Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Ligg på rygg och lyft upp huvudet som man är på väg att göra en situp och så känner man med fingrarna mitt på magen.
28065212.jpg
 
Sv: Eftermagar?

Växer de där musklerna ihop igen eller är de för alltid delade?

Jag kände i början av min graviditet när de delade på sig. Lite läskigt.
 
Sv: Eftermagar?

jag har ingen bild men efter förlossningen hade jag bara 5 kg att bli av med. har inga bristningar eller något
 
Sv: Eftermagar?

Dom drar ihop sig igen, men inte för alla. Tror mammadutt (heter hon nu va?) opererat ihop sina men det är inte vanligt att de blir så.
 
Sv: Eftermagar?

Efter förloss var jag 117 cm runt midjan (höjd med naveln) och nu 2 år efter ligger jag på 78-80 cm men vill ner till 70 cm. Gick ner från ca 95 kg till nuvarande 66-68 kg. Har ingen bild tyvärr men det är sladdrigt så in i norden. Står man upp ser det rätt ok ut, speciellt om man har tröja på sig men tar man av den och byxorna får jag riktig ångest.
 
Sv: Eftermagar?

Här kommer min eftermage;

V 36
DSCN0629.JPG


dagen efter snittet
DSC00085.JPG


en vecka efter snittet
digitalkamera%202%20053.jpg


tre veckor efter snittet
digitalkamera%202%20063.jpg


//zats
 
Sv: Eftermagar?

Tack, vilken pedagogisk och bra bild :)

Tycker dock det var svårt att känna ändå, men kan ju bero på min... ehrmm brist på magmuskler :p
 
Sv: Eftermagar?

Du ser det även på om magen blir som en tre kant när du spänner den genom att tex göra sit-ups.
Har dom inte delat sig så är magen fortfarande platt när du spänner den.
Jag kan inte alls känna så bra med fingrarna att dom har delat sig men det syns garanterat.

Ska bli spännande att se hur magen kommer att se ut efter dom här påfrestande 9månaderna
Men har antagligen sagt farväl till mina magrutor för evigt :(
 
Sv: Eftermagar?

Jag tänker inte ens lägga in en bild. Om någon undrar ser jag likadan ut som när jag var i vecka 32 ungefär. Enda skillanden är att om jag böjer mig framåt så hänger skinnet ner till knäna ungefär. Så jag är inte heller avis.
 
Sv: Eftermagar?

Ska jag visa en dagsfärsk bild oxå :angel:

De första maken sa när han hämta mig på BB var faktiskt: "F*n vad smal du blev!" Magen försvann mycket snabbare med Tilde än med Rasmus.

Min kropp är gjord för de här (eller inte mina fogar men skit i dom) att inte maken kan inse de ;)
 
Sv: Eftermagar?

Jag älskade att vara gravid, mådde bättre än nånsin - men tittar man på förlossningen och eftermagen borde jag hålla mig borta från allt vad gravid heter :p
 
Sv: Eftermagar?

*kl*

Knuffar upp den här tråden lite! :)

Nu när man inte får vara med i gravidmage tråden längre så får man väll va med här ist!
Dessa är tagna 16dagar efter förlossningen!

version-a4417ece882cacb75fd0fd438d740cb5


version-8b3ffa5edd3278f1c9026887371dc5a5
 
Sv: Eftermagar?

Ehhmm...nej tyvärr :p ;)
Jag är överlycklig över att magen klarade sig såpass bra! Till och med magrutorna är redan påväg tillbaka :bow: Fast det är 10kg fett som ska bort innan dom kan börja synas! :p
 
Sv: Eftermagar?

Fast din mage va ju jätte fin efter förra graviditeten också ju! Den drog ju också ihop sig jätte fint med tanke på din kanonkula! :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 020
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Görel
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 178
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp