Bukefalos 28 år!

"En av Sveriges mest framgångsrika rockmusiker..."

alazzi

Trådstartare
Vem tänker man på då? Ja inte tänker jag på detta band i alla fall...Jag kan nog räkna upp många andra band som är mer kända.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231127_082442_Facebook.jpg
    Screenshot_20231127_082442_Facebook.jpg
    170,6 KB · Visningar: 282
Jag tror jag håller med, inte det band jag skulle komma att tänka på först iaf, men det behöver ju inte betyda att det är fel. Har ingen aning hur framgångsrika de faktiskt var.
 
Jag hade aldrig hört talas om dem, men det säger kanske mer om min musiksmak. Jag vet inte riktigt vilka andra jag skulle sätta på listan "en av Sveriges mest kända rockmusiker internationellt".

Däremot är jag väldigt övertygad om att jag inte skulle sätta "en av Sveriges mest kända rockmusiker internationellt" som den bäst lämpade att uttala sig om välfärdens utveckling i Sverige, alldeles oavsett vem personen var.
 
Första träffen när jag googlar är info om bandet. Får jättemånga träffar, inklusive vad för låtar och skivor de släppt. Finns massor på nätet om man bara googlar deras namn.
Jag googlade på rubriken i denna tråd. Om man Googlar på namnet får man ju andra träffar. Jag känner till bandet men kan inte nämna en enda låt från dem.
 
De var väldigt stora utomlands på 80-talet, spelade i New York och London och många andra ställen.
Jonas Almqvist ledde dessutom legendariska musikprogrammet Ny Våg.

Mycket välkänd i min värld, såg Nunnan live över 20 gånger, ett av mina absoluta favoritband genom tiderna.
 
Gick in på FB och kollade gruppen. Det sprids bra mycket värre desinformation än detta..
 
Ptja, det beror väl på vem man frågar. En vän till mig är så pass känd internationellt att han blir igenkänd på stan i vissa länder, men i Sverige är genren så liten att de som inte tillhör fanskaran knappt vet vilket bandet är. Då har de ändå gjort ganska många världsturéer. Det är som det är, men svensk musikexport är betydligt större än ABBA och Roxette liksom...
 
Till och med den här dinosaurien känner till Lädernunnan.
Kan inte på rak arm rabbla upp låtar men hör jag nån så känner jag igen att- visst ja :up:
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
343
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 462
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp