En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
I fredags för knappt en vecka sedan skrev jag (i vårdöräldrar 16, av misstag):

Kunde inte hålla mig utan tog ett CB med veckoindikator i går. Mådde inte alls bra på morgonen. Men den visade (såklart) inte gravid. Ev var det lite för tidigt. Eller, vilket är mest troligt, så är jag helt enkelt inte gravid. Tänker vänta nu till BIM, och nog lite längre än så (har ju haft 50-dagrscykler förut).

När jag tittar tillbaka i min "fertilitetsapp" ser jag att jag blev gravid nästan direkt efter min spolning. Dvs första cykeln hade jag livmoderinfektion och sexförbud. Andra cykeln blev jag gravid, som blev ett missfall. Och andra cykeln efter missfallet blev jag gravid med lillen. Trots väldigt lite sex och en totalt rubbad ägglossning som kom betydligt senare än beräknat. Jag gjorde ett graviditetstest dag 28 och samma dag startade en mensliknande blödning. Dag 10 i nya cykeln visade äl-test positivt. Men - jag var gravid med lillen.

Så jag börjar 1) känna att jag nog inte kommer bli gravid igen, och att det nog ändå fanns ett samband mellan spolningen och graviditeten. Och ingen lär vilja göra en spolning på mig för skojs skull, framförallt inte då jag fick en rejäl livmodersinfektion senast.

Och 2) om jag blir gravid kommer jag aldrig upptäcka det!
 
I fredags för knappt en vecka sedan skrev jag (i vårdöräldrar 16, av misstag):

Kunde inte hålla mig utan tog ett CB med veckoindikator i går. Mådde inte alls bra på morgonen. Men den visade (såklart) inte gravid. Ev var det lite för tidigt. Eller, vilket är mest troligt, så är jag helt enkelt inte gravid. Tänker vänta nu till BIM, och nog lite längre än så (har ju haft 50-dagrscykler förut).

När jag tittar tillbaka i min "fertilitetsapp" ser jag att jag blev gravid nästan direkt efter min spolning. Dvs första cykeln hade jag livmoderinfektion och sexförbud. Andra cykeln blev jag gravid, som blev ett missfall. Och andra cykeln efter missfallet blev jag gravid med lillen. Trots väldigt lite sex och en totalt rubbad ägglossning som kom betydligt senare än beräknat. Jag gjorde ett graviditetstest dag 28 och samma dag startade en mensliknande blödning. Dag 10 i nya cykeln visade äl-test positivt. Men - jag var gravid med lillen.

Så jag börjar 1) känna att jag nog inte kommer bli gravid igen, och att det nog ändå fanns ett samband mellan spolningen och graviditeten. Och ingen lär vilja göra en spolning på mig för skojs skull, framförallt inte då jag fick en rejäl livmodersinfektion senast.

Och 2) om jag blir gravid kommer jag aldrig upptäcka det!
Skräp då :down:.
Alltså, blir du gravid upptäcker du det tids nog. Svägerskan, som då gick på p-piller, upptäckte det i månaden 6 :p.
 
Tack alla!
Optimisten säger att vi får vänta och se. Med ett års försök och ett missfall i bagaget känns det fortfarande högst otroligt. Men jag är glad att det tog sig fort denna gång, och håller tummarna för att det får hela vägen. Men jag har ingen aning om hur jag ska fixa graviditet och småbarn med min superenergiska ettåring!
 
Jag har fem graviditetstest från graviditetskollen om någon vill ha? Utgångsdatum november 2018.
Gav inte jättestarka streck för mig men det gjorde inte CB med sonen heller så det kanske helt enkelt är så för mig.
 
Verkar vara mens på gång "på riktigt" denna gång. 33 dagar efter förra konstiga blödningen. Brukar ha 26 dagars cykler.

Så. Dags att fundera med mannen när vi skall börja testa. Vi är lite oense. Han tycker december verkar ok. Jag vill inte vara höggravid på sommaren om de går att undvika. Tycker de vore praktisk med ett barn till sommaren. Då skulle de vara ca 18 månader mellan barnen.
 
Det är inte säkert att det blir något bara för att man testar och prickar äl. Alla ägg är inte av så god kvalitet att de blir befruktade. Och alla embryon ärbinte av tillräckligt god kvalitet för att bli foster. Läste precis på 1177 att 1 av 4 befruktningar slutar i tidigt missfall.

Med det sagt, ha regelbunden sex redan nu, och/eller börja med äl-stickor. För vissa tar det tid!
 
Det är inte säkert att det blir något bara för att man testar och prickar äl. Alla ägg är inte av så god kvalitet att de blir befruktade. Och alla embryon ärbinte av tillräckligt god kvalitet för att bli foster. Läste precis på 1177 att 1 av 4 befruktningar slutar i tidigt missfall.

Med det sagt, ha regelbunden sex redan nu, och/eller börja med äl-stickor. För vissa tar det tid!

Gissar att de var till mig?

Första gången blev vi gravida direkt utan koll på ägglossning osv. Slutade i missfall i november och nytt plus i mars. Och då var vi kanske inte så aktiva på att försöka (när de bara är 18 grader inne sliter man inte av sig kläderna i onödan direkt)
 
Gissar att de var till mig?

Första gången blev vi gravida direkt utan koll på ägglossning osv. Slutade i missfall i november och nytt plus i mars. Och då var vi kanske inte så aktiva på att försöka (när de bara är 18 grader inne sliter man inte av sig kläderna i onödan direkt)
Ok. Grattis och beklagar. Det visste jag inte. Hoppas allt går lika smidigt (minus missfallet så klart) även denna gång.
 
Hej! Det var ett tag sen jag var i tråden. Jag har precis haft mitt tredje missfall och fått tid hos gyn för att bli utredd. Iallafall så började jag med äl test ca en vecka efter missfallet och alla har varit negativa, inte ens en antydan till streck. Och idag helt plötsligt så ser det ut såhär http://i189.photobucket.com/albums/z48/JeanineHammer/IMG_8333_zpsq45pgqga.jpg
Kontroll streck till vänster.
Jag har faktiskt trott att jag kanske är gravid igen, men nu är jag tveksam. Vad tror ni?
 
Senast ändrad:
@Serendipity har du tagit test varje dag i en vecka? Mina test kunde ibland gå från inget till starkt streck från den ena dagen till den andra. Men ta ett gravtest om du misstänker graviditet så får du ju svart på vitt :)
 
Hej! Det var ett tag sen jag var i tråden. Jag har precis haft mitt tredje missfall och fått tid hos gyn för att bli utredd. Iallafall så började jag med äl test ca en vecka efter missfallet och alla har varit negativa, inte ens en antydan till streck. Och idag helt plötsligt så ser det ut såhär http://i189.photobucket.com/albums/z48/JeanineHammer/IMG_8333_zpsq45pgqga.jpg
Kontroll streck till vänster.
Jag har faktiskt trott att jag kanske är gravid igen, men nu är jag tveksam. Vad tror ni?
Jag hänger inte med. Varför tror du att du skulle vara gravid? Det är inte alls konstigt att ha äl 3 veckor efter MF och det är helt normalt och ganska vanligt att strecket går från blankt till superstarkt.
 
@Serendipity
Åh vad kämpigt med all missfall! Hoppas ni får bra hjälp. När jag gjorde utredning kollade de bland annat livmoderns form då vissa former hindrar fostrets utveckling.

När jag tagit äl-test har jag alltid gått från 0-100 från dag till dag. Läser om andra som får successivt starkare sträck, men jag är inte sådan. Inte ens med CB som ska ha ett "för-läge" och ett "skarpt-läge" får jag ngt annat än 0 eller max.

Om du inte fått ngt positivt äl-test tidigare och testat från dag 7 är det nog troligast att det helt enkelt är äl. Hur ser flytningarna ut? Är de genomskinliga och sega som äggvita eller är de lite lätt vita som "lotion"? Äggviteflytningar = äl och lotionflytningar =äl över (mens eller graviditet, jag får jättemkt lotionflytningar när jag är gravid).

Men säkrast är nog att ta ett gravtest. Om äl-sticka visar positivt gör ett gravtest också det. Om det är graviditet dvs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 813
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
186 418
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 415
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 608
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp