EN tråd 4.0

Mil?? Alltså... Tror inte knappt det finns någon terrängbana där hinder nr 1 ligger så nära parkeringen som den gör på Hermanstorp. Typ max 50 meter.... Om man rider 100 och * klass
 
Mil?? Alltså... Tror inte knappt det finns någon terrängbana där hinder nr 1 ligger så nära parkeringen som den gör på Hermanstorp. Typ max 50 meter.... Om man rider 100 och * klass
Hahaha, men jag var där på stilterräng, och då låg starten typ en mil bort :rofl: Sen mindes jag kanske lite fel för att det var typ den sämsta tävlingsdagen ever:banghead:
 
Nu är vi på Irland och provar hästar till en kompis. Tur att jag har fått prova massor med ponnysar! Sen plötsligt när vi är på ett ställe, så berättar människan om en svensk som vill köpa en häst som står i ena hagen men som råkade få några skrapsår. En bukefalist till och med. Jag lovar att inte hänga ut henne:rofl::rofl:
Låter nästan som mig, fast jag tror inte det är jag. Var ju på G att köpa en häst från Irland, men hästen blev skadad i samband med en jakt som jag red med den hästen och detta var ju några år sedan nu. :angel:
Nu behöver jag bara göra min egen häst lite tryggare i terrängen, så jag kan våga mig på och ta fälttävlanskortet nångång. :p
 
Låter nästan som mig, fast jag tror inte det är jag. Var ju på G att köpa en häst från Irland, men hästen blev skadad i samband med en jakt som jag red med den hästen och detta var ju några år sedan nu. :angel:
Nu behöver jag bara göra min egen häst lite tryggare i terrängen, så jag kan våga mig på och ta fälttävlanskortet nångång. :p
Hahaha:rofl: Det var faktiskt inte dig!
 
Jag vill skryta! Vi har nu lyckats genomföra en internationell tävling, alltså som arrangör. Vår 3e tävling någonsin, vi har byggt 15 nya terränghinder helt själva med material från skogen bredvid banan, vi har byggt ett nytt vattenhinder, byggt en hoppbana (inkl staket), fixat allt! Vi har i förberedelserna varit 12 personer. Fasen vad alla har jobbat. Dessutom har INGEN varit med om detta innan. Banan blev helt fantastisk, ryttarna var jätteduktiga och helt lyriska över banan och många sa att detta är en riktig internationell karaktär på banan, den bästa de varit på i år. Personligen blev jag nervös när hälften inte kom i mål i korta klassen men många sa att bevisligen var de inte riktigt redo för detta. Många fina ritter och många fina ritter på den långa banan också. Tyvärr hade de flesta ponnyekipage redan kvalat till EM så vi fick bara 2 st, varav den ena var kvalad sen innan och tyvärr avbröt den andra ritten redan på hinder 2 (ponnyn stod emot och de ville inte riskera något så de avbröt direkt). Alla funktionärer sa verkligen ha eloge för allt jobb, sponsorer, ryttare, ägare etc också!

Har hunnit sova några timmar nu:D
 
Ok det rimmar ju inte? Om ni fick så mycket beröm o tävlingen var så bra så lär den ju generera ett antal fler starter nästa år. Största anledningen till att ni inte fick dom i år var ju att den låg helt fel i tiden, många var i Polen och andra hade ridit någon helg innan och sen var ju tävlingen rätt sent utlyst. Eliminera de detaljerna så lär ni få en bra mängd fler starter.
 
Personligen är jag inte säker på det. Möjligtvis några fler från utlandet om vi isåfall ska ha internationell status. Vi får se om det blir någon mer gång eller inte.

Jag vill komma o rida H90 iaf om det passar i kalendern :D Och eftersom vi aldrig kommer rida något annat så har nya banor högre prio. Än så länge är dock alla nya :rofl:
 
Ok det rimmar ju inte? Om ni fick så mycket beröm o tävlingen var så bra så lär den ju generera ett antal fler starter nästa år. Största anledningen till att ni inte fick dom i år var ju att den låg helt fel i tiden, många var i Polen och andra hade ridit någon helg innan och sen var ju tävlingen rätt sent utlyst. Eliminera de detaljerna så lär ni få en bra mängd fler starter.
Tävlingen spikades på fälttävlansmötet i oktober förra året. Jag vet inte om Polen hade så mycket med det att göra, det var en svensk som red 1* och de andra svenskarna som var där har säkerligen max en handfull 1* hästar även om det är en del såklart! Time will tell!
 
Personligen är jag inte säker på det. Möjligtvis några fler från utlandet om vi isåfall ska ha internationell status. Vi får se om det blir någon mer gång eller inte.

Tror man måste lägga nya tävlingar när "ingen annan har". Nu låg den ju mitt i när alla andra internationella tävlingar låg. Först Strömsholm, sen Kalundborg och ja samtidigt som Sztregom. Sen kommer Köbenhamn och Flyinge. Årsta hade u25 helgen innan (läste att åtminstone vinnaren hade valt bort össjö pga det). Jag skulle själv valt bort (om vi var i fas) pga de andra tävlingarna och jag inte skulle veta hur de skulle bygga össjö. A
 
Jag håller med @Wilisia och som du och jag redan pratat om tycker jag verkligen inte ni ska ge upp.

Jag @Novali01 s unge och @Wilisia kan ju bidra till startlistan nästa år förhoppningsvis och sen ska ni inte glömma bort att alla dom som red i Polen har elever som red i Polen osv... Ligger tävlingen bra i kalendern så kommer fler.. Sen är det inte fel att ha nationella * och ** klasser. Blir inte lika dyrt. Vi ft ryttare är ett fattigt släkte!
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 878
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 016
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 689
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp