Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Monkie och @IsisEm - fy vad tråkigt att läsa. Finns det nån anledning till att de inte vill lämna prov tror ni?

Min sambo har ju tom bett mig beställa spermatest, inte för att de är tillförlitliga helt, men får vi negativt resultat vill han kunna kolla upp sig snarast.
 
Vi kommer aldrig kunna gå vidare med utredning för min sambo vill inte lämna prov. Eftersom det inte hänt något nu på snart 1,5 år är väl risken minimal att vi lyckas på egen hand. Jag borde försöka gå ner mer i vikt men är deppig och tröstäter. Till synes funkar ju min ägglossning osv , men övervikt är ju aldrig bra. I vilket fall känner jag mig oerhört ensam i det här och det går inte att prata med sambon. Oerhört låg just nu :(

Varför vill han inte lämna prov?
 
@Monkie och @IsisEm - fy vad tråkigt att läsa. Finns det nån anledning till att de inte vill lämna prov tror ni?

Min sambo har ju tom bett mig beställa spermatest, inte för att de är tillförlitliga helt, men får vi negativt resultat vill han kunna kolla upp sig snarast.
Tror det är rädsla, även fast han inte erkänner det. Jag fötsöker inte tänka på det och hoppas att det kanske ändå. ..
 
Vi kommer aldrig kunna gå vidare med utredning för min sambo vill inte lämna prov. Eftersom det inte hänt något nu på snart 1,5 år är väl risken minimal att vi lyckas på egen hand. Jag borde försöka gå ner mer i vikt men är deppig och tröstäter. Till synes funkar ju min ägglossning osv , men övervikt är ju aldrig bra. I vilket fall känner jag mig oerhört ensam i det här och det går inte att prata med sambon. Oerhört låg just nu :(

Är inte önskan om barn gemensam?
Jag förstår inte riktigt.
 
Jag svara alla på en gång. Han påstår sig ha velat ha barn sen han var 25. Men nu när mina undersökningar till synes varit ok förutom hypotyreos så kanske det är honom det är "fel" på och jag tror som Monkie att han är rädd. Att det inte är någon idé typ. Fastän han kan ha hur bra kvalitet som helst och vi bara behöver hjälp på traven eller något sånt, men det kommer vi väl aldrig få veta . Först var han anti allt, kunde senare gå med på test hemma men eftersom utredningen då var igång så måste vi väl göra ett riktigt test för att komma vidare och då är det blankt nej. Värsta är ju att han inte ställer upp och undersöker sig som jag har fått gjort och att vi inte kan prata om det. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Sexlusten är noll och så blir det definitivt ingen barn gjorda.
 
Jag svara alla på en gång. Han påstår sig ha velat ha barn sen han var 25. Men nu när mina undersökningar till synes varit ok förutom hypotyreos så kanske det är honom det är "fel" på och jag tror som Monkie att han är rädd. Att det inte är någon idé typ. Fastän han kan ha hur bra kvalitet som helst och vi bara behöver hjälp på traven eller något sånt, men det kommer vi väl aldrig få veta . Först var han anti allt, kunde senare gå med på test hemma men eftersom utredningen då var igång så måste vi väl göra ett riktigt test för att komma vidare och då är det blankt nej. Värsta är ju att han inte ställer upp och undersöker sig som jag har fått gjort och att vi inte kan prata om det. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Sexlusten är noll och så blir det definitivt ingen barn gjorda.

Fast den där strutsmentaliteten är ju ohållbar.
Gör han likadant i andra situationer?
 
Spelar det nån roll?
@IsisEm har nog jobbigt ändå, utan fortsatta frågor.

Absolut, men jag tycker inte det är ett okej agerande av hennes partner.
Jag blir upprörd när tjejer kämpar för att få barn, kollar ägglossning, temperaturer, äter folsyra, springer hos gyn och gör allt de kan för att maximera sina chanser och så vill inte en man lämna spermieprov för att han är rädd, och vill dessutom inte prata om det.
 
Absolut, men jag tycker inte det är ett okej agerande av hennes partner.
Jag blir upprörd när tjejer kämpar för att få barn, kollar ägglossning, temperaturer, äter folsyra, springer hos gyn och gör allt de kan för att maximera sina chanser och så vill inte en man lämna spermieprov för att han är rädd, och vill dessutom inte prata om det.

Jag hade blivit skogstokig!!

Min är på många sätt en okänslig knöl och väldigt "macho" men det var aldrig några diskussioner om att lämna spermaprov. Visst han kunde ju anta att det såg bra ut men ändå.
 
Absolut, men jag tycker inte det är ett okej agerande av hennes partner.
Jag blir upprörd när tjejer kämpar för att få barn, kollar ägglossning, temperaturer, äter folsyra, springer hos gyn och gör allt de kan för att maximera sina chanser och så vill inte en man lämna spermieprov för att han är rädd, och vill dessutom inte prata om det.
Jag tycker inte heller det är ok, men det är ju inte så mycket vi kan göra åt saken.
 
Jag hade inte tänkt svara men måste gå in och hålla med @Hyacinth
Jag tänkte att vi var jämställda och ville lika mycket, men så var det inte.

Jag kommer aldrig mer försöka skaffa barn med en som inte vill lika mycket som mig. Inte bara för min skull men också för barnet.

Jag tror att det är en stor risk att man står där som ensam primärförälder medan pappan spelar golf eller gör nåt annat viktigt. Så vägrar jag leva.
 
Jag hade inte tänkt svara men måste gå in och hålla med @Hyacinth
Jag tänkte att vi var jämställda och ville lika mycket, men så var det inte.

Jag kommer aldrig mer försöka skaffa barn med en som inte vill lika mycket som mig. Inte bara för min skull men också för barnet.

Jag tror att det är en stor risk att man står där som ensam primärförälder medan pappan spelar golf eller gör nåt annat viktigt. Så vägrar jag leva.

Fasen vad du är bra!:love:
 
Idag var det dags för makens läkarbesök på avdelningen som inget gör.
Ny läkare nya tag! :)
Jag hoppas verkligen att det är så bra som det låter. Vågar inte riktigt lita på det men maken fick en tid till uroterapeuten om två veckor och remiss till sexologiska ska vara skickad så han får lämna spermieprov på ett eller annat sätt..
Äntligen!
 
Jag har varit igång med sprutandet i någon vecka nu då mensen efter att ha hållt sig runt 30 dagar hela året plötsligt slog till med en 18 dagarcykel... O_o Jag var på vul igår och det var ganska många ägg vad jag förstod. Jag skulle i alla fall fortsätta med samma dos menopur så det såg väl ut som det skulle antar jag, inga direkta biverkningar heller. Nytt vul på torsdag. Känner mig som en nåldyna, inte nog med att jag nu tar 2 sprutor varje kväll, de snor blod varje gång jag är på vul med. Tur att man inte är rädd för sprutor och hyfsat smärttålig, orgalutranen är inte att leka med.

Min Gunmottagning som jag går till är helt fantastisk, :love: typ 5 minuter efter att jag pratat med rmc om när jag skulle på nästa vul ringde sköterskan hos min Gun upp och bokade in mig och då faxade de över papper från rmc där emellan. Det var samma sak innan mitt första vul. Så himla skönt att kunna göra det "hemma", jag är borta från jobbet någon timma då till skillnad mot 3 timmar om jag ska åka iväg till rmc.
 
Jag blir faktiskt lite ledsen. Jag tycker att det är asjobbigt just i denna tråd med diskussioner om huruvida vad mannen är beredd att göra eller ej. Vi som är i den situationen med sambo som vill skaffa barn utan hjälpmedel tycker förmodligen att kommentarer om föräldraskap och hur dåligt/tråkigt/fel sambo tänker som ni tycker om slappna av-råd. Pepp,goda råd, tips och stöttning känns mer relevant i just denna tråd.
 
Jahapp bimbo idag enligt ena appen och i morgon enligt den andra. Har lite mensmage så det är väl bara att ställa in sig på det ofrånkomliga :(

Hade goda vänner över igår som berättade att de är gravida. Jag missunnar dem inte. De har försökt i ett år och även haft ett missfall men jag tycker nog att det kan få bli vår tur nu.

Har inte världens bästa tålamod heller ;)

Är det någon som provat att tempa?
Har testat NC i snart en månad men min temp är all over the place så enligt den hade jag 67% fertila dagar. :o
 
Jag blir faktiskt lite ledsen. Jag tycker att det är asjobbigt just i denna tråd med diskussioner om huruvida vad mannen är beredd att göra eller ej. Vi som är i den situationen med sambo som vill skaffa barn utan hjälpmedel tycker förmodligen att kommentarer om föräldraskap och hur dåligt/tråkigt/fel sambo tänker som ni tycker om slappna av-råd. Pepp,goda råd, tips och stöttning känns mer relevant i just denna tråd.
Jag vet hur det känns. Jag var ju i precis samma situation. Han gick med på allt men det var nog jag som styrde och ställde, bokade och fixade. Och då gjorde vi ju ändå IVF. Hade jag kunnat backa bandet hade jag varit lite tuffare och verkligen pratat ut. Vill han på riktigt? Eller vill ha för att normen säger att man brukar skaffa barn?

Jag fick kalla kårar då jag såg att @nagelbitarn hade gillat mitt inlägg. Hon om någon borde ju veta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
192 275
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 528
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 742
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp