Bukefalos 28 år!

En menskopps livstid..

Sv: En menskopps livstid..

Har en diva cup som är jättebra. Jo ibland läcker det, men får man dit den bra så är det tätt. M en även om det läcker så är det en stor vinst med bara några droppar på ett trosskydd jämfört med en stor binda.

Köpte även en meLuna med ögla. Suverän när den ska ut :D och så är den lila :love:
Tyvärr tog jag en soft och den är för mjuk, musklerna trycker ihop den så den läcker massor. Nu har de tydligen gjort en "sport" också, som är hårdare för folk med starka muskler. Dit räknas nog de flesta av oss på detta forum. :D
Får nog köpa en sådan och pröva.

http://menstrualcup.co/blog/

Oj då, då kanske jag inte ska ha soft, då jag har bra muskler där :o Annars lät det som en bra idé, med tanke på hur kinkig jag verkar vara där! :D

Jag får helt enkelt lita på er och testa! Man vet aldrig, jag kanske tillber den efter en månad redan ;)
 
Sv: En menskopps livstid..

Men då borde den ju kännas? :D

(Jag måste fråga något som jag undrat över i evigheter. Är kvinnor olika djupa? Som mäns penisar som är olika långa menar jag!)

Ja, kvinnor är olika djupa. ;)
Nä, den känns bara lite i början, sedan makar den sig tillrätta och man glömmer den. Konstigt faktiskt!
 
Sv: En menskopps livstid..

Kan tillägga att en tampong också är snustorr, och jag tycker det dödar slemhinnorna.

Det är kanske också det min kropp protesterar mot. Det gör ont att stoppa in den, ha den och ta ur den. Inte som att hugga av armen förstås, men helt klart så att det stör så pass i vardagen.
 
Sv: En menskopps livstid..

Kan tipsa om att det nog är bra med ögla eller knopp på första man testar. Hade lite panik när jag inte fick tag om den i början. Jag hade satt den för långt in och den dumma lilla piggen gick ju inte att få tag i. Hu! :o
 
Sv: En menskopps livstid..

Ja, kvinnor är olika djupa. ;)
Nä, den känns bara lite i början, sedan makar den sig tillrätta och man glömmer den. Konstigt faktiskt!

Hahaha, jag var tvungen att fråga! :D Frågade en vän och hon hade ingen aning. :o

Men okej, jag är övertalad! :)
 
Sv: En menskopps livstid..

Kan tipsa om att det nog är bra med ögla eller knopp på första man testar. Hade lite panik när jag inte fick tag om den i början. Jag hade satt den för långt in och den dumma lilla piggen gick ju inte att få tag i. Hu! :o

Men för långt in går väl inte? Den ska ju vara under livmodertappen, förstod jag det som och längre än så får du väl inte in den? :eek:

Jag ska tänka på det, en med livlina alltså ! :D
 
Sv: En menskopps livstid..

Nej, den satt ju så den kändes med fingrarna men det gick inte att få grepp om den. Höll på i evighet.
Finns bra instr.filmer på youtube, borde kollat dem innan. ;)
 
Sv: En menskopps livstid..

Men för långt in går väl inte? Den ska ju vara under livmodertappen, förstod jag det som och längre än så får du väl inte in den? :eek:

Jag ska tänka på det, en med livlina alltså ! :D

Nu läste jag noggrannare. Jo, stopp, det går att sätta för långt in. Man tror ju den ska puttas in som en tampong, men nej. Öglan/piggen eller vad du väljer ska vara precis innanför mynningen. Det är slidkransen som håller koppen. Så man håller i koppen när man puttat in den, vrider den lite så den vecklar ut sig och så kan man dra lite i den för att känna att musklerna fått grepp. Men den skall inte långt in alls.
 
Sv: En menskopps livstid..

Nu läste jag noggrannare. Jo, stopp, det går att sätta för långt in. Man tror ju den ska puttas in som en tampong, men nej. Öglan/piggen eller vad du väljer ska vara precis innanför mynningen. Det är slidkransen som håller koppen. Så man håller i koppen när man puttat in den, vrider den lite så den vecklar ut sig och så kan man dra lite i den för att känna att musklerna fått grepp. Men den skall inte långt in alls.

Det var bra att veta :D Annars kanske jag aldrig mer ser den :nailbiting:

Detta är ju bättre än tampongundervisningen i sexan! :p
 
Sv: En menskopps livstid..

Tamponger gör ont när de är för torra. Och det är de ju alltid, det är liksom vitsen.

Koppen sitter långt ner, utan att kännas. Låter omöjligt, men den formar sig ju helt efter kroppen. Jag har kvar min tapp och använder när jag ska ta ut den. Andra klipper av den.
 
Sv: En menskopps livstid..

På tal om muskler. Jag har grymma muskler där nere, och har en riktigt mjuk kopp. Hade en hårdare tidigare, men den var bara obekväm. Jag tror inte att det har så väldigt mycket att göra med musklerna, utan lite mer med form, djup o.s.v

Man måste prova sig fram helt enkelt.
 
Sv: En menskopps livstid..

KL

Å, jag älskar också min menskopp. Hur lång hållbarthet de kan ha vet jag dock inte eftersom jag roar mig med att bränna upp mina. :banghead:
 
Sv: En menskopps livstid..

haha, jag förstår inte hur ni lyckas ni som tar ihjäl era menskoppar! Jag vårdar min ömt o förvarar den i sin söta rosa påse, jag skulle aldrig få för mig att vara dum och ta ihjäl min! :p
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag har som regel att menskoppen ska ligga i påsen när den är kokad, och ovanpå när den ska kokas (påsen får också koka lite). Men, nånstans på vägen har jag blivit lat så numera ligger menskoppen alltid på påsen, så jag kokar den rätt ofta känns det som... och så lägger jag tillbaka den PÅ påsen igen. Jodå, ibland är jag en riktig puckobrud i budgetförpackning. Flera gånger i månaden tydligen. :D

Vet inte hur länge jag har haft den. Eller jo - det vet jag visst! En sökning i min post sa att jag beställde den i november 2007. Den är rena ungdomen alltså.
 
Sv: En menskopps livstid..

KL

Å, jag älskar också min menskopp. Hur lång hållbarthet de kan ha vet jag dock inte eftersom jag roar mig med att bränna upp mina. :banghead:

Bränna upp?

Annars sållar jag mig till kören som tycker menskopp är det bästa till mensen, speciellt om ni är aktiva och vill rida, simma, bada ute, basta, resa utomlands och inte alltid ha tillgång till sopkorgar osv...

Har haft min sedan 2006, borde dock byta för att jag är över åldern som rekommenderas för min kopp, dock har jag inte märkt någon skillnad i läckage ännu.
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag bara undrar var folk har läst att 10 år gäller då det verkar stå 12 mån om alla.

På den tiden när menskopptrådarna startade så var det upp till 10 år som gällde enligt instruktion. Jag tror "12 månader" är något som de skriver för att inte bli stämda i USA eller nåt - om de nu inte har fått sämre kvalitet. De kanske är mycket tunnare nu? Jag hoppas inte det. Jag vågar inte gissa hur länge min hängt med. Äldre än menskoppstrådarna... :o Men den ser hel och fräsch ut, även på ytan. Så länge inget förändras får den fortsätta att bo i badrumsskåpet.

Jag kan inte tänka mig ett liv utan menskopp längre, fattar inte hur man orkade. Vilket meck! Vilka begränsningar! :nailbiting: För att inte tala om natur och pengar. Kärlek! :love:
 
Sv: En menskopps livstid..

På tal om muskler. Jag har grymma muskler där nere, och har en riktigt mjuk kopp. Hade en hårdare tidigare, men den var bara obekväm. Jag tror inte att det har så väldigt mycket att göra med musklerna, utan lite mer med form, djup o.s.v

Man måste prova sig fram helt enkelt.

Aha! Då är det bättre med soft i sånna fall, bara tanken på skav får mig att knipa med benen liksom :eek:

Men jag kan inte låta bli att fundera på hur fasen den kan vara så tät och sitta kvar så "hårt" ändå, det är ju riktigt smart designat, tycker jag! :)

Frågan är om det finns nåååågon som inte är nöjd??
 
Sv: En menskopps livstid..

Bränna upp?

Annars sållar jag mig till kören som tycker menskopp är det bästa till mensen, speciellt om ni är aktiva och vill rida, simma, bada ute, basta, resa utomlands och inte alltid ha tillgång till sopkorgar osv...

Har haft min sedan 2006, borde dock byta för att jag är över åldern som rekommenderas för min kopp, dock har jag inte märkt någon skillnad i läckage ännu.

Vad är det där med ålder?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 851
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: annaovega
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp