EN tråd 4.0

Med den nya tråden tänkte att jag och farbror fux lämnar "det är synd om oss tråden" för nu är han helt igång:banana:, det är inte synd om oss längre.

Hoppade igår och han beter sig som han borde när han knappt sett hinder på 4 månader, med andra ord hur fräsch som helst. Busade lite efter träningen och tog de små terränghindren på vår lilla slinga. Han har nog aldrig varit så engagerad i så små hinder förut. Känns ruskigt bra.
 
Senast ändrad:
Jag vill rida. :arghh: Men först måste jag få flocken att fungera ihop med nya fölet. Jag har enorm ridabstinens, har inte ridit på en vecka. O_o
 
Om man nu får fortsätta diskussionen där den var, så brukar jag gå terrängbanan före dressyren på endagars. Kanske emellan också, beroende på hur tidsschemat ser ut.

/Lady_S
 
@KSF Haha, det låter som mitt lilla djur. Hon drog fram stora lattjolajbanlådan när jag tömkörde häromdagen. Ska hoppträna imorgon och det lär väl bli en intressant tillställning.....jag är den enda muppen i gruppen! :laugh:
 
Var det någon som sa att bra terräng kan ta egna initiativ?
Mitt lilla troll tog fasta på det härom dagen. Vi hade en liten hoppövning med fyra hinder (låga) med 6m emellan varje för att öva spänst och kvicka fötter. Onödigt jobbigt sa trollet och studsade ut över sista... :nailbiting::cool::idea::D
 
Nu är vi på Irland och provar hästar till en kompis. Tur att jag har fått prova massor med ponnysar! Sen plötsligt när vi är på ett ställe, så berättar människan om en svensk som vill köpa en häst som står i ena hagen men som råkade få några skrapsår. En bukefalist till och med. Jag lovar att inte hänga ut henne:rofl::rofl:
 
Om man nu får fortsätta diskussionen där den var, så brukar jag gå terrängbanan före dressyren på endagars. Kanske emellan också, beroende på hur tidsschemat ser ut.

/Lady_S

FÖRE dressyren? Hur tidigt måste man gå upp då? Brukar redan behöva kliva upp senast 05 när man ska på tävling. Jag går hellre och lägger mig då än stiger upp. :mad:
 
Har fått lite resfeber. Det är ju länge sedan man åkte i väg så här tonårsaktigt. Och nu ska jag till @Wilisia och Chefen och det förpliktigar ju :O .
Började fundera på packlistan nu ikväll och vad tror ni att jag kommer att glömma? (ska vara typ "working student" tillsammans med Lassehästen i FT-Land = Skåne)

Glöm inte ditt skinn på näsan haha!
 
FÖRE dressyren? Hur tidigt måste man gå upp då? Brukar redan behöva kliva upp senast 05 när man ska på tävling. Jag går hellre och lägger mig då än stiger upp. :mad:
Jag brukar inte ha så tidiga starttider, och har jag det så åker jag ner dagen före. Har jag tidig starttid så brukar det å andra sidan vara många som ska rida efter mig och då hinner jag gå banan i lugn och ro efter hoppningen. :up:

/Lady_S
 
Nu är vi på Irland och provar hästar till en kompis. Tur att jag har fått prova massor med ponnysar! Sen plötsligt när vi är på ett ställe, så berättar människan om en svensk som vill köpa en häst som står i ena hagen men som råkade få några skrapsår. En bukefalist till och med. Jag lovar att inte hänga ut henne:rofl::rofl:
Vem, vem, vem????:p:D:D
 
Ser ut att bli en schysst nivå på banorna i Hermanstorp enligt banskisserna iallafall! Alternativ på den där hemska graven i * klass @Wilisia så nu slipper du hoppa den som en sunken road :D
 
Jag är glad att jag valde att rida på lördagen! Min terräng går först så jag rider väl typ 13.30. På söndagen skulle min terräng gått sist = jäkligt lång dag!
 
Ser ut att bli en schysst nivå på banorna i Hermanstorp enligt banskisserna iallafall! Alternativ på den där hemska graven i * klass @Wilisia så nu slipper du hoppa den som en sunken road :D
Lite tråkigt ändå. Jag och Max som har tränat på det :rofl: tycker dock det är lite tråkigt att du rider lördag när vi rider söndag. Men när terrängbanan är en mil bort hinner jag väl inte prata med någon ändå...
 
Lite tråkigt ändå. Jag och Max som har tränat på det :rofl: tycker dock det är lite tråkigt att du rider lördag när vi rider söndag. Men när terrängbanan är en mil bort hinner jag väl inte prata med någon ändå...

Jag misstänkte nämligen att 90 skulle gå sist på söndag och då finns risken att jag inte hinner till jobbet! Lördagen är jag ledig så mindre stress...
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 426
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 679
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 605
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp