Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här fortsätter de diffusa buksmärtorna som jag tycker påminner om ligamentssmärtan jag hade när jag var gravid (fast längre gången) som kag kände av innan mensen, och blodiga flytningar fortsätter trots att mensen borde vara slut. Så blir nog ett samtal till gyn före jul ändå, har behandats för en infektion i slidan/livmodern tidigare så börjar fundera på om det kan vara något sånt igen.
 
BIM +1 idag och inga känslor på att mensen är på g. Lite öm i högra bröstet, sura uppstötningar på kvällen och trött som attan.
Väntar ett par dagar till då vi är utomlands, får se om jag väntar med att testa tills vi kommer hem om 9 dagar eller om jag testar här innan om inte mensen kommer.
 
BIM +1 idag och inga känslor på att mensen är på g. Lite öm i högra bröstet, sura uppstötningar på kvällen och trött som attan.
Väntar ett par dagar till då vi är utomlands, får se om jag väntar med att testa tills vi kommer hem om 9 dagar eller om jag testar här innan om inte mensen kommer.
Håller tummarna!
 
ÄL+10 och jag har de senaste dagarna varit alldeles varm och rosig om kinderna, men samtidigt fryst riktigt ordentligt (till och med fått sova med pyjamas). Tempkurvan är helt knas, den gick uppåt, sen gick den stadigt neråt istället. O_o Syntes något svagt igår på ett tidigt test, men det har jag ju fått alldeles för många gånger tidigare. Bara återstår att se om det fortsätter öka nu då. December kanske är vår månad. Sonen blev ju till under december månad. :p
 
Suck, har ju bokat en äggledarspolning i januari på vad jag hoppades skulle vara cd 11 för det ska göras mellan dag 7 och 12. Men nu kommer ägglossningen tidigt enligt testerna så kommer vara på cd 13 den dagen och måste boka om... Hoppas hoppas det finns tid innan annars får jag vänta till februari :(
 
ÄL+10 och jag har de senaste dagarna varit alldeles varm och rosig om kinderna, men samtidigt fryst riktigt ordentligt (till och med fått sova med pyjamas). Tempkurvan är helt knas, den gick uppåt, sen gick den stadigt neråt istället. O_o Syntes något svagt igår på ett tidigt test, men det har jag ju fått alldeles för många gånger tidigare. Bara återstår att se om det fortsätter öka nu då. December kanske är vår månad. Sonen blev ju till under december månad. :p
Håller tummarna!
 
Här har mensen inte dragit igång än, endast lite bruna spottings. BIM imorgon och det känns som att den kommer att komma igång snart ändå.. *bara att vänta*
 
Är inte glad på mig själv. Varje litet symtom som skulle kunna tyda på graviditet får mig livrädd och ångestfylld i stället för glad :( vill verkligen inte bli sådär dålig igen, vare sig det envisa illamåendet, dom fruktansvärda missfallen eller dom hemska läkarna, eller allt skit jag fick från mitt jobb under sjukskrivningarna :( :cry:
 
Är inte glad på mig själv. Varje litet symtom som skulle kunna tyda på graviditet får mig livrädd och ångestfylld i stället för glad :( vill verkligen inte bli sådär dålig igen, vare sig det envisa illamåendet, dom fruktansvärda missfallen eller dom hemska läkarna, eller allt skit jag fick från mitt jobb under sjukskrivningarna :( :cry:
:heart
 
Suck, har ju bokat en äggledarspolning i januari på vad jag hoppades skulle vara cd 11 för det ska göras mellan dag 7 och 12. Men nu kommer ägglossningen tidigt enligt testerna så kommer vara på cd 13 den dagen och måste boka om... Hoppas hoppas det finns tid innan annars får jag vänta till februari :(

Men, åh. Segt när man är beroende av någon annan!
 
Justerar mina datum!

- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL 3/12, BIM runt 18/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Hedblomster, ÄL 14/12, BIM 29/12. Försök 9, 6e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Ingela_S - ÄL ca 18/12, BIM ca 30/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 19/12 BIM 2/1. Försök 3 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL 3/12, BIM runt 18/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Hedblomster, ÄL 14/12, BIM 29/12. Försök 9, 6e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Ingela_S - ÄL ca 18/12, BIM ca 30/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 19/12 BIM 2/1. Försök 3 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
Idag kom mensen igång, med tillhörande mensvärk dvs ryggont deluxe :yuck: Justerar datum.
@lilleknodd2: tog bort dig från listan ;)
@iebm: tar även bort dig, som oxå hoppat över till sommartråden :heart

- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL 3/12, BIM runt 18/12. Försök 11, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Hedblomster, ÄL 14/12, BIM 29/12. Försök 9, 6e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Ingela_S - ÄL ca 18/12, BIM ca 30/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 19/12 BIM 2/1. Försök 3 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 958
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
192 225
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 523
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 212
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp