En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)

Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.


Gör en fuling och ber en bön om att slippa lägga till mig i listan igen förrän det är dags för ev syskon.
20170926-110202.jpg
Åhh vad roligt!! Grattis!! Håller alla tummar:up:
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)

Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.


Gör en fuling och ber en bön om att slippa lägga till mig i listan igen förrän det är dags för ev syskon.
20170926-110202.jpg

Nääää alltså jaaaa :heartcry:
GRATTIS! GUD vad glad jag blir!
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- KarinStarfighter, ÄL ca 8/10, BIM ca 26/10. Försök 9. Inga barn sen tidigare

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)

Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Mens idag. Haft det på känn. Synd att deppa ner tråden med alla plus som kommit de senaste dagarna.

Jag trodde att det skulle gå lätt att skaffa barn, men tji fick jag. Har börjat se efter möjligheterna att göra utredning. För mig känns det rätt okej, men för min sambo är det mer av en kris. Vi bor på en medelstor ort men utredningarna görs på ett ställe där han tidigare jobbat ( inte på gyn, men på vårdcentralen i samma hus) så han tycker det är jobbigt att bli igenkänd och inte vara anonym. Jag tänker ju att de är proffesionella och att vi båda träffar patienter på jobbet som vi på olika sätt är bekanta med och att det blir så när man bor och jobbar i samma stad. Alternativet är att utredas i någon av de andra orterna i regionen, men dit har vi en timme enkel väg så det känns inte så lockande.
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)

Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.


Gör en fuling och ber en bön om att slippa lägga till mig i listan igen förrän det är dags för ev syskon.
20170926-110202.jpg

Åh! :heart :heart :heart!!!!
 
Stort grattis @hemlig !! :)


Flyttar mig själv i listan, mensen kom som den skulle den 21:a..

Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Mens idag. Haft det på känn. Synd att deppa ner tråden med alla plus som kommit de senaste dagarna.

Jag trodde att det skulle gå lätt att skaffa barn, men tji fick jag. Har börjat se efter möjligheterna att göra utredning. För mig känns det rätt okej, men för min sambo är det mer av en kris. Vi bor på en medelstor ort men utredningarna görs på ett ställe där han tidigare jobbat ( inte på gyn, men på vårdcentralen i samma hus) så han tycker det är jobbigt att bli igenkänd och inte vara anonym. Jag tänker ju att de är proffesionella och att vi båda träffar patienter på jobbet som vi på olika sätt är bekanta med och att det blir så när man bor och jobbar i samma stad. Alternativet är att utredas i någon av de andra orterna i regionen, men dit har vi en timme enkel väg så det känns inte så lockande.

Tycker att det är synd att det ska vara såpass skämmigt att söka hjälp, tog emot jättemycket för mig också. (Och nu när vi väl fått iväg remiss dröjer det jäääätelänge innan utredning, så att i alla fall boka in en tid/skicka in en egen remiss kanske kan vara något, kanske går snabbare hos de men annars har ni ju lite tid på er mellan första kontakt och påbörjad utredning att liksom smälta det lite) :up:

Och vad roligt @Loppanhellqvist och @hemlig :love::bump: Så kul (lite jobbigt :o men mest kul! :D) att se hur det går bra för er andra i tråden! Det påminner mig om varför vi egentligen bemödar oss om att ligga en sketen tisdagskväll när ingen av oss är det minsta sugna och båda är jävligt trötta och mest vill sova :angel::rofl:
 
Jag är så spänd på om min mens kommer om typish 2 veckor. Hoppas!

Vi fick inte till det vid förmodad ägglossning men det känns faktiskt rätt skönt, jag vill VERKLIGEN få mens!
 
Tycker att det är synd att det ska vara såpass skämmigt att söka hjälp, tog emot jättemycket för mig också. (Och nu när vi väl fått iväg remiss dröjer det jäääätelänge innan utredning, så att i alla fall boka in en tid/skicka in en egen remiss kanske kan vara något, kanske går snabbare hos de men annars har ni ju lite tid på er mellan första kontakt och påbörjad utredning att liksom smälta det lite) :up:

Jag vet inte hur lång tid det kommer ta för oss, men jag tyckte mest det tog emot att faktiskt skicka in pappren, för "det kanske funkar denna gången"... Skickade egenremiss förra veckan men fick tillbaka och blev ombedd att komplettera (man fick tydligen inte lämna rader tomma, så på frågan om antal graviditeter så var man tvungen att skriva "noll" och på sjukdomar "inga") och postade igår igen.

Själv hade jag en jättekonstigt mens sist, den tog slut efter 4 dagar, brukar aldrig vara kortare än 7, och nu helt plötsligt på cykeldag 13 och 14 har det droppat lite blod igen. Jag undrar mest om det är det sista av mensen som av någon anledning tog en paus och kommer nu istället eller om det är nåt annat vajsing. Tempen ökade direkt efter mens och ligger fortfarande kvar lite högre som den brukar mellan ÄL och nästa mens. Får se hur det utvecklar sig.
 
Tycker att det är synd att det ska vara såpass skämmigt att söka hjälp, tog emot jättemycket för mig också. (Och nu när vi väl fått iväg remiss dröjer det jäääätelänge innan utredning, så att i alla fall boka in en tid/skicka in en egen remiss kanske kan vara något, kanske går snabbare hos de men annars har ni ju lite tid på er mellan första kontakt och påbörjad utredning att liksom smälta det lite) :up:.

Jo, men det är lite så jag tänker. Att vi fyller i papper och skickar in. Skulle det mot förmodan bli barn under tiden är det ju bara att avboka tiden när kallelsen kommer. sen kan vi ju inte komma ifrån att risken att vi får träffa nån som min sambo har jobbat med är rätt så stor. Det känns ju okej om man går till vc för förkylning eller för en stukad fot. När det gäller typ infertilitet eller onkologi (som jag tyvärr varit drabbad av) är det inte lika kul. Jag har vid flertalet tillfällen suttit på middagar med olika personer som jag träffat som patient och det är komplext. Typ: Du vet att jag haft cancer, men det ska vi inte låtsas om för nu sitter vi här och äter middag och har det trevligt. Det är svårt helt enkelt.
 
Jo, men det är lite så jag tänker. Att vi fyller i papper och skickar in. Skulle det mot förmodan bli barn under tiden är det ju bara att avboka tiden när kallelsen kommer. sen kan vi ju inte komma ifrån att risken att vi får träffa nån som min sambo har jobbat med är rätt så stor. Det känns ju okej om man går till vc för förkylning eller för en stukad fot. När det gäller typ infertilitet eller onkologi (som jag tyvärr varit drabbad av) är det inte lika kul. Jag har vid flertalet tillfällen suttit på middagar med olika personer som jag träffat som patient och det är komplext. Typ: Du vet att jag haft cancer, men det ska vi inte låtsas om för nu sitter vi här och äter middag och har det trevligt. Det är svårt helt enkelt.

Det går inte att önska en viss kontakt eller i alla fall att slippa träffa någon ni känner då? Att någon vet att Att ni har träffat dr X men inte varför kanske inte känns lika skumt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 686
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 364
· Visningar
184 774
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 465
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp