Bukefalos 28 år!

Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Det är bara kostnader för varg som ska ställas mot äldre och sjuka?

Jag kan komma på en väldig massa saker som är långt mer onödigt, kostar väldigt mycket mer och skulle ge en oerhört mycket större effekt på lång sikt för sjukvården om dessa pengar omfördelades.....

Kl

En glädjande nyhet är ju att det fötts fem valpar i Tiveden:)

en smolk i din glädjebägare kan ju vara att minst en kull rävar öster om askersund är skabbsmittade
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Man kanske istället ska minska på den nu storskaliga industristammen och ge EU-stöd mer till de antal och hur de hölls förr?
du menar att vi ska stoppa lastbilstransporter och stödutfodring med hö från södra Sverige?;)
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Fast nu var det inte en fråga om vem som tar mest vilt utan vem som dödar flest tamdjur och jag har hittills aldrig hört talas om en kattdödad hund. O_o
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

En och annan tam kanin kan kanske ha gått åt även om de är väl stora, och diverse smågnagare :idea: Men får grisar, kor och hästar? Njae knappast.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

En och annan tam kanin kan kanske ha gått åt även om de är väl stora, och diverse smågnagare :idea: Men får grisar, kor och hästar? Njae knappast.

Du spinner iväg som vanligt, om du lugnar ner dig och läser + förstår det jag skrivit så ser du att jag jämför hundar som river vilt och katter som gör detsamma. Och enligt all expertis så river katter fler vilda djur än hundar.

Sååå ä dä!!
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Fast nu var det inte en fråga om vem som tar mest vilt utan vem som dödar flest tamdjur och jag har hittills aldrig hört talas om en kattdödad hund. O_o

Hundar som river tamdjur är förkastligt, har i år hört talas om ngt 20tal får och ngr hundar som blivit rivna av hundar. Under samma period har ngt hundratal får + ett gäng med hundar rivits av varg.
Hur du än resonerar så måste du ju komma fram till att vargen är ett betydligt större hot mot tamdjuren än hunden. Både som grupp och ännu mer på individplanet.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Om du orkar läsa min länk så ser du att vargen skylts oförtjänt för många av de dödade djuren. Men visst är det klart att det ligger i djurägarens intresse att få ersättning av staten, något som renägare sysslat med i många år.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Om du orkar läsa min länk så ser du att vargen skylts oförtjänt för många av de dödade djuren. Men visst är det klart att det ligger i djurägarens intresse att få ersättning av staten, något som renägare sysslat med i många år.

Jag såg att i ungefär hälften av alla anmälda rovdjursangreppen så var det andra orsaker än just rovdjur som var orsaken när fallen undersöktes.
Men det ändrar inte det faktumet att de 500 vargarna angriper o dödar fler tamdjur än de ca1 miljon hundar vi har i Sverige.

Alltså är vargen ett relativt sett större hot dels per grupp och ser man per individ så är den ju ett extremt större hot., vilket du sett om du orkat läsa svaret.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Du o alla dina nick!
Byta nick för att du byter dator???
Du har väl blivit bannad igen.
PL

Det kan du väl som är så smart lätt kolla:D
Men jag blev förbannad när jag inte hade tillgång till koden för "landsbygdsbo"

en sak är väl om ngn vill framföra åsikter under taget nick anonymt, vilket kan vara förståeligt ibland.
men jag har ju varje gång klart deklarerat hur de ligger till.

men retar du upp dig för det lilla så..
vilken liten värld du lever i.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Det kanske inte behövs i den omfattningen om antalet renar inte var så många även om det nu är du som påstår något jag inte skrivit.

Jag skulle tro att rennäringen försöker intensifiera hanteringen och öka avkastningen liksom alla andra näringar.
Men det klingar lite som falsk varudeklaration att samtidigt lyfta fram sig som traditionsbärare av urgamla traditioner.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Jag leva i en liten värld!:D!
Tala om att kasta sten när man sitter i glashus.
Jag har väl annat för mig än att kolla vilka av alla dina nick som är bannade för tillfället.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Jag leva i en liten värld!:D!
Tala om att kasta sten när man sitter i glashus.
Jag har väl annat för mig än att kolla vilka av alla dina nick som är bannade för tillfället.
PL

Nej jag kastar inte sten, det är betydligt mer informativt att citera inlägg 1130.
Det uppvisar ju med all klarhet vilken tillvaro du tycks leva i:
Du o alla dina nick!
Byta nick för att du byter dator???
Du har väl blivit bannad igen.
PL


:D:D

att du inte ger dig tid att läsa in dig innan du kommenterar märks ju tydligt. Då hade du ju sett att jag inte har tillgång till inloggningsuppgifter pga annan burk .Du vet, ute i stora världen, inte hemma på gårdstunet...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Så du har olika inloggningar till Buke beroende på vilket material du hanterar??? Förklarar alla dina nick.
Jag har inte påstått att jag har samma lösenord till allt däremot att jag har samma lösenord hemma på gården som ute i världen men din tillvaro kanske är mer komplicerad.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Så du har olika inloggningar till Buke beroende på vilket material du hanterar??? Förklarar alla dina nick.
Jag har inte påstått att jag har samma lösenord till allt däremot att jag har samma lösenord hemma på gården som ute i världen men din tillvaro kanske är mer komplicerad.
PL
suck, att det ska vara så svårt att förstå.
Jag använder en främmande burk. I min egen burk har jag alla de inloggningar jag behöver.

"Jag har samma inloggning överallt" betyder för mig att man just har samma inloggningar överallt, och det strider mot allt säkerhetstänk vad det gäller data eller hur?

Men ge fan i finkeloljan så blir du mer positiv, det är ju sommar och solen lyser över både fattig och rik så småle och smila en smula istället för att sura

Med sommarhälsningar:D
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Jag såg att i ungefär hälften av alla anmälda rovdjursangreppen så var det andra orsaker än just rovdjur som var orsaken när fallen undersöktes.
Men det ändrar inte det faktumet att de 500 vargarna angriper o dödar fler tamdjur än de ca1 miljon hundar vi har i Sverige.

Alltså är vargen ett relativt sett större hot dels per grupp och ser man per individ så är den ju ett extremt större hot., vilket du sett om du orkat läsa svaret.

Och vad spelar det för roll per individ? Det är helt ovidkommande i sammanhanget. Gissningsvis är det dessutom ett fåtal hundar som står för flertalet av angreppen. Det intressanta är hur ofta man skyller på vargen även när den är helt osyldig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 650
Senast: gul_zebra
·
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
28 920
Senast: honung
·
  • Artikel
Hästnyheter hästkraft I morgon startar Stockholm International Horse Show, under fyra dagar fylls Globen med allt från shetlandsponnyer till...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Svenska Dagbladet) Världens äldsta kända och minsta häst krympte till en katts storlek under den globala värmechocken för 56 miljoner...
Svar
0
· Visningar
1 503
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp