En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in med en fråga eftersom du har erfarenhet av Progesterall ;) Jag hade positivt ägglossningtest igår morse, kunde inte ta något i morse då de var slut, men har nu köpt och tänkte ta ett ikväll. Om det är negativt, då är det väl läge att börja smörja med progesteronet? Och om det är positivt fortfarande så börjar jag kanske i morrn i stället? Och sen tänkte jag, precis som du skriver, ta ett test nån dag före bim och om det är negativt så slutar jag smörja. Har jaf fattat rätt? :rofl:
Jag har smort ikväll oavsett. Man ska börja på dag 12 eller så har jag för mig, men det beror helt på hur lång cykel man har.
 
Jag har smort ikväll oavsett. Man ska börja på dag 12 eller så har jag för mig, men det beror helt på hur lång cykel man har.
Den har varit lite oregelbunden nu (därför jag misstänker progesteronbrist) men då gör jag som jag tänkte igår när testet blev positivt och börjar smörja nu... Man blir lite knäpp av detta alltså :o :p
 
Igår kom mensen, lika överjävlig som vanligt :yuck:

Ogilla på den :(

Jag går in i ägglossningsvecka nu, så jag å sambon kör all in denna vecka :angel: :p Om det inte tagit sig efter nyår så tänkte jag börja köra med ägglossningstest (då har vi försökt i ca 6 månader), kanske även kontakta barnmorska för råd/tips..
 
Väntar och väntar :laugh: :D En vecka tills jag kan testa, om progesterallen hjälper. Om inte så lär mensen smygstarta innan dess...
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Hedblomster, ÄL ca 17/11, BIM ca 1/12. Försök 8, första barnet (5e försöket efter X).
- Superstar, ÄL 24/11 BIM 7/12. Försök 2 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL ca 30/11, BIM runt 15/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17

Justerar mina datum.
 
ÄL enligt app idag, inga känningar alls.
Struntade i ÄL test denna cykeln då vi prickade rätt förra månaden och det ändå inte tog sig så känner att jag hellre lever i ovisshet då.
Är inte ett dugg sugen på att ligga men får köra på denna veckan iaf så det får en chans att ske något. Men har inga förhoppningar alls ....
 
Molande värk nedre magen och rygg.. känns som jag haft såhär till och från i 3 månader nu, det känns ju överkomligt om man nu är/blir gravid nån gång - men ovärt att ha när det inte blir nåt! :banghead:

Va extremt trött i måndags, med illamående och yrsel på det. Inget ihållande dock. Känt mig uppsvullen i helgen och inte haft någon aptit, förmodligen min IBS-mage som spökar.

Jag som inte tänkt att jag ska överanalysera saker mm när vi väl börjar sätta gång och försöka bli gravida, utan bara ta allt som det kommer.. Men himlarns vad man blir skengravid alltså :p Fy vad jag känner mig löjlig :o
 
Senast ändrad:
Molande värk nedre magen och rygg.. känns som jag haft såhär till och från i 3 månader nu, det känns ju överkomligt om man nu är/blir gravid nån gång - men ovärt att ha när det inte blir nåt! :banghead:

Va extremt trött i måndags, med illamående och yrsel på det. Inget ihållande dock. Känt mig uppsvullen i helgen och inte haft någon aptit, förmodligen min IBS-mage som spökar.

Jag som inte tänkt att jag ska överanalysera saker mm när vi väl börjar sätta gång och försöka bli gravida, utan bara ta allt som det kommer.. Men himlarns vad man blir skengravid alltså :p Fy vad jag känner mig löjlig :o
Skoja inte... Hela tiden räkna, fundera. Hyr mådde jag en vecka före BIM i förra graviditeten? Hur brukar jag må en vecka före mens när jag inte blivit gravid? Hur många dagar är det kvar nu, jag kanske har räknat fel och kan ta ett tidigt test nu? De här flytningarna, brukar det vara så? Maler det inte lite i magen? Osv... :rofl: :cautious: :rofl:
 
Skoja inte... Hela tiden räkna, fundera. Hyr mådde jag en vecka före BIM i förra graviditeten? Hur brukar jag må en vecka före mens när jag inte blivit gravid? Hur många dagar är det kvar nu, jag kanske har räknat fel och kan ta ett tidigt test nu? De här flytningarna, brukar det vara så? Maler det inte lite i magen? Osv... :rofl: :cautious: :rofl:

Ja, jag börjar känna mig helt knäpp :p Skönt att man inte är ensam om å känna såhär :angel: Jobbar på att försöka slappna av!
 
Har de senaste två dagarna känt som "ilningar" i livmodern. Aldrig känt så förut och har lusläst trådar på familjeliv om liknande symtom :angel: man blir knäpp av att tolka in så mycket (otillförlitlig) information, enligt the world wide web kan det var allt från endometrios till graviditet. Det förstnämnda kan jag säga är helt uteslutet.

Hur tidigt efter ägglossning kan man testa? Sett att det finns tidiga test att köpa, och att de ska vara tämligen pålitliga, men om någon har erfarenhet av dem så tar jag gärna emot era tips.

Äter en del läkemedel mot smärta och måste sluta med dem så fort jag är gravid. Har redan dragit ner på mängden eftersom vi försöker och tar bara i yttersta nödfall.
 
Jag har sedan igår natt flera gånger fått den huggande/ilande smärtan i nedre delen av magen som jag under förra graviditeten tolkade som ligamentsmärta. Det är helt ologiskt att ligamenten skulle kännas av 1 vecka efter ev befruktning, men det är helt klart en känsla jag inte brukar känna. Precis som (längre in i) förra graviditeten känns det när jag tar i, sträcker på mig, hostar eller vänder mig tokigt i sängen. De första gångerna var på samma sida så då funderade jag på äggstockar/äggledare men nu har jag känt det på båda sidorna. Kanske har med progesteronet att göra? På nåt vis...

Den som lever får se :) :)
 
Har de senaste två dagarna känt som "ilningar" i livmodern. Aldrig känt så förut och har lusläst trådar på familjeliv om liknande symtom :angel: man blir knäpp av att tolka in så mycket (otillförlitlig) information, enligt the world wide web kan det var allt från endometrios till graviditet. Det förstnämnda kan jag säga är helt uteslutet.

Hur tidigt efter ägglossning kan man testa? Sett att det finns tidiga test att köpa, och att de ska vara tämligen pålitliga, men om någon har erfarenhet av dem så tar jag gärna emot era tips.

Äter en del läkemedel mot smärta och måste sluta med dem så fort jag är gravid. Har redan dragit ner på mängden eftersom vi försöker och tar bara i yttersta nödfall.
Jag har fått positivt, om än svagt, på äl+10.
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Superstar, ÄL 24/11 BIM 7/12. Försök 2 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL ca 30/11, BIM runt 15/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Hedblomster, ÄL ca 16/12, BIM ca 31/12. Försök 9, första barnet (6e försöket efter X).
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 844
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 822
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp