Bukefalos 28 år!

EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häromåret på Badminton så låg Andrew N både 1 resp 2 inför hoppningen och ballade ur totalt med en möjlig 5-6 plats och den andra längre ner.
Han har ändå 35 genomförda Badminton så även den bästa har nerver, skulle jag tro.
Mitt stora dilemma då jag tävlade FT var just hoppningen :o

Visst låg han etta men tvåa låg han definitivt inte. Inte för att det spelar så himla mycket roll i den här diskussionen dock. Men ja, även han har tävlingsnerver även om de inte märks av lika mycket som hos andra ryttare.
 
Häromåret på Badminton så låg Andrew N både 1 resp 2 inför hoppningen och ballade ur totalt med en möjlig 5-6 plats och den andra längre ner.
Han har ändå 35 genomförda Badminton så även den bästa har nerver, skulle jag tro.
Mitt stora dilemma då jag tävlade FT var just hoppningen :o

Nikolas Touzont som vann EM 2003 kanske ? På den fina skimmeln låg ju i ledning i OS året efter och tog med sig typ 6 hinder.. helt hjärnsläpp alltså
 
Senast ändrad:
Alltså nu känner jag mig jättekorkad som typ inte har tänkt på det innan. Jag pratar ju jämt med många som har svårt för hoppningen, fast de flesta rider väl inte ens så mycket vanlig banhoppning att de vet om hur det ligger till. Sen är oftast banorna så mycket svårare på fälttävlan. Jag har haft hästar jag tycker hoppar sämre efter dressyren, alltså som inte riktigt kommer ur dressyrgaloppen, men aldrig tänkt på att jag själv kan ha problem med det:banghead:

Jag tror också jag har svårt när jag alltid måste anpassa mig efter en ny häst. I början kunde jag inte ens hoppa Max efter Sigrid för jag tyckte det var så stor skillnad på galoppen och försökte skicka av Max ett språng för tidigt hela tiden... Men jag måste ju lära mig. Någon dag kanske ;)

Nej du behöver inte alls känna dig jättekorkad. Du är inte lika gammal och rutinerad som jag, jag har ju gått samma väg liksom varenda kotte har gjort. Det tar TID att bli en bra fälttävlansryttare helt enkelt så det är bara att kämpa på!! :D
 
Ja herregud, jag vet en gammal landslagsryttare som red svår hoppning (och gjorde det mycket bra) som hade ett helvete att hoppa banhoppning i 100-klass. :)

Själv tränar jag hoppning för ren hopptränare varje vecka och tävlar nog mer hoppning på ett år än vad jag rider fälttävlan och ändå så rider jag skitilla på fälttävlans banhoppning. :s
 
Jag tror det beror på hur långt söderut betraktaren står. :)

Vi är en liten klubb, vi har för det mesta bara en tävling per år (lokal dressyr, 40 starter); Equipe Online är inte värt pengarna för oss.
Det var mest en gliring åt @Novali01 som av någon anledning trodde att pinnarna bara används i Norrland, hon har nog blivit motbevisad nu. ;)

Equipe ska väl till nästa år lägga om sin betalningsmodell till att ta betalt per tävling (eller var det redan i år)? Då kan de bli värt pengarna för de klubbar som inte arrangerar så mycket, men det lär bli dyrare för de som arrangerar många tävlingar.

/Lady_S
 
Det var mest en gliring åt @Novali01 som av någon anledning trodde att pinnarna bara används i Norrland, hon har nog blivit motbevisad nu. ;)

Equipe ska väl till nästa år lägga om sin betalningsmodell till att ta betalt per tävling (eller var det redan i år)? Då kan de bli värt pengarna för de klubbar som inte arrangerar så mycket, men det lär bli dyrare för de som arrangerar många tävlingar.

/Lady_S
Tror inget, utan det är BARA i Norrland och omkring liggande orter, typ Töreboda, som man är kvar i stenåldern. Piluttan dig, va!:p
 
Även om inte allt var bättre förr så känns det som vi hade roligare förr. Tror det beror på att man inte var så många som tävlade då, det var aldrig nån stress på tävlingsbanorna typ jag har 1,5 timme mellan hoppning o terräng. Tranemo var först ut att skapa den stressen, kommer inte ihåg vilket år men vet att vi var många som var rätt uppretade då vi knappt hann ställa in hästen innan det var terräng. Fanns heller ingen anledning för detta, det var fortfarande få som tävlade, men sen visade det sig att de bytt tävlingsledning o förståelsen för hur man gjorde var mindre än förr. Men sen har det ju tillkommit enormt många fler deltagare i vår sport, vilket såklart är jättekul för annars dör den ju ut med @fio och mig själv...:D men det har också då tagit bort en del av den där easygoing känslan som fanns då.
 
När jag läser om hur det går till i England så verkar de inte alls ha samma upplägg utan kan starta terrängen direkt efter hoppningen tex?
Jag har ridit hoppning och sen terrängen, för typ 10 år sedan i Enköping. Kommer inte ihåg exakt hur det gick till med starttider och sånt. Dressyren red man dagen före om jag inte minns fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 258
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: hamilton1
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
451
Senast: Rosett
·
Svar
1 195
· Visningar
65 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp