En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kom mensen också denna gång. Har skickat in ansökan om utredning, men inte hört nåt. Sambon ska dock ringa de två privata alt som finns i stan för att höra om väntetiden är bättre där. Suck.

Uppdatering. Jag fick idag tag i en av privatgynnarna i stan. Fick tid för första besök i utredning 9 jan. Låter långt fram, men med tanke på helgdagar och så är det ju inte så långt. Känns ändå bra att ha ett datum att blicka emot.
 
Dag 36 och jag kör på med mina ägglossningstest som aldrig blir positiva. Nu är dom snart slut och då ringer jag gyn och tvingar hen att starta igång den där satans livmodern med bihang.
Så. Trött. På. Min. Kropp!
 
Positivt ägglossningtest idag :banana: Mycket senare än jag hade räknat med, vilket iofs även symtomen talade om. Nu är frågan om jag ska ge mig på progesterall eller om jag ska se hur den här cykeln beter sig utan. Å ena sidan tänker jag att det inte är något att förlora på att testa, å andra sidan är jag lite feg för om det kan ställa till det om man börjar fel dag eller så.
 
Hej, jag är inne på försök två för barn nr två. Jag testar varje dag med ÄL-tester för att vara säker på att inte missa.

Tänkte fråga er som har mycket erfarenhet av sånt. Hur starka brukar era tester vara när de är negativa? Mina är nämligen rätt starka jämt (förutom sista dagarna före mens förra cykeln). Jag funderar bara på om det är vanligt att det är så eller om de brukar vara närmare blanka?
Fick ett positivt test på cd 17 förra gången, så jag vet att det är ett tag kvar :) (13 nu)
 
Hej, jag är inne på försök två för barn nr två. Jag testar varje dag med ÄL-tester för att vara säker på att inte missa.

Tänkte fråga er som har mycket erfarenhet av sånt. Hur starka brukar era tester vara när de är negativa? Mina är nämligen rätt starka jämt (förutom sista dagarna före mens förra cykeln). Jag funderar bara på om det är vanligt att det är så eller om de brukar vara närmare blanka?
Fick ett positivt test på cd 17 förra gången, så jag vet att det är ett tag kvar :) (13 nu)
Det beror lite på märke men använder Testlagret nu och de är aldrig närmare blanka för mig. Alltid ett tydligt teststreck.
 
Det beror lite på märke men använder Testlagret nu och de är aldrig närmare blanka för mig. Alltid ett tydligt teststreck.

Aha, okej, jag använder också dem :) Mina är typ 70%-starka jämt, har för mig att det var mer typ 30% förra gången för ett par år sen. Men då är det säkert som det ska!
 
BIM +3 med negativt gravtest. Mensvärk men ingen mens. Den som alltid brukar vara så punktlig. Funderar på om progesterall har ställt till det, tror nämligen att jag började lite för tidigt. Men å andra sidan läser man ju att det är så ruskigt låg dos att det inte påverkar så mycket. Hmm.. O_o
 
BIM +3 med negativt gravtest. Mensvärk men ingen mens. Den som alltid brukar vara så punktlig. Funderar på om progesterall har ställt till det, tror nämligen att jag började lite för tidigt. Men å andra sidan läser man ju att det är så ruskigt låg dos att det inte påverkar så mycket. Hmm.. O_o
Slutade du två dagar innan BIM? Har för mig det stod det i mina instruktioner. Jag tog därför alltid ett test då, var det negativt slutade jag och mensen kom punktligt.
Progesteron kan hålla mensen borta för vissa. När jag tog lutinus, visserligen betydligt högre halt i och för sig, höll sig mensen borta tills jag varot utan lutinus i 2-3 dagar.
 
Slutade du två dagar innan BIM? Har för mig det stod det i mina instruktioner. Jag tog därför alltid ett test då, var det negativt slutade jag och mensen kom punktligt.
Progesteron kan hålla mensen borta för vissa. När jag tog lutinus, visserligen betydligt högre halt i och för sig, höll sig mensen borta tills jag varot utan lutinus i 2-3 dagar.

Smörjde sista gången i tisdags morse :(
 
Skit då, då har jag ingen idé varför. För du tog väl äl-test? Och vet din lutealfas sen tidigare?

Nä jag gjorde ju inte det... även den brukar vara väldigt punktlig och jag brukar känna jättetydligt när jag har det, och så var det den här gången med. Så jag började dagen efter som almanackan och kroppen talade om att det var ägglossning. Men sen kom jag på efter att jag kanske skulle ha avvaktat en dag till egentligen.. och sen tog jag test och slutade 2 dagar innan jag brukar få mens. :(
 
Slutade du två dagar innan BIM? Har för mig det stod det i mina instruktioner. Jag tog därför alltid ett test då, var det negativt slutade jag och mensen kom punktligt.
Progesteron kan hålla mensen borta för vissa. När jag tog lutinus, visserligen betydligt högre halt i och för sig, höll sig mensen borta tills jag varot utan lutinus i 2-3 dagar.
Hoppar in med en fråga eftersom du har erfarenhet av Progesterall ;) Jag hade positivt ägglossningtest igår morse, kunde inte ta något i morse då de var slut, men har nu köpt och tänkte ta ett ikväll. Om det är negativt, då är det väl läge att börja smörja med progesteronet? Och om det är positivt fortfarande så börjar jag kanske i morrn i stället? Och sen tänkte jag, precis som du skriver, ta ett test nån dag före bim och om det är negativt så slutar jag smörja. Har jaf fattat rätt? :rofl:
 
Hoppar in med en fråga eftersom du har erfarenhet av Progesterall ;) Jag hade positivt ägglossningtest igår morse, kunde inte ta något i morse då de var slut, men har nu köpt och tänkte ta ett ikväll. Om det är negativt, då är det väl läge att börja smörja med progesteronet? Och om det är positivt fortfarande så börjar jag kanske i morrn i stället? Och sen tänkte jag, precis som du skriver, ta ett test nån dag före bim och om det är negativt så slutar jag smörja. Har jaf fattat rätt? :rofl:
Haha mycket blev det om test och positivt och negativt :p Menar alltså ägglossningtest ikväll och grav.test före bim ;)
 
Har spenderat de senaste dagarna med att googla på allt om ägglossning och tolkade pp kroppen igår att jag kanske borde ha det nu. Köpte ägglossningstest på Apoteket och fick en glad gubbe på displayen imorse när vi testade.
Helgens planer spikade :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 886
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 832
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp