Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Det är precis samma för mig - 25 år gammal men med bristningarna kommer jag aldrig få min platta, släta mage igen. Får se om det blir op. här med när vi är klara med barnskaffandet, eller om träning och tid lär mig acceptera det hela.
(de som sett min mage säger att den är fin, men det spelar ju ingen roll vad andra tycker! Blir så avundsjuk på två väninnor som återfått sina sjukt platta, släta magar direkt... :cry: )
 
Sv: Eftermagar?

Precis så känner jag också. Även fast min sambo självklart tycker att jag är perfekt, så är det fortfarande jag som ska vara nöjd med mig själv. Jag tror inte att min mage kommer att bli bättre efter ett/två barn till, inte brösten heller för den delen ;) , så jag kommer helt klart att göra en operation när barnafödandet är klart. Vill inte spendera resten av livet med att ha ångest varje dag när man ska ta på sig kläder eller gå i bikini på sommaren...

Nu låter det som om jag tittar snett på andra, men hur andra ser ut lägger jag knappt märke till, utan det är mina brister jag ser. :)
 
Sv: Eftermagar?

Jag är 25, men min mage kommer aldrig att återfå sin gamla form tack vare alla bristningar jag fick. Så ibland spelar åldern ingen roll. :)

Jag tänker dock operera min mage när alla barn är ute, jag mår psykiskt väldigt dåligt över hur jag ser ut nu och vill inte visa upp mig alls utan kläder. Bara för att jag tänker göra detta, betyder det inte att jag inte tycker att min dotra är det finaste som finns och jag ångrar henne inte en sekund.

+1 på den, med skillnaden att jag är 22 och fick en son istället :p Utan tvivel blir det operation nångång i framtiden, är så trött på den här ångesten man får varje dag när man ser sig i spegeln :( Har dessutom tränat ganska hårt (fram tills jag blev gravid igen) utan att ha gått ner nånting i stort sett. Och allt bara hänger...

Anastacia: Jag skulle aldrig i livet lägga ut en bild på min mage här. För den är inte lika fin som alla andras i tråden, tro mig ;)
 
Sv: Eftermagar?

Tänk på att det finns jättemånga mammor som inte visar sina magar här :D

:bow:
Precis, mamma magar är finns ju i alla möjliga former och det blir väl väldigt olika efter med.

Jag är väl en sån som har "tur" och magen drar ihop sig lätt och snabbt och det syns inte att det varit barn där, inga bristningar heller.

Däremot har jag väl en 8 kg överflödsfett nu men jag ids inte riktigt jobba så hårt som jag vet att jag behöver för att bli av med dom. Inte nu ialla fall.

Kanske ska tillägga att jag är 32 år och fick barn feb -09 o juni-07
 
Sv: Eftermagar?

...och de som visar sina magar är väldigt unga. (Eller har jag fel?) Jag som för närvarande sitter med en jättemage och fylller 40 i år, har inga förhoppningar alls på att återfå min tidigare mage. Det känns tom orelevant och ointressant, jag kommer ju få världens finaste bebis! :D

Jag är 26 så jämfört med dig är jag ganska ung i alla fall :D
 
Sv: Eftermagar?

Jag är 30 och ser inte alls ut som innan. Jag har väl jobbat ganska halvhjärtat på det får jag erkänna, med två små barn är det svårt att få tid. Och ja, det stör mig. Det stör mig att jag ser gravid ut. Det stör mig att byxorna antingen skär in i fettet eller så kasar de ner så man visar halva röven var gång man böjer sig ner. Därav har jag fått en helt ny klädstil, tights och klänning.

Jag är även 12 kg tyngre än jag var innan första barnet, så jag antar att även magen blir lite bättre om jag blir av med ett par kilo. Operation hade definitivt varit ett alternativ för mig om jag haft råd och anledning, det blir ofta jättefint resultat av det!
 
Sv: Eftermagar?

Och när jag var 25 så hade ju jag inte de problemen. Jag hade ju inte varit gravid och hade en opåverkad kropp. Vad jag klumpigt försöker säga är att jag i din ålder inte behövde fundera på det. Så nu när jag är "äldre" så spelar det mig mindre roll än vad det hade gjort då. Sen är det givetvis individuellt hur viktigt sånt är för olika individer.

Det som är trist är att jag då inte förstod hur fin i kroppen jag var, därefter har min kropp blivit successivt tjockare och tyngre pga olika orsaker. Så för mig är det trist att min självuppfattning inte stämde med sanningen sas. :crazy:

Nu när min kropp egentligen är mycket fulare är jag 100 ggr mer nöjd med den och jag är såååå fascinerad över hur den fungerar som den ska iom graviditeten, hur stark jag egentligen är, att den är frisk och förmedlar behoven så bra. Graviditeten har också fått mig att förstå hur mycket jag tidigare tagit för givet vad gäller min kropp, den försvagades ganska radikalt i början och det var skitjobbigt. Nu ser jag däremot fram mot att få tillbaka rörligheten efter förlossningen och få känna kicken av att ta ut mig igen. :love:
 
Sv: Eftermagar?

img_4868_127217016.jpg


Vecka 39

img_9051_129363172.jpg

6 dagar efter förlossningen, lite degig sådär.... fast det var jag innan också ;)
Vågen visar 1 kg till att gå ner till innan tiden som gravid
 
Sv: Eftermagar?

Fin kula! Men jag ser bara gravidbilden =)

Kl

Här kommer min eftermage, 4 månader efter Maja fötts. Jag har lite mer "kärlekshandtag" än tidigare och 3kg kvar till min startvikt innan jag blev gravid med My (som föddes på dagen för 2 år sedan!). Fick lite bristningar runt naveln efter förlossningen och det gör att den blivit lite omformad. Jag behöver definitivt träna upp lite magmuskler och bli lite slankare, men jag är ändå förhållandevis nöjd och stolt över att min kropp har klarat två så täta graviditeter med jättemagar och ändå inte ser helknasig ut =)





Sista magbilden med Maja v 39+4


v 38




Såhär såg jag ut i slutet med My


och min mage lär aldrig bli shär fin igen :D Men som sagt, jag är nöjd ändå!


//julia
 
Sv: Eftermagar?

Vad häftig bilden med My på magen :D

Tycker du ser jättefin ut. Min navel ser ut som din. Så jag lär ju heller aldrig komma tillbaka
 
Sv: Eftermagar?

Nu har jag ingen bild men min mage ser ut som innan :P Lite mer fett på bara, men jag slapp få både bristningar och för mycket hud. Tappade all min graviditetsvikt på 2 veckor (15 kg) men gick upp 5 utav dem igen. Så nu jobbar jag på att gå ner det sista så blir jag nog av med min "ölkagge" ;)
 
Sv: Eftermagar?

har inga bilder men min mage förändrades inte ett dugg efter min första graviditet. Lika platt efter ett par veckor som den var innan. Den här gången är jag inte lika vältränad men jag tror inte den kommer förändras något nu heller. Har 4 veckor kvar och har inte gått upp mer i vikt än jag gjorde sist. Hör till dem som inte får bristningar heller verkar det som...

Skulle jag få en hängig mage så skulle det inte göra nåt. Bäbisen är helt klart värt det! :-)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 017
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 178
Senast: McFlurry
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp