Dynasty dog (och andra hundspel)

Vilken standard använder du? :o
Head
Ear size and type:
Ear set on:
Eye size and shape:
Eye set:
Skull size and shape:
Head planes:
Stop:
Wrinkles:
Bite type:
Lips:

Tail
Bobtail:
Lenght:
Set:
Shape:
Thickness:

Chest
Rib form:
Chest depth:
Tuck up:

Topline
Back shape:
Croup slope:
Neck set:

Coat
Furnishings:
Texture:
Type:
Shed level:
# of coats:
Hair lenght:
Hairless:

Overall
Build:
Height:
Musculature:
Weight:
Chondrodysplasia:
Skin:

Nose
Color:
Eye color:
Nose color:

Colors
Agouti:
Black:
Chinchilla:
Dilution:
Extension:
Grey:
Harlequin:
Liver:
Merle:
Sable modifier:
Silver:
Spotting:
Ticking:
Uraijro:

Sen fyller jag bara i allt eftersom jag märker att de börjar likna varandra :p Typ varken pomme, schäfer eller yorkies har uraijro så kan sätta ett XX direkt utan att testa för det. Man kan ju se vilka gener raserna har i "Breed registry". Det kan ju inte dyka upp nya färger bara sådär liksom :p
 
Head
Ear size and type:
Ear set on:
Eye size and shape:
Eye set:
Skull size and shape:
Head planes:
Stop:
Wrinkles:
Bite type:
Lips:

Tail
Bobtail:
Lenght:
Set:
Shape:
Thickness:

Chest
Rib form:
Chest depth:
Tuck up:

Topline
Back shape:
Croup slope:
Neck set:

Coat
Furnishings:
Texture:
Type:
Shed level:
# of coats:
Hair lenght:
Hairless:

Overall
Build:
Height:
Musculature:
Weight:
Chondrodysplasia:
Skin:

Nose
Color:
Eye color:
Nose color:

Colors
Agouti:
Black:
Chinchilla:
Dilution:
Extension:
Grey:
Harlequin:
Liver:
Merle:
Sable modifier:
Silver:
Spotting:
Ticking:
Uraijro:

Sen fyller jag bara i allt eftersom jag märker att de börjar likna varandra :p Typ varken pomme, schäfer eller yorkies har uraijro så kan sätta ett XX direkt utan att testa för det. Man kan ju se vilka gener raserna har i "Breed registry". Det kan ju inte dyka upp nya färger bara sådär liksom :p
Börjar likna varandra ... klart att syskon liknar varandra :rofl::p
Jag har dock avlat två huskys med två GDs nu, den olyckliga kombinationen dock - stackars tjejer :o:angel:
 
Börjar likna varandra ... klart att syskon liknar varandra :rofl::p
Jag har dock avlat två huskys med två GDs nu, den olyckliga kombinationen dock - stackars tjejer :o:angel:
Ja, men typ 40 hundar som inte är syskon/nära släkt men ändå påminner om varandra :p

Vad gick dåligt med dem? :p Jag kom på att jag kunde rensa bort hundar ur yorkie-linjen som hade en annan tuck-up än mina andra hundar har :3 Försvann typ 15-20 hundar på det :D
 
Ja, men typ 40 hundar som inte är syskon/nära släkt men ändå påminner om varandra :p

Vad gick dåligt med dem? :p Jag kom på att jag kunde rensa bort hundar ur yorkie-linjen som hade en annan tuck-up än mina andra hundar har :3 Försvann typ 15-20 hundar på det :D
Nä, det gick inte dåligt. Eller jag vet inte än, de har inte fötts än. Men jag tänkte mera på att det var husky honor och GD hanar .. tur att det inte är riktiga hundar :rofl:
40 hundar är mycket, har en lång väg kvar :p
 
Nä, det gick inte dåligt. Eller jag vet inte än, de har inte fötts än. Men jag tänkte mera på att det var husky honor och GD hanar .. tur att det inte är riktiga hundar :rofl:
40 hundar är mycket, har en lång väg kvar :p
Har du några roliga goals man kan fiska fram hundar till? :angel: Mina goals är så svåra :nailbiting:
 
Har du några roliga goals man kan fiska fram hundar till? :angel: Mina goals är så svåra :nailbiting:
Det har jag säkert :D jag är ju fortfarande den där novicen med noviceproblem :cool:
#1: Build: Slender
Rib Form: Rounded
Self-Confidence: 55% - 85%
#2: Agouti: AyAy
Bite Type: Scissor
Dilution: DD
#3: Balance: 1% - 30%
Courage: 69% - 99%
Merle: mm

Den första är nog kvar sen länge :rofl:

Jag känner mig lite lurad av en annan spelare. Jag fick nästan kämpa för att få adoptera en hund som de hade ändå tänkt pethome om ingen ville ha. Jag fick den till slut efter försäkran om att jag skulle avla på den och inte readoptera den men nu har jag testat den lite till och den har ett fel i generna för benen (tror jag att det var). Det vill jag ju inte avla på. Som det lät på dem så skulle man nästan tro att det skulle vara en jättefin hund :meh: Men tackolov så kostade det inget utan var bara en adoption så jag håller nog tyst.
 
Jag känner mig lite lurad av en annan spelare. Jag fick nästan kämpa för att få adoptera en hund som de hade ändå tänkt pethome om ingen ville ha. Jag fick den till slut efter försäkran om att jag skulle avla på den och inte readoptera den men nu har jag testat den lite till och den har ett fel i generna för benen (tror jag att det var). Det vill jag ju inte avla på. Som det lät på dem så skulle man nästan tro att det skulle vara en jättefin hund :meh: Men tackolov så kostade det inget utan var bara en adoption så jag håller nog tyst.
Stoppa undan den någonstans :p Fast att åldra ut den tar ju sin lilla tid. Fast du kan ju pethoma den innan dess fast det fick du kanske inte? Tycker det är märkligt i alla fall att ha kontrakt och grejer. Sidan har ju som "regel" att man ska främja byten av hundar med varandra.
 
Och där skrev jag på engelska här först .... min hjärna är sorgligt långsam på det här med att byta mellan språk tydligen :cool::rofl:
 
Stoppa undan den någonstans :p Fast att åldra ut den tar ju sin lilla tid. Fast du kan ju pethoma den innan dess fast det fick du kanske inte? Tycker det är märkligt i alla fall att ha kontrakt och grejer. Sidan har ju som "regel" att man ska främja byten av hundar med varandra.
Äh, den får vara kvar och skräpa tills jag åldrar ut den :p det är ju inte som att den skadar där den är heller.
 
Oooh i vill bara klicka på next turn för att se mina Great Huskies växa :love::love::D
Jag kunde inte vänta :o
Många sables ur den senaste kombinationen.
Och jag överraskas nu hela tiden av den här nya raskombinationen - det blir massor av tjejer! :eek:
 
Och en nyfödd vägde 14 lb :love: jag har för mig att en gb vägde 16 vid samma tid så det är väl inte så långt ifrån :angel:
Herregud XD 6kg nyfödd, tur att det bara är ett spel.
Men olika raser växer olika fort så blandraser är ju extra svåra att säga när de är färdigväxta. Och färgkombinationerna kommer nog jämna till sig [bli roligare] i andra generationen.
 
Öhm, visst sa jag att jag ville minska på stressnivån hos huskyn? Bara det att jag just mätte mina husky hanars stressnivå - som alla visat sig vara lägre än en GD hona jag har :o:o
Det här kanske blir tvärtom :angel:
Men jag gillar verkligen mina husky hanar :love: jag tror att en av dem har spelets lägsta stressnivå hos testade huskyn med testade ben :love:
 
Herregud XD 6kg nyfödd, tur att det bara är ett spel.
Men olika raser växer olika fort så blandraser är ju extra svåra att säga när de är färdigväxta. Och färgkombinationerna kommer nog jämna till sig [bli roligare] i andra generationen.
Stackars husky mamma :o:o:angel::angel:
Ett par av dem hade redan roliga färger! Blue Merle om jag minns rätt, de andra i kullen hade svart med piebald.
De med sable hade väl såna gener bara :)

Men jag undrar på när jag kan börja avla dem med varandra och utan att det leder till inavel. Typ hur det ska gå till logiskt sett.
 
Jag hade velat se något på den sidan, men det går ju inte att se alls hur spelet ser ut eller något utan att skapa ett konto :( Känns ju onödigt att registrera sig osv om spelet inte faller en i smaken öht.
Det gör inget tycker jag, jag registrerade mig på ett par andra liknande sidor men jag fastnade inte riktigt i dem som i dynastydog. Jag tror att du skulle kanske gilla det, det är väldigt mycket fokus på generna till olika färger, personligheter (traits) och sjukdomar... mycket matematiskt på det viset.
Du kan få skapa din saluki precis som du vill ha den från början :rofl::D
 
Stackars husky mamma :o:o:angel::angel:
Ett par av dem hade redan roliga färger! Blue Merle om jag minns rätt, de andra i kullen hade svart med piebald.
De med sable hade väl såna gener bara :)

Men jag undrar på när jag kan börja avla dem med varandra och utan att det leder till inavel. Typ hur det ska gå till logiskt sett.
Inavla all you want :p De tar inte skada av det alls. Det är ju bara ett spel dessutom x)
Vill du slippa det så döp de olika linjerna typ A, B, C, D och sen om du avlar A och D så märker du upp de valparna AD osv :p Men det är ju jättekrångligt i längden.
 
Inavla all you want :p De tar inte skada av det alls. Det är ju bara ett spel dessutom x)
Vill du slippa det så döp de olika linjerna typ A, B, C, D och sen om du avlar A och D så märker du upp de valparna AD osv :p Men det är ju jättekrångligt i längden.
Meh, jag vill hålla det någorlunda verkligt :rofl: och så leder det väl till några sjukdomar även i spelet va? Hade för mig det.
Jag älskar att göra saker krångligare om du inte har märkt det än :angel: jag får skissa upp det här :cautious::rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 163
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 479
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 026
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp