En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknat för andra natten i rad pga svettningar och mensvärk - dvs precis som innan mens. Tappar hoppet :(.
Så har det känts i alla mina graviditeter (eller den första fattade jag inte att jag var gravid så då trodde jag bara att min mens var på väg).

Sprang på toa så ofta jag fick tillfälle för jag var livrädd att "Nu fick jag mens".

Så den känslan du har är heeeeelt nooooormaaal, vare sig man är gravid eller inte :meh:
 
Vaknat för andra natten i rad pga svettningar och mensvärk - dvs precis som innan mens. Tappar hoppet :(.
Jag säger samma som Tora. Det betyder inte alls att det är kört. De känningarna kommer för mga oavsett plus eller inte. Så ta inte ut ngt negativt i förskott. Just nu ser det ju så bra ut som det kan göra! Det är helt fantastiskt tycker jag att få ett plus på första insättningen! Det bådar ju jättegott för framtiden!
 
Så har det känts i alla mina graviditeter (eller den första fattade jag inte att jag var gravid så då trodde jag bara att min mens var på väg).

Sprang på toa så ofta jag fick tillfälle för jag var livrädd att "Nu fick jag mens".

Så den känslan du har är heeeeelt nooooormaaal, vare sig man är gravid eller inte :meh:
Själva värken vet jag är normal, men att vakna i en pöl av svett? Det gör jag bara dygnen innan mens.
 
Själva värken vet jag är normal, men att vakna i en pöl av svett? Det gör jag bara dygnen innan mens.

Det är väldigt vanligt att svettas mkt som gravid, har hört om folk som fått byta lakan under natten för att de svettas så mkt, så tappa inte hoppet än!
 
Själva värken vet jag är normal, men att vakna i en pöl av svett? Det gör jag bara dygnen innan mens.
Tekniskt sett så skall du ha mens. Det är gravidhormonerna som stoppar den. Men så här tidigt i graviditeten är det fortfarande väldigt låga gravidhormoner och det gör att man nästan får mens. Tex jag brukar alltid få en blödning då jag skulle haft mens fast jag varit gravid. Blev alltid lika besviken och trodde att nu är min mens på väg.

Så det är inte konstigt om du får samma symptom som vid mens. Det är extremt jobbigt (var det för mig i alla fall) och väldigt frustrerande :crazy:

Jag håller tummarna. Inget kul alls det där med att tillverka barn :(
 
Tack @Tora och @Fille för era uppmuntrande ord.
Nä, tillverka barn är inte ett dugg som jag tänkt. Ivf är en sån där sak som andra behöver, inte jag. Trodde jag.
Inget blod än i alla fall.
 
@Tora fast @hemlig torde få ganska stora doser progesteron eftersom det är FET, och det är den som stoppar mensen. Vissa får ingen mens förrän de slutar med progesteronet även om ägget aldrig fäst. Och vissa får mens innan de slutat. Det beror på.
 
Vid första insättningen fick jag ingen mens förrän jag slutade med lutinus, men jag hade inte heller tillstymmelse till något plus när jag testade. Andra insättningen gjordes i natrurlig cykel, helt utan några hormontillskott så det är inte helt jämförbart. Men för mig kändes det också väldigt likt dagarna innan mens, så jag hade inget stort hopp när jag väl tog testet. Håller tummarna för att det går fortsatt bra för dig @hemlig
 
@Tora fast @hemlig torde få ganska stora doser progesteron eftersom det är FET, och det är den som stoppar mensen. Vissa får ingen mens förrän de slutar med progesteronet även om ägget aldrig fäst. Och vissa får mens innan de slutat. Det beror på.
Men det är fortfarande små mängder i förhållande till vad det blir sen.

Även om man inte får mens så är det inget konstigt att det känns som precis som man skall få mens. Det var det jag menade att symptomen kan betyda både och. Vilket också är det jobbiga. Man kan ju bara vänta och se.
 
Har inte orkat köpa ältester den här månaden, brukar ju känna äl så tydligt ändå. Testar att ha sex varannan dag istället just nu, det borde väl räcka? Hoppas på lite kortare cykel än förra också. Innan op hade jag varannan kort (äl cd 13-15) och varannan lite längre (äl cd 16-18) cykel, och eftersom förra äl kom på cd 21 hoppas jag att den kommer snaaaart för nu är jag på cd 12.
 
Nytt test idag, rd 10. Om något så svagare än i förrgår, åtminstone inte starkare. Ställer in mig på negativt på tisdag och oavsett så mens när jag slutar med lutinus.
 
Nytt test idag, rd 10. Om något så svagare än i förrgår, åtminstone inte starkare. Ställer in mig på negativt på tisdag och oavsett så mens när jag slutar med lutinus.
Jag förstår att du vill skydda dig, men att det fortf är svagt när du bara är på rd 10 är inte ngt konstigt. Och det blir ingen enorm stegring mellan varannan dag så här i början. Hur utspädd urinen är gör också skillnad. Jag kollade mina anteckningar och det var först på rd 15 och 16 (off testdag) som det började bli lite starkare för mig. På rd 10 var det fortf jättesvagt för mig.
 
Mens idag med buller och bång, med mer värk än jag är van vid. Som vanligt ett svagt plus som sen försvann efter någon dag.. Nä, nu ringer jag kvinnokliniken på måndag, för något stämmer inte..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 670
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 996
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 381
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp