Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte hur lång tid det kommer ta för oss, men jag tyckte mest det tog emot att faktiskt skicka in pappren, för "det kanske funkar denna gången"... Skickade egenremiss förra veckan men fick tillbaka och blev ombedd att komplettera (man fick tydligen inte lämna rader tomma, så på frågan om antal graviditeter så var man tvungen att skriva "noll" och på sjukdomar "inga") och postade igår igen.

Själv hade jag en jättekonstigt mens sist, den tog slut efter 4 dagar, brukar aldrig vara kortare än 7, och nu helt plötsligt på cykeldag 13 och 14 har det droppat lite blod igen. Jag undrar mest om det är det sista av mensen som av någon anledning tog en paus och kommer nu istället eller om det är nåt annat vajsing. Tempen ökade direkt efter mens och ligger fortfarande kvar lite högre som den brukar mellan ÄL och nästa mens. Får se hur det utvecklar sig.

Hoppas också att det ska funka "denna gången", men nu när jag i alla fall har någon slags tidsuppfattning för att påbörja utredning känns som det som att jag har någon slags tröst att falla tillbaka på när mensen ändå kommer.
Och så hoppas jag såklart att kunna avböja kallelsen den dagen den kommer :D
 
Alltså. Innan graviditeten hade jag en cykel på 26-28 dagar. Nu har jag haft ca 31 dagar (aldrig under)

Borde ha mens 12.10 men har idag varit ett riktigt pms monster. Men de är ju två veckor för tidigt :confused: kan ha ett par dagar innan men inte så här mycket.

Kan ens cykel kortas så radikalt på en månad? Enligt appen borde jag haft ägglossning i går, men var en snigel redan förra fredagen. Nu inte så markanta flytningar
 
Har varit så inställd på att jag SKA vara gravid innan jul men inser att det bara är två försök kvar i så fall. Deppigt. Ska ju fira med ett par som får barn i vår och bävar. Är rädd att jag inte ska kunna kontrollera mina rädslor och vara ledsen hela julen. Pratade med mamma igår också och hon tror ju stenhårt på att slappna av och inte tänka så mycket på det, vet att hon menar väl så hade inte hjärta att säga ifrån.
 
Har varit så inställd på att jag SKA vara gravid innan jul men inser att det bara är två försök kvar i så fall. Deppigt. Ska ju fira med ett par som får barn i vår och bävar. Är rädd att jag inte ska kunna kontrollera mina rädslor och vara ledsen hela julen. Pratade med mamma igår också och hon tror ju stenhårt på att slappna av och inte tänka så mycket på det, vet att hon menar väl så hade inte hjärta att säga ifrån.
Jag har förklarat för min mamma, som också kläckt ur sig diverse goda råd, att det inte finns nån vetenskap bakom dom där påståendena. Det har faktiskt hjälpt.
Och ledsen får du vara. Att vara ofrivilligt barnlös är, i alla fall för mig, en stor smärta.
 
Jag har förklarat för min mamma, som också kläckt ur sig diverse goda råd, att det inte finns nån vetenskap bakom dom där påståendena. Det har faktiskt hjälpt.
Och ledsen får du vara. Att vara ofrivilligt barnlös är, i alla fall för mig, en stor smärta.
Ja men hon KÄNNER faktiskt en som det hänt för, att de precis skulle gå igenom ivf eller adoption och då hände det :p Sa att hon säkerligen känner fler som det INTE hänt för... Det är verkligen ingen i min närmaste krets som förstår, alltså bland de som jag kan prata om sånt här med. De flesta har inte börjat försöka få barn än, och de andra har det gått lätt för. Inte ens min sambo förstår.

Hoppas att allt går bra för dig förresten! Följer nervöst vårtråden. Håller tummarna!:up:
 
Ja men hon KÄNNER faktiskt en som det hänt för, att de precis skulle gå igenom ivf eller adoption och då hände det :p Sa att hon säkerligen känner fler som det INTE hänt för... Det är verkligen ingen i min närmaste krets som förstår, alltså bland de som jag kan prata om sånt här med. De flesta har inte börjat försöka få barn än, och de andra har det gått lätt för. Inte ens min sambo förstår.

Hoppas att allt går bra för dig förresten! Följer nervöst vårtråden. Håller tummarna!:up:
Min mammas faster kunde inte få barn, adopterade och medan de väntade på att få hämta så vips var hon gravid - gissa om jag fått höra det flera gånger :banghead:.
Likaså en fd vän som blev gravid när de slutade försöka. Min sambo uttryckte det dock väldigt bra: "Det är sant för henne så då tror hon att gäller för alla".
Min sambo förstod inte riktigt heller mina känslor i början, det gör han nu och en riktig ögonöppnare blev det för honom när hans 7 år yngre bror med fru nu väntar barn.

Tack för tumhållning :).
 
Alltså, jag börjar tro att det antingen är fel på testen jag har hemma eller något fel i huvudet på mig för jag tycker att jag ser en svag skugga på ett test från i morse. Men det är för tidigt för att det ska kunna vara något, om inte ägglossningen kom tidigare än vanligt förstås. :confused:

Om jag lyckas lägga ut bilden kanske ni kan kika på den åt mig? (Och snällt meddela att det inte är något där och inte håna mig alltför mycket för att jag beter mig som en hysterisk, övertolkande familjelivsmedlem. :o:o:o)
 
Alltså, är jag bara knäpp? (Det skulle inte förvåna mig :o) eller är det nånting där?

xldlzhkhnbqddl.jpg
 
Så såg mitt ut dagen innan jag plussade på ett digitalt test :).


:eek::nailbiting: Hjälp! Hurra! Och hjälp igen! Hoppas den vill stanna kvar.

Absolut något där. Testa imorgon igen med morgonurin :)

Får man fråga varför du testade alls? Du skrev att det skulle vara för tidigt i så fall?

Jag känner mig konstig och mår illa på ett sätt som jag känner igen från förra graviditeten... och igår var jag tvungen att kväva en impuls att ta till våld när en medelålders man trängde sig före mig i en butik. :o Jag var sååååå arg! Så har jag bara varit när jag var gravid. :D
 
:eek::nailbiting: Hjälp! Hurra! Och hjälp igen! Hoppas den vill stanna kvar.



Jag känner mig konstig och mår illa på ett sätt som jag känner igen från förra graviditeten... och igår var jag tvungen att kväva en impuls att ta till våld när en medelålders man trängde sig före mig i en butik. :o Jag var sååååå arg! Så har jag bara varit när jag var gravid. :D
Ha ha ha! För min del får du gärna testa 100 ggr och lägga ut bild på det. Att tyda bilder på tester är ju en guldkant på dagen för min del
:D :o :rofl:
 
Alltså, är jag bara knäpp? (Det skulle inte förvåna mig :o) eller är det nånting där?

Vad kul det är med alla plus! Grattis!! :)

Själv börjar jag undra om inte den här blödningen kan vara ett tidigt missfall eller nåt. Två dagars droppande övergick till fyra dagar mer mensliknande blödning. Inte lika kraftigt som mensen brukar vara de första dagarna, men det har hållt i sig längre. Två dagar var mer slemblandade, men igår och idag mer rent blod. Lätt mensvärk sen i fredags. Känns mest irriterande just nu, så det får gärna ta slut så vi kan försöka igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 907
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
68 69 70
Svar
1 386
· Visningar
190 210
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 501
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 681
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp