Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett fint plus på clearblue nu, så jag ska försöka våga tro på det här nu. Tar bort mig från listan och hoppas att jag slipper dyka tillbaka in igen på ett bra tag. :)

Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
-Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Ingen mens än, skulle kommit igår morse. Men inte heller något positivt test, så nu är det lite av ett limbo här. Jag trodde ändå att det skulle ta sig den här månaden eftersom det passar allra sämst tidsmässigt :D
 
Jag är så jävla trött på min kropp. Efter att jag var hos gyn så började jag med ÄLtest eftersom hen kunde se att ett ägg höll på att mogna. Fick aldrig positivt men lätt stegring och sedan sänkning.

För två dagar sen fick jag rosa spottings. Överlycklig, tänkte att mensen var på gång. Men nej. Det kommer ingen mens. Bara rosa spottings. Dag 14/15 efter trolig ägglossning.

Jag gissar att mina blodprover var normala för annars skulle gyn ringa. Planen är alltså att avvakta till typ årsskiftet för att sedan söka igen.
 
Jag är så jävla trött på min kropp. Efter att jag var hos gyn så började jag med ÄLtest eftersom hen kunde se att ett ägg höll på att mogna. Fick aldrig positivt men lätt stegring och sedan sänkning.

För två dagar sen fick jag rosa spottings. Överlycklig, tänkte att mensen var på gång. Men nej. Det kommer ingen mens. Bara rosa spottings. Dag 14/15 efter trolig ägglossning.

Jag gissar att mina blodprover var normala för annars skulle gyn ringa. Planen är alltså att avvakta till typ årsskiftet för att sedan söka igen.
Vet din gyn om att du vill bli gravid?
 
I så fall tycker jag att dom är väldigt sega på att ge dig hjälp med att få igång din ägglossning.

Hur länge sedan var det du hade mens? Det är väl mer än 100 dagar nu?

Det blir ju liksom bara bortkastad tid för dig.
Kommer inte ihåg om jag hade mens efter missfallet i januari/februari men troligen inte..

Jag gissar att gyns seghet beror på att hen såg en follikel som var 16 mm och att hen trodde att det skulle lossa. Men det är väl för bra för att vara sant att jag, när jag äntligen funnit mod att söka hjälp, helt magiskt börjar ägglossa efter typ 9 månader. Sååååå less.
 
Kommer inte ihåg om jag hade mens efter missfallet i januari/februari men troligen inte..

Jag gissar att gyns seghet beror på att hen såg en follikel som var 16 mm och att hen trodde att det skulle lossa. Men det är väl för bra för att vara sant att jag, när jag äntligen funnit mod att söka hjälp, helt magiskt börjar ägglossa efter typ 9 månader. Sååååå less.
Är det så länge som 9 månader :eek:

Enligt mig* så borde gyn ha sagt att om du inte får mens efter 3-4 veckor efter ditt besök här så hör av dig igen så skall vi se vad vi kan göra (och det finns en hel del enkla saker att göra).

*Och jag är som alla vet en stooor expert på det här.....:rofl:
 
Är det så länge som 9 månader :eek:

Enligt mig* så borde gyn ha sagt att om du inte får mens efter 3-4 veckor efter ditt besök här så hör av dig igen så skall vi se vad vi kan göra (och det finns en hel del enkla saker att göra).

*Och jag är som alla vet en stooor expert på det här.....:rofl:

Jag ger det till nästa månadsskifte och sen ringer jag igen. Läser just nu skräckhistorier på familjeliv pga gillar tydligen att plåga mig själv :meh:
 
Jag är så jävla trött på min kropp. Efter att jag var hos gyn så började jag med ÄLtest eftersom hen kunde se att ett ägg höll på att mogna. Fick aldrig positivt men lätt stegring och sedan sänkning.

För två dagar sen fick jag rosa spottings. Överlycklig, tänkte att mensen var på gång. Men nej. Det kommer ingen mens. Bara rosa spottings. Dag 14/15 efter trolig ägglossning.

Jag gissar att mina blodprover var normala för annars skulle gyn ringa. Planen är alltså att avvakta till typ årsskiftet för att sedan söka igen.

Du är inte gravid då? :)
 
Känner mig oerhört skör idag. Jag har inte blivit gravid denna gång heller (ska ha mens imorgon men tycker det borde märkas nu ändå, har testat tusen ggr) och det känns barnsligt nog extra sorgligt för att det är min födelsedag :cry: Och så har jag cellprovet idag... Och kommer inte bli firad något speciellt.

Men vi köpte ett hus igår i alla fall! Det är kul. Men det har varit så stort och nervöst runt hela affären så jag har sovit och ätit dåligt vilket antagligen bidrar till skörheten såhär när det är klart.
 
Känner mig oerhört skör idag. Jag har inte blivit gravid denna gång heller (ska ha mens imorgon men tycker det borde märkas nu ändå, har testat tusen ggr) och det känns barnsligt nog extra sorgligt för att det är min födelsedag :cry: Och så har jag cellprovet idag... Och kommer inte bli firad något speciellt.

Men vi köpte ett hus igår i alla fall! Det är kul. Men det har varit så stort och nervöst runt hela affären så jag har sovit och ätit dåligt vilket antagligen bidrar till skörheten såhär när det är klart.
Grattis på födelsedagen och grattis till huset :).
 
Känner mig oerhört skör idag. Jag har inte blivit gravid denna gång heller (ska ha mens imorgon men tycker det borde märkas nu ändå, har testat tusen ggr) och det känns barnsligt nog extra sorgligt för att det är min födelsedag :cry: Och så har jag cellprovet idag... Och kommer inte bli firad något speciellt.

Men vi köpte ett hus igår i alla fall! Det är kul. Men det har varit så stort och nervöst runt hela affären så jag har sovit och ätit dåligt vilket antagligen bidrar till skörheten såhär när det är klart.

Grattis till huset! :bump: och på födelsedagen!
Vissa månader tycker jag det tar lite extra hårt, igår ville jag mest bara dra en filt över huvudet, äta godis och lägga ned barnskaffandet för all framtid när mensen kom :down:
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
-Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
-Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
68 69 70
Svar
1 393
· Visningar
190 562
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 503
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 692
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp