Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det två dagar till jag bestämt mig för att testa, vilket i sin tur är 2 dagar före BIM... Skuloe rent teoretiskt kunna ta ett tidigt test redan nu men försäker hålls mig. Kroppen beter sig helt klart annorlunda, men det beror ju troligen på progesteronet.

Vänta, vänta...
 
Här är det två dagar till jag bestämt mig för att testa, vilket i sin tur är 2 dagar före BIM... Skuloe rent teoretiskt kunna ta ett tidigt test redan nu men försäker hålls mig. Kroppen beter sig helt klart annorlunda, men det beror ju troligen på progesteronet.

Vänta, vänta...

Håller tummarna!
 
Här är det två dagar till jag bestämt mig för att testa, vilket i sin tur är 2 dagar före BIM... Skuloe rent teoretiskt kunna ta ett tidigt test redan nu men försäker hålls mig. Kroppen beter sig helt klart annorlunda, men det beror ju troligen på progesteronet.

Vänta, vänta...

Spännande! Håller tummarna!

*kl*

Fick ett brev från sjukhuset idag och tänkte "yay, nu har vi fått vår tid i alla fall!" Men nä. Det har bara tagit dem 1 1/2 månad att analysera mitt blodprov och komma fram till att halten mjölkhormon var för hög så de vill att jag lämnar ett nytt prov. Skulle inte förvåna mig om vårdgarantin räknas om från detta provet då, så vi får vänta ytterligare tre månader innan undersökning. Varför, varfööör, tar allting en så förbaskad tid...?! :mad:
 
Blev så otroligt besviken när jag fick mens i fredags men har haft lite kontakt med en privatgyn, kanske finns det något man kan kolla upp liksom? Eftersom jag blev gravid i maj kändes det lite onödigt att starta en full utredning, uppenbarligen kan jag bli befruktad av sambon liksom. Så vi pratade om att kanske göra en äggledarspolning eftersom jag är orolig att det inte är passage i den enda jag har kvar. Eftersom jag hade utomkveds i en tänker jag att den andra kanske är dålig också... Besöket skulle gå på 1600 vilket var mindre än jag trodde men vi har ju precis köpt hus och det är jul osv så vi håller hårt i pengarna nu. Tror ni att det är värt det? Finns det något negativt med att göra en spolning? Vad gör man ens om det visar sig vara stopp? Vad fortsätter man med om äggledaren ser bra ut?!

Aja. Uppskattar om någon har input. Växlar mellan att definitivt vilja göra det och att tycka att det är jätteonödigt.
 
Blev så otroligt besviken när jag fick mens i fredags men har haft lite kontakt med en privatgyn, kanske finns det något man kan kolla upp liksom? Eftersom jag blev gravid i maj kändes det lite onödigt att starta en full utredning, uppenbarligen kan jag bli befruktad av sambon liksom. Så vi pratade om att kanske göra en äggledarspolning eftersom jag är orolig att det inte är passage i den enda jag har kvar. Eftersom jag hade utomkveds i en tänker jag att den andra kanske är dålig också... Besöket skulle gå på 1600 vilket var mindre än jag trodde men vi har ju precis köpt hus och det är jul osv så vi håller hårt i pengarna nu. Tror ni att det är värt det? Finns det något negativt med att göra en spolning? Vad gör man ens om det visar sig vara stopp? Vad fortsätter man med om äggledaren ser bra ut?!

Aja. Uppskattar om någon har input. Växlar mellan att definitivt vilja göra det och att tycka att det är jätteonödigt.
Jag tror helt klart att det är värt det så att du sedan slipper fundera på om det är något fel eller inte och slipper oroa dig över ovissheten.
 
Kunde inte hålla mig, tog ett tidigt test idag som var negativt men då vet man ju aldrig om det var för tidigt eller inte... Klurigheten är ju att jag ska sluta med Progesteronet i morgon om jag inte är gravid och då kan jag ju inte vänta till BIM med att testa? BIM på torsdag...

Aja, i vilket fall har progesteronet gjort nytta, för jag har fått förlängd cykel och inte flera dagars småblödande. Får se hur der blir när jag slutar, förhoppningsvis kommer det då en vettig mens.
 
Kunde inte hålla mig, tog ett tidigt test idag som var negativt men då vet man ju aldrig om det var för tidigt eller inte... Klurigheten är ju att jag ska sluta med Progesteronet i morgon om jag inte är gravid och då kan jag ju inte vänta till BIM med att testa? BIM på torsdag...

Aja, i vilket fall har progesteronet gjort nytta, för jag har fått förlängd cykel och inte flera dagars småblödande. Får se hur der blir när jag slutar, förhoppningsvis kommer det då en vettig mens.
Jag litade på testen 2 dagar innan BIM.
 
Spännande! Håller tummarna!

*kl*

Fick ett brev från sjukhuset idag och tänkte "yay, nu har vi fått vår tid i alla fall!" Men nä. Det har bara tagit dem 1 1/2 månad att analysera mitt blodprov och komma fram till att halten mjölkhormon var för hög så de vill att jag lämnar ett nytt prov. Skulle inte förvåna mig om vårdgarantin räknas om från detta provet då, så vi får vänta ytterligare tre månader innan undersökning. Varför, varfööör, tar allting en så förbaskad tid...?! :mad:

Men, fy vad segt! Jag vet inte hur det fungerar i ert landsting, men finns det möjligen något privat alt. med avtal? Jag skickade inte papper till regionens mottagning i slutet av oktober, men har inte fått någon kallelse. Då berättade en kompis att det finns två privata mottagningar i stan. Ringde i slutet av november och fick en tid för första besök 9 Jan.
 
Jag litade på testen 2 dagar innan BIM.
Då gör jag som jag hade tänkt och tar jag ett nytt i morgon bitti och slutar sedan smörja... De tidigare gångerna jag varit gravid har jag varit helt säker innan jag testar, testet har bara varit en bekräftelse. Nu känns det inte alls så, utan jag hade varit förvånad om det hade varit positivt. Men man vill ju så gärna...
 
Hur länge brukar ni ha positiva äl-tester?
Mina har nu varit det i tre dygn, och jag är van vid att de bara är det en eller en och en halv dag. Hela cykeln har varit knäpp den här månaden :crazy:
 
Jag tror helt klart att det är värt det så att du sedan slipper fundera på om det är något fel eller inte och slipper oroa dig över ovissheten.
Ja nu har jag tänkt under dagen och vill göra det! Förhoppningsvis kan jag utesluta problem där sen. Och upptäckter man något vet jag det i så fall. Dessutom erbjöd sig min underbara mamma att betala så jag behöver inte ens överväga om det är för dyrt eller inte.
 
Men, fy vad segt! Jag vet inte hur det fungerar i ert landsting, men finns det möjligen något privat alt. med avtal? Jag skickade inte papper till regionens mottagning i slutet av oktober, men har inte fått någon kallelse. Då berättade en kompis att det finns två privata mottagningar i stan. Ringde i slutet av november och fick en tid för första besök 9 Jan.

Var och lämnade nytt blodprov idag, hoppas det är okej nu.

Har inte hittat nån privat som har avtal med regionen, men andra privata finns. När vi skickade in pappren till regionen så fick vi remisser till provtagning en vecka senare. När sen alla prover var lämnade så skulle det ta max 3 månader för att få tid till undersökning. Lämnade alla prover i slutet av oktober, så det kan ju dröja till slutet av januari innan vi får tid. Å andra sidan så är alla prover lämnade, byter vi klinik så får vi ju göra om proven också. Å, varför ska det alltid vara så svårt för...
 
Var och lämnade nytt blodprov idag, hoppas det är okej nu.

Har inte hittat nån privat som har avtal med regionen, men andra privata finns. När vi skickade in pappren till regionen så fick vi remisser till provtagning en vecka senare. När sen alla prover var lämnade så skulle det ta max 3 månader för att få tid till undersökning. Lämnade alla prover i slutet av oktober, så det kan ju dröja till slutet av januari innan vi får tid. Å andra sidan så är alla prover lämnade, byter vi klinik så får vi ju göra om proven också. Å, varför ska det alltid vara så svårt för...

Jobbigt att det ska ta sån tid :( De borde ju då hålla max 3 månader, och att det gäller från och med då ni sökte hjälp från början. Håller tummarna att ni kan få en tid för undersökning tidigare än slutet av januari!
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL ca 30/11, BIM runt 15/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Superstar, ÄL 15/12 BIM 29/12. Försök 3 med barn nr 2.
- Hedblomster, ÄL ca 16/12, BIM ca 31/12. Försök 9, första barnet (6e försöket efter X).
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17

Nu kom blodet, så då slutar jag smörja med progesteron. Får se hur mensen kommer att bete sig, men den känns nog "vettigare" än vanligt, detta var mer färskt blod än blodblandad flytning. Skriver de datum appen föreslår, jag tror att jag kommer att få justera dem lite sen.
 
Flyttar mig lite i listan nu när ÄL kom lite senare.

- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL 3/12, BIM runt 18/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Superstar, ÄL 15/12 BIM 29/12. Försök 3 med barn nr 2.
- Hedblomster, ÄL ca 16/12, BIM ca 31/12. Försök 9, första barnet (6e försöket efter X).
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
Hur länge brukar ni ha positiva äl-tester?
Mina har nu varit det i tre dygn, och jag är van vid att de bara är det en eller en och en halv dag. Hela cykeln har varit knäpp den här månaden :crazy:

Jag hade en sån ägglossning i januari, jättepositiva äl-test i flera dygn. Resultatet blir 8 veckor på lördag :) Jag har för mig att jag läste då att det kan bero på att ägget aldrig släpper, men uppenbarligen kan det ju fungera också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 838
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
187 696
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 457
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 400
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp