de är nått man undrar över. Men de brukar inte vara några krångliga frågor.
 
Varför har folk så bråttom i trafiken att de väljer att utsätta sitt eget och andras liv för fara när de ska om till varje pris?
oh.gif
 
Nån som kan förklara hur en delegation går till? Jag ska få en delegation för att kunna ge inslulin.

En delegation är en grupp människor.

Du menar troligen delegering. Man delegeras
---
Inom sjukvården delegeras många medicinska arbetsuppgifter från någon med formell kompetens till någon med reell kompetens, det kan vara en sjuksköterska som överlåter en arbetsuppgift till en undersköterska.
---
https://sv.wikipedia.org/wiki/Delegering


Ofta handlar det om en teoretisk del (med någon form av prov) och en praktisk del (där man visar handlag och att man kan utföra uppgiften).
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 791
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 119
Senast: Inte_Ung
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 673
Senast: iNHALE
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp